Lekker voor onderweg

28-06-2013 20:50 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vakantie zit er weer aan te komen en we vertrekken s ochtends heel vroeg dus ik neem wat te eten mee voor onderweg voor het ontbijt en de lunch. Meestal doe ik eenvoudigweg broodjes met ham en kaas, soms ook eiersalade, maar misschien hebben jullie nog andere eenvoudige maar lekkere tips voor onderweg?
Koude pastasalade, koude pannenkoek.
Krentenbollen, altijd lekker!
Of donuts.
's Avonds pannenkoeken bakken warm met suiker bestrooien en oprollen. Heerlijk!

En kleine gehaktballetjes... Koud ook yum!

Dit is wat mijn moeder onder andere altijd meenam. Altijd een succes!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
jaaa lekkere pittige gehaktballetjes!
Broodjes met koud vlees; plakken gebraden kipfilet/ filetlapje/ bal gehakt/ rollade.

Bakjes met meloen en druiven.

Gekookt ei.

Maak je ijskast leeg en maak er een koude pasta salade van.

( kan van alles door; blokjes kaas, ham of kip, tomaat, selderij, olijven, sla, komkommer, appel, .... )

Yoghurtjes.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Broodjes gezond, tomaat en komkommer en de mayo wel pas in de auto ertussen doen.

Pannenkoeken.

Koude wraps, is een topic met een ontelbare suggesties.

Stokbroodje/pistoletje met roomkaas en zalm.

In bakjes fruitsalade.

Gehaktballetjes.

Wat ik zelf nooit meer eet maar vroeger wel, ontbijtkoek of speculaas op brood.

Popcornwafels met kaas

Krentebollen met kaas

Mini quiches
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Omelet bakken met spek en die koud op een broodje doen.
quote:janneke44 schreef op 28 juni 2013 @ 21:06:

Omelet bakken met spek en die koud op een broodje doen.Ja die vergat ik nog, lekker bakken met geraspte kaas. Of een soort frittata maken, dus je kan alles erdoor doen maar op brood vind ik ham, sjalot, kruiden, tomaat en ger.kaas lekker door de omelet.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Onderweg stoppen en ergens lunchen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
drumsticks
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 juni 2013 @ 21:02:

Maak je ijskast leeg en maak er een koude pasta salade van.

Uuhhhh... heb jij een receptje om van een ijskast een salade te maken?? Trek de stekker uit het stopcontact, hak de deur aan blokjes en meng met farfalle en vinaigrette of zo? Sausje van freon erover? Lijkt me wel heeeeel spannend .
Je kon de klok gelijk zetten op dit jaarlijkse topic in meervoud. Komen er hier vast nog wel meer en ook vast wel weer 1 op reizen....
Pittige gehaktballetjes aan een prikker!De dipsaus apart meenemen in een bakje.

Snoeptomaatjes

Snoepkomkommertjes

Snoeppaprikaatjes

Rosé in de koelbox
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Bifiworstjes!
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Gekruide olijven

Kruidenkaasblokjes

Picknickkleed, picknickmand, campingbestek en servies (Mepal)

Scrambled eggs met verse bieslook, geraspte kaas

Stokbroodsneetjes
Voor de BoB natuurlijk geen rosé maar een pittig bakjes nespresso in een goede wegrestaurant/café enz.
quote:Jaja007 schreef op 29 juni 2013 @ 11:08:

Rosé in de koelboxIs dat een goede tip als iemand vraagt wat te eten onderweg in de auto?
quote:Jaja007 schreef op 29 juni 2013 @ 11:13:

Voor de BoB natuurlijk geen rosé maar een pittig bakjes nespresso in een goede wegrestaurant/café enz.Ah crosspost hahahahah
quote:thee schreef op 28 juni 2013 @ 23:43:

Je kon de klok gelijk zetten op dit jaarlijkse topic in meervoud. Komen er hier vast nog wel meer en ook vast wel weer 1 op reizen....En elk jaar lees ik weer vol verbazing dat mensen echt met pastasalades en gehaktballetjes op reis gaan. Ik neem krentenbollen, sultana's, mueslirepen en ontbijtkoek mee voor tijdens het rijden. Als het tijd is om te lunchen/dineren, stoppen we en gaan we ergens eten.
quote:flint schreef op 29 juni 2013 @ 11:16:

[...]

En elk jaar lees ik weer vol verbazing dat mensen echt met pastasalades en gehaktballetjes op reis gaan. Ik neem krentenbollen, sultana's, mueslirepen en ontbijtkoek mee voor tijdens het rijden. Als het tijd is om te lunchen/dineren, stoppen we en gaan we ergens eten.Ja blijf dan thuis .
Een thermosflesje met verse jus. Quiche. Staven paprika en komkommer, evt met bakje humus om te dippen. Of koude drumsticks.

Samen wel een 'mooie' picknick!
quote:Mylene_Valerie schreef op 29 juni 2013 @ 11:17:

[...]

Ja blijf dan thuis .Ja precies, dat bedoel ik .
Sta er ook wel van te kijken haha. Wel lekkere dingen allemaal hoor, maar wij zouden niet verder komen dan broodjes/krentenbollen en wat koekjes en dan met lunchtijd gewoon ergens even wat kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven