Mayonaise/Fritessaus

26-10-2018 20:09 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer eens patat gegeten.

Mijn man houdt daarbij van de ‘zurige’ Belgische mayonaise, ik eet hier zelf remia fritessaus bij.

Nu kwam deze voorkeur ter sprake en herinnerde ik mij de ‘zoetige’ mayo die je vaak bij een snackbar krijgt, die vind ik het allerlekkerst.

Weet iemand welke smaak/welk merk dit is? Ik heb volgens mij alle fritessauzen wel geprobeerd maar DIE nooit in de supermarkt gevonden.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
26-10-2018 21:43
Wat moet je nou met een hele emmer??
Bestel idd af en toe wel eens een bekertje, haha
Ik vraag gewoon om een glas water.

En als ze alleen bronwater verkopen dan plat bronwater. ik zeg nooit spa.
impala schreef:
26-10-2018 21:45
Maakt zeker veel uit. Sommige merken ketchup zijn niet te eten. Veel te zoet.
En als ik Spa bestel, vraag ik altijd of het geen échte Spa is. Want dat vind ik geen lekker water. En als er geveaagd wordt: met botee, wil ik weten of het echte boter is. Want margarine hoef ik niet.
Ik vind de meeste ketchup ook veel te zoet, maar die van de Aldi is goed te doen.

En Spawater is bitter, niet te hachelen.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
26-10-2018 21:43
Wat moet je nou met een hele emmer??
Ja, hele emmel! (was ooit de reclameslogan van Remia fritessaus)
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
26-10-2018 21:46
Ik maakte mijn currysaus altijd zelf met gezeefde tomaten een beetje ruwe rietsuiker en kerrie. Veeeeeeel lekkerderderder.
Heb je recept voor me? Please???? :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Lekker! Gewone mayo is het vetste en fritessaus meestal veel lijnvriendelijker. Fritessaus is wat zuurder.

Je zou eens yogonaise kunnen proberen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
apiejapie schreef:
26-10-2018 21:52
Heb je recept voor me? Please???? :flirting:
Hallo meid, alles goed met je?

Het recept staat er toch.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop eens per jaar een pot voor sauzen met kerst en oudejaarssnacks en de rest blijft in de ijskast staan tot het volgende oudejaar wanneer hij vervangen wordt door een nieuwe.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
26-10-2018 21:58
Hallo meid, alles goed met je?

Het recept staat er toch.
Rustig aan hier, dan heb ik de mooiste dagen! En met jou?

O dat was het recept ook meteen? Alleen die ingrediënten? Soms is het leven stuk simpeler dan ik het bedenk hè ;).
Ik ga het eens uitproberen! Dank je
apiejapie schreef:
26-10-2018 22:00
Rustig aan hier, dan heb ik de mooiste dagen! En met jou?

O dat was het recept ook meteen? Alleen die ingrediënten? Soms is het leven stuk simpeler dan ik het bedenk hè ;).
Ik ga het eens uitproberen! Dank je
Het gaat z'n gangetje,niet helemaal naar wens, maar daar ben ik zelf debet aan.

Eet smakelijk, want dat is het, smakelijk. :)
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk kan je een tikkeltje poedersuiker of strooizoetstof door de mayo mengen als je het zoeter wil. Doe ik ook altijd door de op mayo gebaseerde sausen voor de kerstdis.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
26-10-2018 20:56
Nope,

Wij eten een mini, een kleintje, een friet of een grote.
Of een familiepak.


Als ik in een Nederlandse snackbar kom verhonger ik.
Want wat zij omschrijven als "groot" is hier mini of klein.

Maar als ik dan zo'n "groot" pak zou bestellen alleen voor mij kijken ze mij aan of ik gek ben.
Dat ligt echt aan de friettent, ook in Belgie. In de ene krijg je echt een kleintje en laatst kreeg ik na bestelling van een kleintje in Belgie echt een megagroot pak friet. Leek wel een familiezak. Ik ben benieuwd hoeveel je krijgt als je een grote bestelt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de Belgische mayo het lekkerste. En cocktailsaus vind ik ook lekker. Curry niet.
Lucifer2018 schreef:
26-10-2018 21:28
Ik eet alleen deze:

https://www.jumbo.com/tons-belze-majone ... /98443STK/

Geen suiker en geen andere rare dingen erin. En redelijk zuur. Lekker.
De belgische mayo van ah (huismerk) heeft ook geen suiker en is ook redelijk zuur. Dat is de enige die ik eet. Het grappige is dat je van zure mayo ook gelijk minder eet.
Alle reacties Link kopieren
vandale schreef:
26-10-2018 21:29
Hellman is mayonaise = zuur.

Het verschil tussen mayo en fritessaus was mij duidelijk, ik vind alleen dat de saus bij de snackbar zo anders smaakt dan uit een pot of knijpfles uit de super.

Er zit dus niets anders op dan zo’n emmer van de Sligro op mijn aanrecht te zetten...

En patat is natuurlijk gewoon patat.
Oeeee stiekem ben ik nog jaloers dat jij een emmer Gouda’s Gloerie op het aanrecht hebt staan... :thumbsup:
De echte met eieren van D&L. Je hebt ze ook in 'n variant met citroen (voor de liefhebbers van Belgische mayo), maar ik heb altijd de gewone. By far de lekkerste mayo die ik ken.
Oliehoorn en Gouda's Glorie fritessaus verkopen ze in kleinere en grotere flessen bij de supermarkt. Ik vind Oliehoorn zelf het lekkerste samen met Calve. Maar koop voor mezelf Remia Fritesslijn, daar zit wat minder vet enzo in. Maar is wel gewoon wat zoeter van smaak.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
26-10-2018 21:28
Ik eet alleen deze:

https://www.jumbo.com/tons-belze-majone ... /98443STK/

Geen suiker en geen andere rare dingen erin. En redelijk zuur. Lekker.
Dat vind ik ook de lekkerste uit de supermarkt
Alle reacties Link kopieren
Coconuts12 schreef:
27-10-2018 10:33
Oliehoorn en Gouda's Glorie fritessaus verkopen ze in kleinere en grotere flessen bij de supermarkt. Ik vind Oliehoorn zelf het lekkerste samen met Calve. Maar koop voor mezelf Remia Fritesslijn, daar zit wat minder vet enzo in. Maar is wel gewoon wat zoeter van smaak.
Vandaag een patatje gehaald en op het merk frietsaus gelet. Dat was Oliehoorn en die is idd de lekkerste!
.
Alle reacties Link kopieren
Oliehoorn Fritessaus is de lekkerste! wordt hier in de plaatselijke cafetaria ook gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
27-10-2018 09:55
De echte met eieren van D&L. Je hebt ze ook in 'n variant met citroen (voor de liefhebbers van Belgische mayo), maar ik heb altijd de gewone. By far de lekkerste mayo die ik ken.
Helemaal eens.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een DL-fan! Ik ben trouwens ook dol op andalousesaus. Ze hadden dat een tijdje verkocht bij de AH in Nederland, maar dat lijken ze nu bijna nergens te verkopen. Ik sla dus altijd groot in als ik in België ben. Gelukkig is dat voor mij vlakbij,
Alle reacties Link kopieren
heavydrizzle schreef:
01-11-2018 16:10
Hier ook een DL-fan! Ik ben trouwens ook dol op andalousesaus. Ze hadden dat een tijdje verkocht bij de AH in Nederland, maar dat lijken ze nu bijna nergens te verkopen. Ik sla dus altijd groot in als ik in België ben. Gelukkig is dat voor mij vlakbij,
Hier verkoopt de Jumbo veel verschillende sauzen van D&L. Mayo, Mayo met citroen, Andalousesaus, tartaarsaus en zelfs mayo met truffel :heart:
Alle reacties Link kopieren
Zaanse mayonaise zag ik een frietkraam staan op een braderie. Smaakte best goed. Sindsdien halen wij deze.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
26-10-2018 20:24
Nope,

Ik ben in Nederland in een restaurant ooit es opgezadeld met iets mayocurry-achtig.

Officieel heette het blijkbaar wel mayo ofzo, maar het was toch echt niet zoet en was nauwelijks eetbaar.

Paramaribo saus.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven