Lunch mee naar werk, tips?
zondag 28 februari 2010 om 20:37
Ik kan het zo snel niet terug vinden of hier al een topic over is..?
Neem sinds kort brood mee naar werk ivm gebrek aan kantine/ lunchmogelijkheden. Word er niet echt vrolijk van. Jullie tips om wel met plezier folietje/trommeltje of zakje open te trekken?
En hoe blijft dat dan lekker? In trommel/folie/zakje?
Neem sinds kort brood mee naar werk ivm gebrek aan kantine/ lunchmogelijkheden. Word er niet echt vrolijk van. Jullie tips om wel met plezier folietje/trommeltje of zakje open te trekken?
En hoe blijft dat dan lekker? In trommel/folie/zakje?

zondag 28 februari 2010 om 20:44
quote:RosaP schreef op 28 februari 2010 @ 20:37:
Ja er staat wel wat in de Index. Misschien zie je hier nog wat lekkers bij o.a.;
Wat is jouw lunch vandaag?
lekker/gezonde lunch om mee te nemen naar het werk....
Lekkere, gezonde meeneemlunches?
Ja er staat wel wat in de Index. Misschien zie je hier nog wat lekkers bij o.a.;
Wat is jouw lunch vandaag?
lekker/gezonde lunch om mee te nemen naar het werk....
Lekkere, gezonde meeneemlunches?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

zondag 28 februari 2010 om 21:08
op het werk hebben we een tosti ijzer, dus ik bak bijna dagelijks een tosti... lekker hoor.. verveelt (mij) nooit
ik heb ook collega's die dagelijks een complete salade voor zichzelf fabriceren, inclusief olijven, zalm, avocado, tomaten, feta, en weet ik wat al niet meer, en dat ziet er altijd heerlijk uit, maar zo veel inspiratie heb ik niet.. dus dan maar weer een tosti
ik heb ook collega's die dagelijks een complete salade voor zichzelf fabriceren, inclusief olijven, zalm, avocado, tomaten, feta, en weet ik wat al niet meer, en dat ziet er altijd heerlijk uit, maar zo veel inspiratie heb ik niet.. dus dan maar weer een tosti
zondag 28 februari 2010 om 21:20
Voor man maak ik meestal broodjes gezond.
Bolletje met mayo, blaadje sla, komkommer/tomaat, kipfilet, kaas en ei.
Goed in folie, blijft prima.
Soms een wrap, gevuld met lamsvlees/champignons/ui/paprika.
Die wikkel ik strak in aluminiumfolie en hij piept hem even op in de magnetron. Koud is het ook lekker.
Laatst heb ik een pistoletje met besmeerd met knoflooksaus en sambal, daarop een paar plakjes tomaat, een stuk kipfilet (model schnitzel) en cheddarkaas. Thuis had ik het al in de grill gedaan zodat je een soort panini/tosti krijgt.
Heb hem koud ingepakt in folie en hij heeft hem op het werk even opgepiept.
Of broodjes kipkerrie. Ik kruid stukjes kipfilet heeeel pittig met Garam Masala en veel sambal. Gebakken heel erg lekker op een hard broodje of een Turkse bol. Italiaanse bol zou ook lekker zijn denk ik.
In een apart bakje doe ik zoetzure komkommer (komkommer/water/azijn/suiker). Hij is erg echt dol op.
Brood en kip verpak ik apart, zodat hij de kip eventueel nog op kan warmen.
Nu ik nadenk zijn het best aparte dingen maar ze kosten niet veel tijd en zijn toch lekker.
Bolletje met mayo, blaadje sla, komkommer/tomaat, kipfilet, kaas en ei.
Goed in folie, blijft prima.
Soms een wrap, gevuld met lamsvlees/champignons/ui/paprika.
Die wikkel ik strak in aluminiumfolie en hij piept hem even op in de magnetron. Koud is het ook lekker.
Laatst heb ik een pistoletje met besmeerd met knoflooksaus en sambal, daarop een paar plakjes tomaat, een stuk kipfilet (model schnitzel) en cheddarkaas. Thuis had ik het al in de grill gedaan zodat je een soort panini/tosti krijgt.
Heb hem koud ingepakt in folie en hij heeft hem op het werk even opgepiept.
Of broodjes kipkerrie. Ik kruid stukjes kipfilet heeeel pittig met Garam Masala en veel sambal. Gebakken heel erg lekker op een hard broodje of een Turkse bol. Italiaanse bol zou ook lekker zijn denk ik.
In een apart bakje doe ik zoetzure komkommer (komkommer/water/azijn/suiker). Hij is erg echt dol op.
Brood en kip verpak ik apart, zodat hij de kip eventueel nog op kan warmen.
Nu ik nadenk zijn het best aparte dingen maar ze kosten niet veel tijd en zijn toch lekker.
zondag 28 februari 2010 om 21:30
zondag 28 februari 2010 om 21:34
zondag 28 februari 2010 om 21:34
Ik vind lunch zo'n beetje de belangrijkste maaltijd van de dag en zou knap chagrijnig worden als ik het zou moeten doen met zo'n klef boterhammetje uit een zakje.
En dus zou ik een goed gevuld klein koeltasje of mini-koelbox meenemen. Elke avond na thuiskomst de koelelementen in de vriezer.
In de VS heb ik 's mini-koelelementen gekocht - ze hebben de vrm van ijsblokjes. Echt ideaal en ik gebruik het vaak.
En dus zou ik een goed gevuld klein koeltasje of mini-koelbox meenemen. Elke avond na thuiskomst de koelelementen in de vriezer.
In de VS heb ik 's mini-koelelementen gekocht - ze hebben de vrm van ijsblokjes. Echt ideaal en ik gebruik het vaak.

zondag 28 februari 2010 om 21:38
Mini-nepijsklontjes (die van plastic) werken ook. Maar je kunt ook pakjes sap in de vriezer doen, en die meenemen als koelelement.
Boterham, bevrren smeren met boter, lekkere vleeswaren of kaas erop, en groenten als tomaat of komkommer apart erbij doen.Kan je je brood beleggen zodra je het gaat eten.
Van een restje pasta een pastasalade maken
Voor een tientje een tosti-ijzer scoren en alles met gesmolten kaas eten
Boterham, bevrren smeren met boter, lekkere vleeswaren of kaas erop, en groenten als tomaat of komkommer apart erbij doen.Kan je je brood beleggen zodra je het gaat eten.
Van een restje pasta een pastasalade maken
Voor een tientje een tosti-ijzer scoren en alles met gesmolten kaas eten
maandag 1 maart 2010 om 09:24
quote:greta123 schreef op 28 februari 2010 @ 20:41:
Kant en klare maaltijdsalade van de AH met een bagel erbij.
Heb je wel een magnetron, dan kan je bv. ook soep meenemen met een broodje of boterhammen erbij.
Die salades kosten wel minimaal 4 euro per stuk...dat is duur eten elke dag.
Zelf een salade maken is ook lekker denk ik.
Kant en klare maaltijdsalade van de AH met een bagel erbij.
Heb je wel een magnetron, dan kan je bv. ook soep meenemen met een broodje of boterhammen erbij.
Die salades kosten wel minimaal 4 euro per stuk...dat is duur eten elke dag.
Zelf een salade maken is ook lekker denk ik.
donderdag 11 maart 2010 om 20:02
quote:Astair schreef op 28 februari 2010 @ 21:34:
Google eens op Bento box, daar krijg ik altijd veel inspiratie van. Broodje pindakaas ben ik ook zo snel zat...
Wat voorbeelden:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Je komt de meest fantastische lunchtrommeltjes tegen, maar ik gebruik het alleen ter inspiratie qua ingredienten...
Ik zie mezelf dit bijv. nog niet maken:
[afbeelding]Voor slechte eters is http://www.funkylunch.com/gallery.htm leuk om te bekijken.
Alleen past niet alles in de lunchbox.
Google eens op Bento box, daar krijg ik altijd veel inspiratie van. Broodje pindakaas ben ik ook zo snel zat...
Wat voorbeelden:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Je komt de meest fantastische lunchtrommeltjes tegen, maar ik gebruik het alleen ter inspiratie qua ingredienten...
Ik zie mezelf dit bijv. nog niet maken:
[afbeelding]Voor slechte eters is http://www.funkylunch.com/gallery.htm leuk om te bekijken.
Alleen past niet alles in de lunchbox.