lekkere, snelle, makkelijke belegde broodjes
maandag 1 november 2010 om 15:56
dames,
Ik ben aan het verbouwen....
Dat wil zeggen, ik heb iets bedacht, maar vader en vrienden nemen de uitvoering grotendeels op zich!
Om te laten zien, dat ik toch wel erg blij met hen ben, verzorg ik de catering!
dus elke middag een grote pan soep, met hierbij een paar lekkere broodjes.
zo heb ik al allerlei broodjes gemaakt, maar momenteel is de inspiratie een beetje weg.
wie heeft er een heerlijk broodje, die snel te maken is?
alvast bedankt!
Ik ben aan het verbouwen....
Dat wil zeggen, ik heb iets bedacht, maar vader en vrienden nemen de uitvoering grotendeels op zich!
Om te laten zien, dat ik toch wel erg blij met hen ben, verzorg ik de catering!
dus elke middag een grote pan soep, met hierbij een paar lekkere broodjes.
zo heb ik al allerlei broodjes gemaakt, maar momenteel is de inspiratie een beetje weg.
wie heeft er een heerlijk broodje, die snel te maken is?
alvast bedankt!
maandag 1 november 2010 om 17:29
broodje met notenkaas/Rambol noot, rucola, en plakjes rollade of fricandeau en peper/zout en evt. plakjes niet te rijpe peer.
soep met pistoletje en kruidenboter
(lekkere) ham waarbij je ipv evt. boter slankie sambal smeerkaas smeert en wat tuinkers
opengeklapt broodje/pistoletje met rauwe ham/coburger o.i.d., beetje brie, beetje honing, italiaanse kruiden en even onder de gril
soep met pistoletje en kruidenboter
(lekkere) ham waarbij je ipv evt. boter slankie sambal smeerkaas smeert en wat tuinkers
opengeklapt broodje/pistoletje met rauwe ham/coburger o.i.d., beetje brie, beetje honing, italiaanse kruiden en even onder de gril
dinsdag 2 november 2010 om 11:26
Oke, mijn persoonlijke favoriet is als volgt:
Eerst een sausje maken van 2 theelepels currypasta (dat koop je meestal bij de toko, amar je hebt het ook in de supermarkt) en 2 eetlepes mayonaise
Kipfilet in kleine reepjes snijden en krokant bakken op hoog vuur.
Die supergoedkope kleine afbakbroodjes in de oven. Als ze net uit de over komen door midden snijden en de bovenkant uithollen (dus gewoon het brood er uit plukken). Dan gelijk strooikaas in het "gat" van het bovenste broodje. Onderkant insmeren met de saus en dan de kip erover.
Oke het is niet heeeeeel makkelijk, maar wel heeeeel lekker
Eerst een sausje maken van 2 theelepels currypasta (dat koop je meestal bij de toko, amar je hebt het ook in de supermarkt) en 2 eetlepes mayonaise
Kipfilet in kleine reepjes snijden en krokant bakken op hoog vuur.
Die supergoedkope kleine afbakbroodjes in de oven. Als ze net uit de over komen door midden snijden en de bovenkant uithollen (dus gewoon het brood er uit plukken). Dan gelijk strooikaas in het "gat" van het bovenste broodje. Onderkant insmeren met de saus en dan de kip erover.
Oke het is niet heeeeeel makkelijk, maar wel heeeeel lekker
dinsdag 2 november 2010 om 14:04
dinsdag 2 november 2010 om 20:07
donderdag 4 november 2010 om 10:22
Turks brood met kipfilet (nog lekkerder is zelf kipfilet te bakken en daarna in dunne plakjes te snijden), humus en gegrilde paprika's.
Ciabatta's met gegrilde courgette en aubergine, mozarella en pesto.
Sandwiches met tonijn, tomaat, sla en avocado.
Turks brood, zelfgemaakte shoarma (kipfilet klein snijden, kruiden met shoarmakruiden en bakken) met komkommer-tomatensalade en knoflooksaus.
Broodjes Kipkerrie: Surinaamse broodjes, vullen met kipkerrie en zoetzure komkommer.
Plaatpizza.
Ciabatta's met gegrilde courgette en aubergine, mozarella en pesto.
Sandwiches met tonijn, tomaat, sla en avocado.
Turks brood, zelfgemaakte shoarma (kipfilet klein snijden, kruiden met shoarmakruiden en bakken) met komkommer-tomatensalade en knoflooksaus.
Broodjes Kipkerrie: Surinaamse broodjes, vullen met kipkerrie en zoetzure komkommer.
Plaatpizza.
donderdag 11 november 2010 om 12:18
quote:Ruza schreef op 01 november 2010 @ 16:41:
Turks brood horizontaal door midden, beleggen met tomaten, olijven, italiaanse kruiden en kaas. Even in de oven en je mannen hebben pizza.Dit doe ik ook altijd, en dan met een zelfgemaakte tomatensaus met champignons erin, gemaakt door mijn oma. Heeeerlijk!
Turks brood horizontaal door midden, beleggen met tomaten, olijven, italiaanse kruiden en kaas. Even in de oven en je mannen hebben pizza.Dit doe ik ook altijd, en dan met een zelfgemaakte tomatensaus met champignons erin, gemaakt door mijn oma. Heeeerlijk!