Makkelijke en gezonde lunch on-the-go

26-04-2019 11:05 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben op zoek naar inspiratie voor gezonde en niet al te tijdrovende lunches om mee te nemen naar kantoor. Ik ben geen fan van brood, dus eigenlijk vooral op zoek naar alternatieven. Als ik thuis ben dan eet ik 's middags het liefst warm, maar dat is op kantoor niet echt praktisch.

Dus, wat zijn jouw favoriete lunches om mee te nemen? Veel verder dan crackers met los beleg of 'n wrap of couscoussalade kom ik eigenlijk niet, en ik ben oprecht nieuwsgierig naar wat andere mensen nou graag meenemen :p
Alle reacties Link kopieren
ik kook de avond er voor extra en wij nemen dat mee. Bakje in de magnetron op kantoor en dat gaat prima.
Ik nam meestal een salade mee. Kan je alles in doen wat je wil.
De dressing nam ik altijd in een apart bakje mee.
Of een maaltijdsoep als je die kan opwarmen ergens.

Ik hou ook niet van brood als lunch, dus ik had meestal een salade of een maaltijdsoep en soms overschotjes van het avondeten van de dag ervoor.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt van die bekers waar je yoghurt in kan doen, en dan muesli, fruit, noten etc in het dekseltje.

Niet mijn idee van een lekkere lunch (ik ben echt dol op brood), maar zie er regelmatig mensen heel gelukkig mee zijn :D
Alle reacties Link kopieren
Pasta- of rijstsalade
Wraps
Quiche
Alle reacties Link kopieren
Ik maak altijd een salade, daar ben ik 's ochtends tien minuten mee bezig.
Meest simpele variant: sla/rucola, tomaat, komkommer, ei, pitjes/zaden/gedroogde vruchten, vlees/vis, kaas. Om het vullender te maken kun je er nog een koolhydraat product bij doen (pasta, rijst, aardappel, couscous, bulgur etc.) maar dat doe ik zelf nooit.
Je hebt van die speciale saladebakken waar een apart bakje bij zit voor de dressing, Sistema heeft een hele lijn (was bij de AH te koop).
Avocado is ook een heerlijk lunchproduct, door de salade, op een cracker of geprakt als dip.
Alle reacties Link kopieren
yoghurt, heerlijk! Tegenwoordig heb je op veel locaties de " yoghurt barn" , ik kan daar erg van genieten.

Bijvoorbeeld: neem een bakje yoghurt mee en apart een bakje met kokossnippers, chocoladestukjes, gehakte hazelnoot. Roer dat door elkaar en voeg dan ook nog plakjes banaan toe. Heerlijk!

pastasalade is ook een idee, met wat kerstomaatjes, rucola en op het laatste moment wat pijnboompitjes er over heen.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
soupmaker; 's morgens groente, wat eiwitten en vet in de soupmaker doen en dan 23 wachten. En je hebt heerlijke soep om mee te nemen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Oh heerlijk, ik lees even mee :)

Lunch zelf vaak met stevige volkoren of speltcrackers van de AH. Favo beleg; Houmous met kipfilet en rucola/paprika of zuivelspread met iets van rookvlees of kipfilet!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips! Ik vind het eigenlijk heel fijn om te lezen dat het dus helemaal niet 'raar' is om te lunchen met salades, yoghurt of een pasta- of rijstsalade. Om me heen zie ik toch veel mensen die boterhammen meenemen, en ik heb in het verleden wel opmerkingen gekregen wanneer ik bijvoorbeeld een salade mee had. Krijgen jullie wel eens ongevraagd commentaar op wat je eet tijdens je pauze?

Maar goed, misschien moet ik me er niet veel van aantrekken en gewoon lekker iets klaarmaken en meenemen waar ik me goed bij voel. Nogmaals heel erg bedankt voor de tips! Ik denk dat de rijstsalade en de yoghurt wel goed bij me passen, ik ga 't eens uitproberen!
Alle reacties Link kopieren
@Born2Travel: oh houmous en kipfilet is lekker ja, haha! Maar hoe neem je dat mee? In een los bakje of zakje?
Dubbel
anoniem_6483318e72753 wijzigde dit bericht op 26-04-2019 11:41
Reden: Dubbel..
96.61% gewijzigd
Omelet is ook makkelijk mee te nemen.
Zoek eens op bijvoorbeeld bento box voor inspiratie om dingen handig mee te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Wortels met houmous

Een koud tartaartje van de avond ervoor

Wrap met ijsbergsla en houmous salades

Pitabroodje met kipsalade

Soep
where ever you go, go with your heart
@AccioAvocado; wij hebben op het werk een koelkast dus neem vaak op maandag beleg mee voor de hele week :) Maar mochten we dit niet hebben dan zou ik het inderdaad gewoon in een bakje meenemen! Maakt het wel iets lastiger natuurlijk.. jullie geen koelkast oid op kantoor? Ook lekker bij houmous en/of kipfilet; Avocado.. echt mijn all time favourite!
anoniem_6483318e72753 wijzigde dit bericht op 26-04-2019 11:40
Reden: Avocado toegevoegd :)
12.72% gewijzigd
Er zijn ook meeneembakjes met koelelement te koop.
Alle reacties Link kopieren
AccioAvocado schreef:
26-04-2019 11:32
Bedankt voor alle tips! Ik vind het eigenlijk heel fijn om te lezen dat het dus helemaal niet 'raar' is om te lunchen met salades, yoghurt of een pasta- of rijstsalade. Om me heen zie ik toch veel mensen die boterhammen meenemen, en ik heb in het verleden wel opmerkingen gekregen wanneer ik bijvoorbeeld een salade mee had. Krijgen jullie wel eens ongevraagd commentaar op wat je eet tijdens je pauze?

Maar goed, misschien moet ik me er niet veel van aantrekken en gewoon lekker iets klaarmaken en meenemen waar ik me goed bij voel. Nogmaals heel erg bedankt voor de tips! Ik denk dat de rijstsalade en de yoghurt wel goed bij me passen, ik ga 't eens uitproberen!
Ik neem al jaren het liefst een salade mee. En ja in het begin kreeg ik er wel eens commentaar op.. Werkplek met vooral 'oudere mannen' die een boterham met kaas meenamen in een zakje en tussen de middag een kop soep aten in de kantine. Vanwege allergieen en een lactose-intollerantie kan ik dat niet. En tja, ze gaven wel eens commentaar, maar dan nog. Doe ik toch ook niet op hun boterhammen met kaas.. Als ik iets wil eten, eet ik dat...
Seriously?
Ik eet graag 'overnight oats'. Kun je heel veel varianten van vinden maar die ik vaak meeneem is heel gemakkelijk te maken.

Laagje havermout naargelang je eetlust;
Bevroren fruit erop;
Melk naar keuze op gieten tot het een beetje onderstaat (ik gebruik graag rijstemelk want dat is al lekker zoet).
Soms doe ik er een snuf kaneel bij en een eetlepel lijnzaad.

Kan in een bakje, mason jar of zo'n yoghurtbeker. Ik maak er vaak 2-3 tegelijk zodat ik het in de ochtend maar uit de koelkast hoef te pakken. Kun je in de avonden maken, maar is ook al lekker voor de lunch als je het in de ochtend maakt.

Je moet er wel van houden want het wordt papperig. Maar ik vind het heel lekker deze tijd van het jaar, ik houd juist niet van warme havermout.


EDIT: wij zijn juist geen boterhammen-afdeling! Hier ligt de koelkast vol met gezonde lunches en tussendoortjes. Vind dat erg fijn, nooit gekke gezichten bij de lunch. :)
Is het commentaar of verwondering? Lekker meenemen wat jij wil eten.
Kan je daar wat opwarmen? Soep is dan lekker. Kan ook in zo een thermosfles. Of soep maken zonder de liter vocht. Uit de waterkoker op werk heet water toevoegen.
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik koolhydraatarm eet, bestaan mijn lunches afwisselend uit:
- salade (vaak met spinazie als basis en dan tomaatjes, geitenkaas, paprika, soms kipfilet)
- avocado (neem ik heel mee en snijd ik dan doormidden om uit te lepelen, met wat zout en peper eroverheen)
- rauwkost (komkommer, paprika, tomaat of wat ik verder in huis heb)
- restjes van het avondeten, zoals een roerbakschotel of gegrilde groente, kunnen vaak ook prima koud gegeten worden
- 'tapas'-achtige hapjes, zoals gehaktballetjes, blokjes kaas en olijven
- groenteomelet, af en toe maak ik een hele voorraad (om in te vriezen) van een soort muffins van ei met spek/spinazie/fetakaas of chorizo/tomaat/kaas bijvoorbeeld

Gelukkig hier weinig commentaar, hooguit jaloerse blikken :-)
Alle reacties Link kopieren
Bij ons op het werk is het helemaal niet gek als je iets anders dan brood meeneemt. Er is veel leuke nieuwsgierigheid, we proeven vaak wat van elkaars eten, delen recepten uit, of maken een keer iets voor elkaar klaar.

Maar om antwoord te geven op jouw vraag: als je graag warm eet tussen de middag. Kook steeds wat extra, vries dit in (zodat je kunt afwisselen) en neem dit mee als lunch.
Alle reacties Link kopieren
boterham met kaas, pindakaas of aardbeien
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven