makkelijk toetje

26-03-2010 11:03 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er tips voor een toetje wat snel in elkaar te zetten is en net even wat bijzonderder is dan een vlaflip of een schaaltje ijs.
bosbessen uit de vriezer van de appie warm maken (40 sec magnetron) en deze over vanille ijs doen.
Italiaanse liefde heet het hier bij de traiteur.

Nodig:

1 bakje mascarpone

advocaat (ongeveer een derde van een kleine fles)

boerenjongens (rozijnen op brandewijn, ongeveer 4 a 5 eetlepels)

Mascarpone loskloppen met een vork, advocaat erdoor, boerenjongens erdoor. Mengen. Serveren in kleine glaasjes (machtig!) met een klein koekje erbij bijvoorbeeld.

Erg lekker, redelijk culinair verantwoord en klaar in minder dan 5 minuten.
neem een mango, maak hem schoon en pureer hem.

klop slagroom stijf en klop eiwit stijf...

vouw de 3 componenten door elkaar heen en schenk het in mooie glazen of schaaltjes en zet het in de koelkast...

Lekkere mangomousse en snel klaar.. ( en overheerlijk!)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
perzik tiramisu:

mascarpone loskloppen met paar eetlepels sap van een blikje perzikken op sap. de perzikken in plakjes snijden

Op elk bordje 3 lange vingers, klodder mascarpone eroverheen, plakken perzik erop leggen en evt garneren met geraspte witte choco

koffie-ricotta:

2 zakjes espresso-poeder losroeren met 3 el water (of zelf ristretto zetten en daar 3 el van nemen) roer dit met 100 gr suiker en flink mespunt kaneel door 500 gr ricotta kaas. In bakjes in de koeling bewaren tot gebruik. Bestrooi met cacao en evt toef slagroom erop

Altijd makkelijk: appeltaartje AH uit de vriezer afbakken met bolletje ijs of brownie maken (uit pakje hoeft enkel water bij en even roeren) met een bolletje ijs
Twee hele makkelijke toetjes die eenvoudig zijn maar echt heel lekker:

De avond vóór dat je het wil eten gedroogde abrikozen door de yoghurt gooien en af en toe doorroeren. De abrikozen worden dik en sappig en de yoghurt wordt ook dikker en krijgt de smaak van abrikozen, echt heel lekker.

Een uurtje voor het eten bitterkoekjes door de (slagroom)vla en/of geklopte slagroom door de vla doen. Wat extra kaneel en ook een heerlijk toetje.
Vind de meeste tips hier niet snel en makkelijk, maar wel erg lekker zeg.
Kopje sterke koffie zetten in een mooi glas. Bol vanilleijs erbij en een scheut lekkere likeur. Lange vinger erin en klaar.
hmmm klinkt goed allemaal. Begin al inspiratie te krijgen.

Meer tips welkom!
Kant en klare tiramisu
pot magere kwark(mag gerust goedkope zijn, die is meestal wat steviger) en een pot Griekse yoghurt mengen met een klein blik perziken in stukjes gesneden of 2 blikjes mandarijntjes. NIET het sap toevoegen, dan wordt het weer zo dun. Zoeten met basterdsuiker naar behoefte en twee zakjes vanillesuiker. Scheutje tropical of sinasappel limonadesiroop erbij is ook lekker , maar dan wel iets minder suiker natuurlijk. Dit is voor 4-6 personen.
quote:Troeta schreef op 26 maart 2010 @ 11:26:

Vind de meeste tips hier niet snel en makkelijk, maar wel erg lekker zeg.Niet snel en makkelijk...????
Vla
quote:Mittens schreef op 26 maart 2010 @ 11:29:

[...]

Niet snel en makkelijk...???? Ik vind ze lekker, snel en makkelijk.
http://www.iensrecepten.n ... a-lawson-chocolade-potjes

Geniaal!!

(kan het recept niet kopiëren en plakken, vandaar even de link)
quote:ramiaatje schreef op 26 maart 2010 @ 11:30:

[...]

Ik vind ze lekker, snel en makkelijk.Ik ook...daarom begreep ik de opmerking van Troeta ook helemaal niet...
Oke, oke, in de voorbereiding ben je een half uurtje kwijt, maar dan heb je ook wat klik En lekker!! Ik krijg er spontaan honger van

Kwam op dit topic verzeild en móest dat laatste recept gewoon even lezen.

Heb hardop gelachen om de schrijfstijl en mij verlekkerd over de inhoud. Jammie!!!
aarbeiden met slagroommmm
Een kop koffie met twee grote belgische bonbons.

Misschien een likeurtje er naast.
quote:tjuny schreef op 26 maart 2010 @ 11:28:

pot magere kwark(mag gerust goedkope zijn, die is meestal wat steviger) en een pot Griekse yoghurt mengen met een klein blik perziken in stukjes gesneden of 2 blikjes mandarijntjes. NIET het sap toevoegen, dan wordt het weer zo dun. Zoeten met basterdsuiker naar behoefte en twee zakjes vanillesuiker. Scheutje tropical of sinasappel limonadesiroop erbij is ook lekker , maar dan wel iets minder suiker natuurlijk. Dit is voor 4-6 personen.

owja ook lekker : (naturel) kwark met sap van halve citroen, citroen schil fijngeraspt en flink wat suiker ...

dat toetje met frambozen en ijs ziet er echt heerlijk uit zeg.....
wat is piment? (las het in het recept over die chocolade dingen *kwijl* van Nigella lawson..)

En zou het ook zonder piment kunnen?
Poelepoelepoelepoes!
quote:Mittens schreef op 26 maart 2010 @ 11:29:

[...]

Niet snel en makkelijk...???? Nou, inderdaad Mittens. Als ik me echt ga uitsloven .............
Neej, snel vind ik een bakje vla inschenken of een bolletje ijs opscheppen, ik dacht dat TO het zo snel bedoelde. iets zoals het kopje koffie met de bonbons hierboven
Ik heb de volgende even uit m'n pc opgeduikelt. Het lijkt veel meer werk dan het is, en het resultaat is geweldig!

Mangoclafoutis

Een frans nagerecht dat oorspronkelijk met kersen wordt gemaakt, maar sinds ik er een keer mango voor gebruikte, doe ik niet meer anders.

Verwarm de oven voor op 175 graden Celsius (gasoven stand 3-4)

Beboter een quichevorm of ovenschaal.

Klop - in een kom - 3 eieren samen met 75 gram suiker schuimig (gebruik een garde, een keukenmachine of mixer).

Meng vervolgens 125 gram bloem door het suiker en ei-mengsel

Doe er 1/4 liter melk en 1/4 theelepel zout bij en klop door tot er een glad beslag ontstaan is.

Schenk een dun laagje beslag in de quichevorm: Net genoeg om de bodem mee te bedekken - pannenkoekdik, draai even met de vorm zo dat het beslag goed uitloopt.

Zet de vorm (circa 5 minuten) in de oven tot het beslag gestold is - de oven hoeft hiervoor nog niet op temperatuur te zijn.

Haal de vorm met het gestolde beslag uit de oven en verdeel 500 gram in stukken gesneden mango over het gestolde beslag.

Giet de rest van het beslag over de mango en bak de clafoutis, als de oven op temperatuur is, in het midden van de oven in circa 40 - 45 minuten gaar en goudbruin (een mes dat er midden in gestoken wordt moet er schoon uit komen, bak zo nodig wat langer).

Laat de clafoutis buiten de oven tot lauw af koelen en bestrooi vlak voor het serveren met poedersuiker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven