lekkere, snelle, makkelijke belegde broodjes

01-11-2010 15:56 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
dames,

Ik ben aan het verbouwen....

Dat wil zeggen, ik heb iets bedacht, maar vader en vrienden nemen de uitvoering grotendeels op zich!

Om te laten zien, dat ik toch wel erg blij met hen ben, verzorg ik de catering!

dus elke middag een grote pan soep, met hierbij een paar lekkere broodjes.

zo heb ik al allerlei broodjes gemaakt, maar momenteel is de inspiratie een beetje weg.

wie heeft er een heerlijk broodje, die snel te maken is?

alvast bedankt!
broodje met notenkaas/Rambol noot, rucola, en plakjes rollade of fricandeau en peper/zout en evt. plakjes niet te rijpe peer.

soep met pistoletje en kruidenboter

(lekkere) ham waarbij je ipv evt. boter slankie sambal smeerkaas smeert en wat tuinkers

opengeklapt broodje/pistoletje met rauwe ham/coburger o.i.d., beetje brie, beetje honing, italiaanse kruiden en even onder de gril
Misschien lust niet iedereen sla/noten/brie.
Oke, mijn persoonlijke favoriet is als volgt:

Eerst een sausje maken van 2 theelepels currypasta (dat koop je meestal bij de toko, amar je hebt het ook in de supermarkt) en 2 eetlepes mayonaise

Kipfilet in kleine reepjes snijden en krokant bakken op hoog vuur.

Die supergoedkope kleine afbakbroodjes in de oven. Als ze net uit de over komen door midden snijden en de bovenkant uithollen (dus gewoon het brood er uit plukken). Dan gelijk strooikaas in het "gat" van het bovenste broodje. Onderkant insmeren met de saus en dan de kip erover.

Oke het is niet heeeeeel makkelijk, maar wel heeeeel lekker
quote:Flashy schreef op 01 november 2010 @ 18:03:

Misschien lust niet iedereen sla/noten/brie.Klopt, maar ze zal vast niet 1 soort beleg per keer doen. Ik zie ook veel dingen voorbij komen die ik niet eet maar ik denk wel dat ze weet wat 'haar mannen' lekker vinden.
Warme zuurkool met uitjes, mosterd en worst.
Ehhhh...Reddevil.....kan ik misschien ook nog wat bij je komen doen ??? Mjammie !
@breezerananas.

kan je een badkamer bouwen??

bedankt voor alle heerlijke tips!

ik eet natuurlijk zelf ook mee, dat begrijpen jullie :D

daar gaat de mijn lijn ....
Simpel, gezond en apart;

- plakje(s) gesneden kipfilet met (of zonder) tuinkruiden (voorgesneden)

-toefje rucola (gewoon uit de zak, is al gewassen)

-scheutje honing/ mosterd dressing, uit de fles.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Turks brood met kipfilet (nog lekkerder is zelf kipfilet te bakken en daarna in dunne plakjes te snijden), humus en gegrilde paprika's.

Ciabatta's met gegrilde courgette en aubergine, mozarella en pesto.

Sandwiches met tonijn, tomaat, sla en avocado.

Turks brood, zelfgemaakte shoarma (kipfilet klein snijden, kruiden met shoarmakruiden en bakken) met komkommer-tomatensalade en knoflooksaus.

Broodjes Kipkerrie: Surinaamse broodjes, vullen met kipkerrie en zoetzure komkommer.

Plaatpizza.
Ik mis de rookworst, knakworstjes en gehaktbal nog!

Gemakkelijk en erg lekker, zeker met een beetje mosterd of mayo.
ahhh Elninjoo, nu heb ik zo'n zin in kroketten! En ik moet nog anderhalve maand wachten tot ik ze weer kan eten als ik met kerst in NL ben. (of ze zelf maken natuurlijk)
quote:Ruza schreef op 01 november 2010 @ 16:41:

Turks brood horizontaal door midden, beleggen met tomaten, olijven, italiaanse kruiden en kaas. Even in de oven en je mannen hebben pizza.Dit doe ik ook altijd, en dan met een zelfgemaakte tomatensaus met champignons erin, gemaakt door mijn oma. Heeeerlijk!
Wat ik net op heb als lunch:

Een maisbroodje, met daarop kipfilet die ik heb gegrild, een uitje, beetje sambal, sla, mayo en yoghurt. Heerlijk!
Men neme handje Taugé, paprikaatje in reepjes en uitje..bak dit heeeel eventjes aan tot ui wat glazig is, gooi hierbij een bakje kipsatesalade uit de koeling en warm het even door..op een kaiserbroodje en smullen maar!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven