Lekkere Chai Tea

04-05-2012 12:05 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Een tijdje geleden had ik in een restaurant chai tea genomen, weer eens wat anders. De thee vond ik super lekker dus ik heb in een thee winkel ook een doosje gekocht, van Revolution.

Maar deze chai tea is helemaal niet lekker! Smaakt een beetje muffig...

Dus ik moet weer op zoek, wie weet welk merk wel lekkere chai tea maakt?

bedankt!
Deze is lekker.

Ik heb m ooit gekocht bij Jansje in Haarlem. Weet niet waar je m anders kan kopen.
Simon Levelt
Je schijnt het heel simpel zelf te kunnen maken. Pannetje met water laten pruttelen met daarin kardamom, kaneel en kruidnagel. Tien minuten laten pruttelen, daarna melk en suiker erbij en nog eens laten koken. Als laatste de thee (zwarte) mee laten trekken en klaar is je chai!

Als dat je teveel werk is, vond ik die van Celestial Seasonings (india spice chai) erg lekker.
Ik vind de chai van Yogi thee heel lekker of maak het zelf. Heel simpel, beetje sojamelk erbij en genieten!

. Wat in ieder geval niet te drinken is: pickwick chai thee.
Yogi tea
Deze dus, niet de groene variant...

Pickwick thee heb ik niet eens in huis ;)

Ik zal die andere merken opzoeken, heb ik weer een missie voor dit weekend

Thanks
quote:AQua9Girl schreef op 04 mei 2012 @ 12:14:

Je schijnt het heel simpel zelf te kunnen maken. Pannetje met water laten pruttelen met daarin kardamom, kaneel en kruidnagel. Tien minuten laten pruttelen, daarna melk en suiker erbij en nog eens laten koken. Als laatste de thee (zwarte) mee laten trekken en klaar is je chai!

Als dat je teveel werk is, vond ik die van Celestial Seasonings (india spice chai) erg lekker.

Ik doe er ook nog nootmuskaat en (vooral!!!) gember in.

Deze dus:

' recept'
Het recept van Bagels en Beans is erg lekker.

Staat op de site als het goed is.

http://www.bagelsbeans.nl/recepten.shtml
Het Viva forum is papaja.
quote:_Webs_ schreef op 04 mei 2012 @ 12:16:

Deze dus, niet de groene variant...

[afbeelding]

Ik vind juist de groene chai tea van Yogi lekker

Zou ze allebei maar proberen TO!
Een zelfgemaakte Chai is echt lekkerder dan uit een pakje.
Jeetje, ik ben echt fanatiek in de keuken, maar mijn eigen theemengsel brouwen trekt me helemaal niet. Wel heel leuk dat mensen dat doen
quote:NymphadoraTonks schreef op 04 mei 2012 @ 12:30:

Een zelfgemaakte Chai is echt lekkerder dan uit een pakje.Shit. Nu moet ik het toch gaan proberen.
Haha, dat komt omdat ik de thee gedronken heb bij bagels en beans. Ik kocht toch een pakje theezakjes en dat was smeeeeerig!

Ik denk dat ik vandaag ofzo weer eens mn eigen thee ga brouwen weet alleen nooit wat ik met vijf liter moet. Ik kan het wel verkleinen natuurlijk (goh)
quote:NymphadoraTonks schreef op 04 mei 2012 @ 12:36:

... weet alleen nooit wat ik met vijf liter moet.Dat vroeg ik me ook af Maar dat lijkt mij dan juist weer leuk, een beetje klooien totdat je goede hoeveelheden hebt voor een pot. Ik geloof dat ik dit op mijn to do-list ga zetten.
Yogi yogi yogi!
Internagelaktisch
Ik heb deze:

Ja, lekker hoor met losse kruiden! En met verse gember Het is voor mij inmiddels alsof ik een kop cappuchino maak, ongeveer evenveel (weinig) werk

mmmm!

Je kan bij Erika`s kruidenhuis (en vast ook wel bij de Tuinen) ook zo`n zakje van 50 gram met de gemengde kruiden kopen. Dat scheelt wat kruiden bijelkaar zoeken
waar kun je die yogi thee kopen? Ik heb m nl niet bij mijn supermarkt gezien.
Yogi hebben ze bij natuurvoedingswinkels en bij de tuinen
yogi hebben ze bij sommige supermarkten ook, bijv. de jumbo.

Je hoeft trouwens niet direct 5 liter te maken hoor Het recept dat ik plaatste is voor het droge kruidenmengsel. Dat kun je geowon bewaren en er daarna steeds een normale hoeveelheid thee van zetten. Het is echt veel lekkerder dan uit een pakje. Beetje kokende sojamelk erbij en genieten!
Bondi Chai is ook erg lekker gewoon een paar scheppen aan warme melk toevoegen en klaar ben je.

Deze wordt veel in horecagelegenheden verkocht maar voor thuis is het via internet ook gewoon te bestellen.
Hoe zijn de verhoudingen als je yogi thee zet , hoeveel melk/thee?
up

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven