Eten
alle pijlers
Maaltijden in de vriezer
donderdag 14 september 2023 om 12:41
Hoi allemaal,
Mijn beste vriendin is net bevallen en ik wil als kraamcadeau maaltijden geven voor in de vriezer zodat ze niet hoeven te koken. Het is niet erg als het gedeeltes van een maaltijd zijn, want sommige dingen zijn niet lekker ingevroren. Wat ik tot nu toe heb:
1. Pastasauzen (op tomatenbasis en ''room'' basis)
2. Vullingen voor wraps en taco's (één met gehakt en één met kip)
3. Soepen (tomaten, zoete aardappel, pompoen, kippensoep)
4. Indische gehaktballetjes
5. Vulling voor een roti
Iemand anders nog leuke ideeën? Leuke inspiratie voor mijn eigen vriezer is ook altijd welkom!
Mijn beste vriendin is net bevallen en ik wil als kraamcadeau maaltijden geven voor in de vriezer zodat ze niet hoeven te koken. Het is niet erg als het gedeeltes van een maaltijd zijn, want sommige dingen zijn niet lekker ingevroren. Wat ik tot nu toe heb:
1. Pastasauzen (op tomatenbasis en ''room'' basis)
2. Vullingen voor wraps en taco's (één met gehakt en één met kip)
3. Soepen (tomaten, zoete aardappel, pompoen, kippensoep)
4. Indische gehaktballetjes
5. Vulling voor een roti
Iemand anders nog leuke ideeën? Leuke inspiratie voor mijn eigen vriezer is ook altijd welkom!
I have to change to stay the same.
donderdag 14 september 2023 om 12:44
donderdag 14 september 2023 om 12:45
Ovenschotels (ik heb een lekker recept voor sperziebonengehakt schotel)
Rösti ovenschotel, dan alleen nog iets van kipkluifjes of een ander vleesje bijbakken (ik zeg kipkluifjes want die gooi je gewoon in de oven en klaar)
Nasi (dan zelf een bakje saté erbij ofzo)
Boerenkool (de worst zelf even opwarmen)
Rösti ovenschotel, dan alleen nog iets van kipkluifjes of een ander vleesje bijbakken (ik zeg kipkluifjes want die gooi je gewoon in de oven en klaar)
donderdag 14 september 2023 om 12:45
Lekker! ik heb eigenlijk nog nooit iets met aardappels ingevroren, dus ik wist niet dat het kon. Deze komt zeker op het lijstje!
donderdag 14 september 2023 om 12:46
Om heel eerlijk te zijn heb ik er nog nooit last van gehad. Ik vries ze wel in zonder eventueel de kaas erin. Die smelt ik er dan door als ik alles weer ontdooi.
donderdag 14 september 2023 om 12:46
yes goede tips!! zou je het recept hier willen posten?Ugli schreef: ↑14-09-2023 12:45Ovenschotels (ik heb een lekker recept voor sperziebonengehakt schotel)
donderdag 14 september 2023 om 12:47
donderdag 14 september 2023 om 12:52
500gr gehakt
500gr sperzieboontjes
1 blik gepelde tomaten
Knoflookpoeder of echte knoflook
1-2 uien
Voorgebakken aardappelschijfjes (uit diepvries of koeling is prima)
Paneelmeel
Geraspte kaas
Tijm
Peper
Zout
- Verwarm de oven voor op 200 graden
- Pak een hapjes pan ofzo, iets dieps want je gaat alles op een hoopje gooien uiteindelijk in deze pan
- Bak de ui
- Gooi het gehakt erbij en kruid dit met peper, zout, knoflookpoeder (of knoflook maar dat moet je er later bij gooien geloof ik, ik heb altijd poeder) en tijm
- Zet ondertussen de sperziebonen op en kook deze
- Als het gehakt klaar is, snijd de gepelde tomaten in blokjes/stukjes/hompjes en gooi bij het gehakt, laat eventjes sudderen
- Als het prutje klaar is en als de bonen klaar zijn, gooi de bonen erbij
- Even mixen, giet alles in een ovenschaal
- Bedek met laagje aardappelschijfjes
- Gooi er een laagje paneermeel overheen
- Gooi er een laagje geraspte kaas overheen
- In de oven op 200 graden voor 35 minuten
donderdag 14 september 2023 om 13:16
Persoonlijk vind ik aardappelen uit de vriezer niet altijd lekker. Stamppot heb ik geen ervaring mee
Wat ik zelf altijd invries zijn:
Hachee met rundvlees
Goulash met varkensvlees
Curry s met rijst, evt los erbij invriezen
Geef een leuk pakketje met rijst, noedels en/of pakjes aardappelpuree erbij.
Klein tipje, doe het in platte bakjes, scheelt met ontdooien.
Trouwens een heel leuk idee van je !
Wat ik zelf altijd invries zijn:
Hachee met rundvlees
Goulash met varkensvlees
Curry s met rijst, evt los erbij invriezen
Geef een leuk pakketje met rijst, noedels en/of pakjes aardappelpuree erbij.
Klein tipje, doe het in platte bakjes, scheelt met ontdooien.
Trouwens een heel leuk idee van je !
vliegje wijzigde dit bericht op 14-09-2023 13:17
Reden: Dubbel
Reden: Dubbel
4.63% gewijzigd
donderdag 14 september 2023 om 15:28
Wat een fijne reacties allemaal! Ik ben heel blij dat jullie het zo'n lief cadeau vinden, dat geeft mij nog meer motivatie!
Dankjewel ook voor de tips over kruiden en pittigheid. (Gelukkig) ben ik van haar al gewend dat ze absoluut niet van pittig houdt, dus ik laat dat al uit iedere recept weg,
Ik vind de tip van platte bakjes ook fijn, ik zat zelf te denken aan de ''halve portie'' bakjes die je ook bij de chinees krijgt.
Ik ga alle recepten en inspiratie noteren, blijf vooral nog meer suggesties geven als die er nog zijn!
Dankjewel ook voor de tips over kruiden en pittigheid. (Gelukkig) ben ik van haar al gewend dat ze absoluut niet van pittig houdt, dus ik laat dat al uit iedere recept weg,
Ik vind de tip van platte bakjes ook fijn, ik zat zelf te denken aan de ''halve portie'' bakjes die je ook bij de chinees krijgt.
Ik ga alle recepten en inspiratie noteren, blijf vooral nog meer suggesties geven als die er nog zijn!
donderdag 14 september 2023 om 16:05
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in