Lekkere Chai Tea
vrijdag 4 mei 2012 om 12:05
Hallo,
Een tijdje geleden had ik in een restaurant chai tea genomen, weer eens wat anders. De thee vond ik super lekker dus ik heb in een thee winkel ook een doosje gekocht, van Revolution.
Maar deze chai tea is helemaal niet lekker! Smaakt een beetje muffig...
Dus ik moet weer op zoek, wie weet welk merk wel lekkere chai tea maakt?
bedankt!
Een tijdje geleden had ik in een restaurant chai tea genomen, weer eens wat anders. De thee vond ik super lekker dus ik heb in een thee winkel ook een doosje gekocht, van Revolution.
Maar deze chai tea is helemaal niet lekker! Smaakt een beetje muffig...
Dus ik moet weer op zoek, wie weet welk merk wel lekkere chai tea maakt?
bedankt!
vrijdag 4 mei 2012 om 12:14
Je schijnt het heel simpel zelf te kunnen maken. Pannetje met water laten pruttelen met daarin kardamom, kaneel en kruidnagel. Tien minuten laten pruttelen, daarna melk en suiker erbij en nog eens laten koken. Als laatste de thee (zwarte) mee laten trekken en klaar is je chai!
Als dat je teveel werk is, vond ik die van Celestial Seasonings (india spice chai) erg lekker.
Als dat je teveel werk is, vond ik die van Celestial Seasonings (india spice chai) erg lekker.
vrijdag 4 mei 2012 om 12:18
quote:AQua9Girl schreef op 04 mei 2012 @ 12:14:
Je schijnt het heel simpel zelf te kunnen maken. Pannetje met water laten pruttelen met daarin kardamom, kaneel en kruidnagel. Tien minuten laten pruttelen, daarna melk en suiker erbij en nog eens laten koken. Als laatste de thee (zwarte) mee laten trekken en klaar is je chai!
Ik doe er ook nog nootmuskaat en (vooral!!!) gember in.
Deze dus:
' recept'
Ik doe er ook nog nootmuskaat en (vooral!!!) gember in.
Deze dus:
' recept'
vrijdag 4 mei 2012 om 12:28
Het recept van Bagels en Beans is erg lekker.
Staat op de site als het goed is.
http://www.bagelsbeans.nl/recepten.shtml
Staat op de site als het goed is.
http://www.bagelsbeans.nl/recepten.shtml
Het Viva forum is papaja.
vrijdag 4 mei 2012 om 12:36
Haha, dat komt omdat ik de thee gedronken heb bij bagels en beans. Ik kocht toch een pakje theezakjes en dat was smeeeeerig!
Ik denk dat ik vandaag ofzo weer eens mn eigen thee ga brouwen weet alleen nooit wat ik met vijf liter moet. Ik kan het wel verkleinen natuurlijk (goh)
Ik denk dat ik vandaag ofzo weer eens mn eigen thee ga brouwen weet alleen nooit wat ik met vijf liter moet. Ik kan het wel verkleinen natuurlijk (goh)
Het Viva forum is papaja.
vrijdag 4 mei 2012 om 12:40
vrijdag 4 mei 2012 om 12:52
Ja, lekker hoor met losse kruiden! En met verse gember Het is voor mij inmiddels alsof ik een kop cappuchino maak, ongeveer evenveel (weinig) werk
mmmm!
Je kan bij Erika`s kruidenhuis (en vast ook wel bij de Tuinen) ook zo`n zakje van 50 gram met de gemengde kruiden kopen. Dat scheelt wat kruiden bijelkaar zoeken
mmmm!
Je kan bij Erika`s kruidenhuis (en vast ook wel bij de Tuinen) ook zo`n zakje van 50 gram met de gemengde kruiden kopen. Dat scheelt wat kruiden bijelkaar zoeken
vrijdag 4 mei 2012 om 13:40
yogi hebben ze bij sommige supermarkten ook, bijv. de jumbo.
Je hoeft trouwens niet direct 5 liter te maken hoor Het recept dat ik plaatste is voor het droge kruidenmengsel. Dat kun je geowon bewaren en er daarna steeds een normale hoeveelheid thee van zetten. Het is echt veel lekkerder dan uit een pakje. Beetje kokende sojamelk erbij en genieten!
Je hoeft trouwens niet direct 5 liter te maken hoor Het recept dat ik plaatste is voor het droge kruidenmengsel. Dat kun je geowon bewaren en er daarna steeds een normale hoeveelheid thee van zetten. Het is echt veel lekkerder dan uit een pakje. Beetje kokende sojamelk erbij en genieten!