Lekker recept kabeljauw en zalmfilets?
maandag 22 augustus 2011 om 09:01
Goedemorgen,
Vanavond staat er vis op het menu. De kids kabeljauwfilet uit de vriezer en voor mijn man en mij een zalmmootje uit de vriezer.
Aangezien jullie altijd goede en lekkere recepten hebben stel ik mijn vraag aan jullie.
Normaal bak ik de vis voor de kids lekker in de boter in de pan, daarna met een schijfje citroen opdienen.
We eten er eigengemaakte puree bij met verse waspeentjes.
De zalm voor ons marineer ik meestal maar wil voor vanavond weer eens iets anders
Wie kent een makkelijk en heerlijk recept voor de vis vanavond?
Alvast bedankt!!
Vanavond staat er vis op het menu. De kids kabeljauwfilet uit de vriezer en voor mijn man en mij een zalmmootje uit de vriezer.
Aangezien jullie altijd goede en lekkere recepten hebben stel ik mijn vraag aan jullie.
Normaal bak ik de vis voor de kids lekker in de boter in de pan, daarna met een schijfje citroen opdienen.
We eten er eigengemaakte puree bij met verse waspeentjes.
De zalm voor ons marineer ik meestal maar wil voor vanavond weer eens iets anders
Wie kent een makkelijk en heerlijk recept voor de vis vanavond?
Alvast bedankt!!
maandag 22 augustus 2011 om 09:16
Op de zalmmoot doe je wat verse dille en je omwikkelt je zalm met rauwe ham. Besprenkel met olijfolie, 15 minuten in de oven.
Ik doe er meestal nog wat romaatjes bij in de ovenschaal.
Je kookt tagliatelle en daar doe je verse pesto doorheen, tomaatjes en eventueel wat pijnboompitjes erop, en een groene salade erbij.
Simpel en heel lekker. (gejat van een andere forummer en van Jamie Oliver, dat zeg ik er even bij)
Ik doe er meestal nog wat romaatjes bij in de ovenschaal.
Je kookt tagliatelle en daar doe je verse pesto doorheen, tomaatjes en eventueel wat pijnboompitjes erop, en een groene salade erbij.
Simpel en heel lekker. (gejat van een andere forummer en van Jamie Oliver, dat zeg ik er even bij)
Stressed is just desserts spelled backwards
maandag 22 augustus 2011 om 09:34
maandag 22 augustus 2011 om 09:50
Voor de kabeljauw: sausje maken van 1 eetlepel mosterd, 2 eetlepels dille (vers of uit potje/diepvries), 1 eetlepel viskruiden, 100 gram Philadelphia (ik neem light maar kan ook gewoon) en een klein scheutje kookroom (wederom light voor mij maar kan ook gewoon).
Door elkaar kloppen, vis ermee insmeren en in de oven tot de vis gaar is. Ik gebruik deze hoeveelheid voor een ons of 3 kabeljauw.
Erg lekker met een gebakken aardappeltje!
Door elkaar kloppen, vis ermee insmeren en in de oven tot de vis gaar is. Ik gebruik deze hoeveelheid voor een ons of 3 kabeljauw.
Erg lekker met een gebakken aardappeltje!
maandag 22 augustus 2011 om 10:24
Waarom eten je kinderen geen zalm?
Maar goed, ik zou alles bij elkaar mikken en een fish pie maken.
Preiringen bakken in boter
daar een eetlepel bloem bij doen, roeren.
Met melk een roux maken.
Eetlepel mosterd er in, peper, zout en een schep suiker.
Eventueel ook nog flink wat dille erdoorheen.
Kabeljauw en zalm in stukjes snijden en er doorheen doen.
Alles in een ovenschaal.
Eventueel een hardgekookt ei in vieren er in doen.
Afdekken met aardappelpuree.
Overstrooien met geraspte kaas.
In de oven tot de bovenkant mooi bruin is.
Maar goed, ik zou alles bij elkaar mikken en een fish pie maken.
Preiringen bakken in boter
daar een eetlepel bloem bij doen, roeren.
Met melk een roux maken.
Eetlepel mosterd er in, peper, zout en een schep suiker.
Eventueel ook nog flink wat dille erdoorheen.
Kabeljauw en zalm in stukjes snijden en er doorheen doen.
Alles in een ovenschaal.
Eventueel een hardgekookt ei in vieren er in doen.
Afdekken met aardappelpuree.
Overstrooien met geraspte kaas.
In de oven tot de bovenkant mooi bruin is.
maandag 22 augustus 2011 om 13:05
Het allermakkelijkste,
Leg de zalm op een stukje aluminiumfolie met een scheutje olie, witte wijn, zout en peper, kruiden, bosuitjes of uitje, gehalveerde cherrytomaatjes en vouw het dan goed dicht (er mag geen lucht/vocht kunnen ontsnappen) en leg het voor 10 a 15 min. in de oven of op de bbq.
Je kunt nog meer in het pakketje doen, bijv. rode peper, citroen, limoen, fijngeschaafde venkel, zeekraal, etc.
Leg de zalm op een stukje aluminiumfolie met een scheutje olie, witte wijn, zout en peper, kruiden, bosuitjes of uitje, gehalveerde cherrytomaatjes en vouw het dan goed dicht (er mag geen lucht/vocht kunnen ontsnappen) en leg het voor 10 a 15 min. in de oven of op de bbq.
Je kunt nog meer in het pakketje doen, bijv. rode peper, citroen, limoen, fijngeschaafde venkel, zeekraal, etc.
maandag 22 augustus 2011 om 15:50
ainsley harriot heeft ook een lekker recept met kabeljauw(filet)
Ingrediënten
4 tenen knoflook, geplet
1 eetl. verse peterselie, fijngesneden
1 eetl. olijfolie
4 kabeljauwfilets á 150 gr.
2 citroenen, in dunne plakken
10 (verse) laurierbladeren
.
Bereiden
Verwarm de oven voor op 220 graden C. Meng de knoflook met de peterselie, olie en wat zout en versgemalen peper naar smaak.
Wrijf de visfilets in met dit mengsel en zet ze ca. 10 minuten weg. Verdeel de plakken citroen en laurierbladeren over een bakplaat en leg de visfilets erop.
Bak ze 8-10 minuten in de oven tot ze net gaar en een beetje gebruind zijn. Serveer direct.
Citroenen en laurier zijn uitstekend voor het bereiden van vis omdat hun aroma in de vis trekt. Rooster, als smakelijke aanvulling op dit gerecht, 4 tros- of babytomaatjes aan de steel samen met de vis en serveer ze als kleurig bijgerecht.
ik heb dit recept gemaakt en het is heerlijk!
Ingrediënten
4 tenen knoflook, geplet
1 eetl. verse peterselie, fijngesneden
1 eetl. olijfolie
4 kabeljauwfilets á 150 gr.
2 citroenen, in dunne plakken
10 (verse) laurierbladeren
.
Bereiden
Verwarm de oven voor op 220 graden C. Meng de knoflook met de peterselie, olie en wat zout en versgemalen peper naar smaak.
Wrijf de visfilets in met dit mengsel en zet ze ca. 10 minuten weg. Verdeel de plakken citroen en laurierbladeren over een bakplaat en leg de visfilets erop.
Bak ze 8-10 minuten in de oven tot ze net gaar en een beetje gebruind zijn. Serveer direct.
Citroenen en laurier zijn uitstekend voor het bereiden van vis omdat hun aroma in de vis trekt. Rooster, als smakelijke aanvulling op dit gerecht, 4 tros- of babytomaatjes aan de steel samen met de vis en serveer ze als kleurig bijgerecht.
ik heb dit recept gemaakt en het is heerlijk!
maandag 22 augustus 2011 om 20:21
Had een zalig recept hier vandaan geplukt, we hadden er allemaal zin in! Nu heb ik de kabeljauw meteen na het opdienen weggegooid, wat een bagger kwaliteit!!! Normaal koop ik de kabeljauwfilets van de AH huismerk, die zijn altijd van goede zachte kwaliteit. Deze waren van een ander merk (volgens mij nog duurder ook) en echt heel vies en mega taai. Het leek wel alsof ie nog bevroren was wat ie natuurlijk niet was
Jammer maar we hebben wel gesmuld van de zalm!
Nogmaals bedankt allemaal!
Jammer maar we hebben wel gesmuld van de zalm!
Nogmaals bedankt allemaal!