Lekker yoghurt-ontbijt?

31-10-2010 19:03 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ben van plan om 's ochtends brood af te wisselen met yoghurt/brinta/pap oid. Eet al m'n hele leven lang (heel veel) brood, maar lijkt me wel goed om eens wat meer te variëren.

Iemand tips voor een lekker ontbijtje op basis van yoghurt?
In de blender:

yoghurt (mager of vol, wat je lekker vind)

banaan (heel of half)

vezels en gebroken lijnzaad

fruit wat je lekker vind (ik heb nu rode bessen uit de vriezer, doosje van AH)

Blenderen maar!

En dan met muesli van Dorset. Lekker!
kellogs erin!!!
Yoghurt, met partjes mandarijn en banaan, en Loops van Kellogs er overheen. Recept uit een kinderkookboek, maar erg lekker
Yoghurt met meusli en plakjes banaan, noten en honing.

Brinta met plakjes banaan is trouwens ook errug lekker.
The time is now
Volle yoghurt met banaan & chocolade-cruesli!
O dat zijn al lekkere dingetjes!

Vezels...moet je die in een natuurwinkel kopen?

En wat ik me afvraag; op 2 boterhammen houd ik het zo ongeveer de hele ochtend vol op m'n werk (soms banaantje rond uur of 11). Lukt dat hiermee ook?

Heb altijd het idee dat brood het beste vult, maar da's misschien mijn vastgeroeste ontbijt-denkpatroon!
Yoghurt met verse vruchten naar keuze en een een beschuitje in blokjes er door, heerlijk.
Wat ik vroeger vaak at als de muesli op was. Yoghurt en daar doorheen een beschuitje in stukjes met suiker. Mjammie, krijg er alweer trek in.
Oooohh choco-cruesli klinkt heel lekker!! (goeie vervanging van de hagelslag!)
Turkse yoghurt met wat dan ook er in.
Bramen of frambozen in de joghurt, lekker en gezond!
Ik eet gezonde voeding en start mijn dag met een lekkere voedingsshake met daarin (soja)melk of sap, fruit en een poederproduct (de voeding) dit voed erg goed maar voor je verbranding is het sowieso goed elke 2u wat (gezonds) te eten. Erg lekker en gezond dus!
quote:lady100 schreef op 31 oktober 2010 @ 19:15:

En wat ik me afvraag; op 2 boterhammen houd ik het zo ongeveer de hele ochtend vol op m'n werk (soms banaantje rond uur of 11). Lukt dat hiermee ook?

Heb altijd het idee dat brood het beste vult, maar da's misschien mijn vastgeroeste ontbijt-denkpatroon! Ik hou het op goedgevulde yoghurt prima vol. Gewoon proberen, neem wat extra te eten mee voor het geval je honger krijgt.
The time is now
quote:AnneBoleyn schreef op 31 oktober 2010 @ 19:19:

Ik eet gezonde voeding en start mijn dag met een lekkere voedingsshake met daarin (soja)melk of sap, fruit en een poederproduct (de voeding) dit voed erg goed maar voor je verbranding is het sowieso goed elke 2u wat (gezonds) te eten. Erg lekker en gezond dus!Ik vind 'een poederproduct' eigenlijk niet zo gezond klinken.
The time is now
quote:lichtpuntjes schreef op 31 oktober 2010 @ 19:18:

Bramen of frambozen in de joghurt, lekker en gezond!Klopt, bij AH kun je ook ingevroren frambozen en bosvruchten kopen. Erg lekker en niet duur, doosje van 500gr kost iets van ¤2,00.
The time is now

Heb altijd het idee dat brood het beste vult, maar da's misschien mijn vastgeroeste ontbijt-denkpatroon!

ik loop het beste op een goed bord yoghurt met muesli. En voor de lekker seizoensfruit erin.

En als het huis nog heel koud is in de winter muesli in de warme melk.
Zuivel geeft het langst een gevuld gevoel.
Yogurt (halfvol), 2 eetlepels havermout, 1 eetlepel lijnzaad en als voorafje een kiwi en nog een stuk fruit.
als ik namen ga noemen maak ik reclame banba dus deze omschrijving is nog het beste ;)
Yoghurt + flinke schep lijnzaad + gehakte amandelen + stukjes mango/perzik = Mjum!
Banaan, cruesli en yoghurt (voor de lijn hoef je dat niet te doen trouwens, maar wel erg lekker)
Mmmm, morgen meteen wat lekkere ingrediënten kopen! :-)

Wat is lijnzaad trouwens, zag het hier al een paar keer voorbij komen. Klinkt iig gezond!
quote:lady100 schreef op 31 oktober 2010 @ 20:23:

Mmmm, morgen meteen wat lekkere ingrediënten kopen! :-)

Wat is lijnzaad trouwens, zag het hier al een paar keer voorbij komen. Klinkt iig gezond!Pas maar een beetje op met lijnzaad, op den lange duur beschadigd het je darmen, geldt overigens ook voor zemelen.

Nee hoor, gewoon bij AH, in het Zonnatura-vak. Gebroken lijnzaad en vezels staan naast elkaar. Kost geen drol en erg goed voor de spijsvertering. En idd de doosjes fruit die Banba zegt, die heb ik ook:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven