Lasagne vannacht op het aanrecht laten staan, nog invriezen?

15-07-2018 08:20 70 berichten
Hoi,

Ik heb gisteren een goddelijk lekkere lasagne gemaakt. Maar vanochtend werd ik wakker en zag ik dat hij nog op het aanrecht stond. Kan ik hem alsnog invriezen of gooi ik het weg?
Alle reacties Link kopieren
Sowieso heel onverstandig om welk dier dan ook lasagne te voeren. Te zout, te vet, te gekruid.
Alle reacties Link kopieren
Geen risico nemen, er overlijden mensen aan voedselvergiftiging.
ik geef mn bek ook maar een douw
Tuurlijk niet!
Alle reacties Link kopieren
Waarom smijt je hem in godsnaam weg? Hier gebeurt dat wel vaker, eten dat ik de dag zelf maak doe ik pas de dag nadien in de koelkast omdat het dan nog staat af te koelen op het aanrecht... het is niet dat er rauw vlees op je aanrecht stond, dat zou ik ook niet doen, maar een klaargemaakte lasagne?! Je moet wel gek zijn om dat na één nachtje weg te gooien.. maar tja, te laat .. beter eerst eens ruiken en proeven voor je dit wegkiepert. Hier kan ik zo boos van worden. Zoveel mensen in hongersnood en jij smijt een VERSgemaakte lasagne gewoon helemaal weg.
Alle reacties Link kopieren
Onzin om het weg te gooien. Het is geen rauw vlees ofzo, het kwam neem ik aan loeiheet uit de oven dat het nog op het aanrecht stond?
Alle reacties Link kopieren
ik ga die kipshoarma, die nog op het fornuis staat echt wel eten vanavond (ben heel lui met eten in koelkast zetten, gebeurt vaker niet dan wel
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
aliva schreef:
15-07-2018 09:12
Dat je eens iets opeet als je het vergeten bent om in de koelkast te doen, kan ik nog begrijpen.

Maar om dat nu structureel en bewust te doen, dat snap ik niet. Waarom dat risico nemen? Zet het toch gewoon in de koelkast.
Ik doe dat ook hoor.
Nu zit er nooit vlees in mijn eten, dat scheelt.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het ook weggegooid. Pasta is sowieso een risico als je dat te lang buiten de koelkast bewaart, zeker met dit warme weer. Gehakt denk ik ook. Het is zonde, maar ik zou geen voedselvergiftiging riskeren omdat je anders eten weggooit terwijl er elders hongersnood is o.i.d. Dan de volgende keer maar beter opletten of kleinere porties klaarmaken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
15-07-2018 10:55
Ik had het ook weggegooid. Pasta is sowieso een risico als je dat te lang buiten de koelkast bewaart, zeker met dit warme weer. Gehakt denk ik ook. Het is zonde, maar ik zou geen voedselvergiftiging riskeren omdat je anders eten weggooit terwijl er elders hongersnood is o.i.d. Dan de volgende keer maar beter opletten of kleinere porties klaarmaken.
Waarom is pasta sowieso een risico?
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
15-07-2018 10:56
Waarom is pasta sowieso een risico?
Bacillus cereus, komt voor in kliekjes pasta (en ook rijst) die niet goed bewaard zijn. En daar kan je flink ziek van worden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik zou het ook hebben weg gegooid hoor. Waarom risico lopen voor die paar centen en als je twijfelt dan eet je het toch niet meer met smaak op. Ik heb gisteren 4 pakjes vleeswaren weg gegooid. Ik twijfelde of het nog goed was of niet. Ik ben mijn reukvermogen al jaren kwijt en dan is het moeilijk om te beoordelen of het nog goed is.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
15-07-2018 10:58
Bacillus cereus, komt voor in kliekjes pasta (en ook rijst) die niet goed bewaard zijn. En daar kan je flink ziek van worden.
Die je doodt door het eten weer goed op te warmen en die bacterie doet het goed bij koelkast temperatuur.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
15-07-2018 11:10
Die je doodt door het eten weer goed op te warmen en die bacterie doet het goed bij koelkast temperatuur.
Deze bacterie kan sporen vormen die hittebestendig zijn. Daarom kun je pasta (en ook rijst) die je niet goed hebt bewaard (te lang en/of niet goed gekoeld) dus beter weggooien.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Receptje?
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
15-07-2018 11:14
Deze bacterie kan sporen vormen die hittebestendig zijn. Daarom kun je pasta (en ook rijst) die je niet goed hebt bewaard (te lang en/of niet goed gekoeld) dus beter weggooien.
Nou ja, een nachtje in de keuken vind ik niet te lang en in de gewone koelkast is dus ook niet koud genoeg.

Ik heb wel weer wat geleerd hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een nacht wel te lang. Dus zou jij het nog wel opeten en ik niet. De één is voorzichtiger dan de ander natuurlijk. Ik maak meestal sowieso niet te veel pasta klaar, omdat ik weet dat ik hier strikt in ben.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Selin26 schreef:
15-07-2018 10:12
Waarom smijt je hem in godsnaam weg? Hier gebeurt dat wel vaker, eten dat ik de dag zelf maak doe ik pas de dag nadien in de koelkast omdat het dan nog staat af te koelen op het aanrecht... het is niet dat er rauw vlees op je aanrecht stond, dat zou ik ook niet doen, maar een klaargemaakte lasagne?! Je moet wel gek zijn om dat na één nachtje weg te gooien.. maar tja, te laat .. beter eerst eens ruiken en proeven voor je dit wegkiepert. Hier kan ik zo boos van worden. Zoveel mensen in hongersnood en jij smijt een VERSgemaakte lasagne gewoon helemaal weg.
Mijn hemel wat een aanstelleritus
Bobby-Pin schreef:
15-07-2018 11:32
Receptje?
Ik doe altijd maar wat hoor. Maar dit is wat ik dan doe:

- 300 gr gehakt rullen met knof en een uitje
- een hele courgette in blokjes erdoor
- een blik gepelde tomaten erbij en de tomaten in de pan met een spatel in stukjes hakken. Daarbij doe ik ook vaak een klein blikje tomatenpuree.
- enkele eetlepels italiaanse kruiden erdoor roeren, en wat peper en zout
- een paar handjes bladspinazie laten slinken in de saus
- mais laten uitlekken en ook door de saus (klinkt raar, maar het is heerlijk door de lasagne)
- bakschaal invetten en beginnen met laagje saus, dan lasagnebladen, saus, lasagnebladen, saus en dan wat plakken jonge kaas erover en daar overheen nog plakjes mozzarella
- 40-45 min op 220 in de oven

Dat zijn 2 flinke porties. Echt een calorieënbom maar o o wat lekker
Een maagwand van beton of asfalt kan veel hebben. Anders niet riskeren.

Invriezen zou ik in ieder geval niet doen. Een ander voorschotelen ook niet. Enkel zelf proeven en dan misschien zelf dezelfde dag goed verhit eten.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 15-07-2018 12:34
2.01% gewijzigd
oldschoolchic schreef:
15-07-2018 12:01
Ik doe altijd maar wat hoor. Maar dit is wat ik dan doe:

- 300 gr gehakt rullen met knof en een uitje
- een hele courgette in blokjes erdoor
- een blik gepelde tomaten erbij en de tomaten in de pan met een spatel in stukjes hakken. Daarbij doe ik ook vaak een klein blikje tomatenpuree.
- enkele eetlepels italiaanse kruiden erdoor roeren, en wat peper en zout
- een paar handjes bladspinazie laten slinken in de saus
- mais laten uitlekken en ook door de saus (klinkt raar, maar het is heerlijk door de lasagne)
- bakschaal invetten en beginnen met laagje saus, dan lasagnebladen, saus, lasagnebladen, saus en dan wat plakken jonge kaas erover en daar overheen nog plakjes mozzarella
- 40-45 min op 220 in de oven

Dat zijn 2 flinke porties. Echt een calorieënbom maar o o wat lekker

Super, dank je, ik ben wel weer eens toe aan een lekkere lasagne. Het gehakt laat ik weg :)
Alle reacties Link kopieren
oldschoolchic schreef:
15-07-2018 12:01
Ik doe altijd maar wat hoor. Maar dit is wat ik dan doe:

- 300 gr gehakt rullen met knof en een uitje
- een hele courgette in blokjes erdoor
- een blik gepelde tomaten erbij en de tomaten in de pan met een spatel in stukjes hakken. Daarbij doe ik ook vaak een klein blikje tomatenpuree.
- enkele eetlepels italiaanse kruiden erdoor roeren, en wat peper en zout
- een paar handjes bladspinazie laten slinken in de saus
- mais laten uitlekken en ook door de saus (klinkt raar, maar het is heerlijk door de lasagne)
- bakschaal invetten en beginnen met laagje saus, dan lasagnebladen, saus, lasagnebladen, saus en dan wat plakken jonge kaas erover en daar overheen nog plakjes mozzarella
- 40-45 min op 220 in de oven

Dat zijn 2 flinke porties. Echt een calorieënbom maar o o wat lekker
TO, je vergeet de laatste stap :proud:
winkelfanaat schreef:
15-07-2018 12:31
TO, je vergeet de laatste stap :proud:
Hahaha touché
Toch geen ingrediënt he, want ik heb het net allemaal in huis gehaald. Goedkope lasagne als je er twee dagen van eet :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik had hem gewoon ingevroren en dan met opwarmen flink verhitten of vandaag nog een keer gegeten. Ik doe het wel vaker met eten, goed afgedekt en de volgende ochtend in de vriezer of man eet het als ontbijt. Nog nooit iets gehad.
quattro35 schreef:
15-07-2018 09:18



In de tuin gooien voor de vogels kan ook :idee:

Of als je geen tuin hebt, 's-morgens ergens voor de meeuwen / kauwtjes / eksters etc, die eten het wel op en worden er niet ziek van denk ik
Niet doen!! Bij mij in de buurt is het weggooien en voeren van vogels de grootste oorzaak van de vele, vele muizen en ook ratten die echt een plaag zijn geweest, nu na veel brieven in de bus van gemeente, wbv en een bedrijf dat ongedierte bestrijdt en na een renovatie waardoor er minder kieren in de muren zitten enz. begint het iets minder te worden.

Maar nog steeds hangen mensen vetbolletjes op alsof het -12 is en dat al 3 weken; als ik heel vroeg of heel laat mijn hond uitlaat zie ik soms echt een trosje muizen aan zo'n netje hangen...
Ook weleens mensen gevraagd terwijl ze oud brood 'voor de vogeltjes' op het grasveld gooiden gevraagd dat niet te doen en waarom, ze hadden er niet bij stilgestaan en schrokken opeens wakker: ja, wij hebben ook muizen.. ze volgen de kruimeltjes ;)

Het vervelende is ook dat ze blijven terugkomen, al doe je dat maar een enkele keer. Breng het naar de kinderboerderij of zorg dat het meteen opgegeten wordt: eendjes voeren kan geen kwaad natuurlijk.

En wat zonde van die lasagne.... :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven