Mayonaise/Fritessaus

26-10-2018 20:09 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer eens patat gegeten.

Mijn man houdt daarbij van de ‘zurige’ Belgische mayonaise, ik eet hier zelf remia fritessaus bij.

Nu kwam deze voorkeur ter sprake en herinnerde ik mij de ‘zoetige’ mayo die je vaak bij een snackbar krijgt, die vind ik het allerlekkerst.

Weet iemand welke smaak/welk merk dit is? Ik heb volgens mij alle fritessauzen wel geprobeerd maar DIE nooit in de supermarkt gevonden.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Ik heb nog nooit iets met curry gehad als ik mayo of frittessaus vroeg in Nederland.
S-Meds schreef:
26-10-2018 21:10
belgische mayo is echte mayo met ei, olie citroensap en mosterd.. nederlandse frietssaus is daar een halfslachtig aftreksel van met veel suiker, water en andere toevoegingen
Dit.

Vroeger was mayo in Nederland ook veel zuurder, maar die is steeds zoeter geworden.
Ik vind Hellmann’s het lekkerst. Is dat zoet of zuur? Van huis uit ben ik Zaansche gewend, maar die vind ik echt niet lekker.
MinkeDeWit schreef:
26-10-2018 21:24
Ik vind Hellmann’s het lekkerst. Is dat zoet of zuur? Van huis uit ben ik Zaansche gewend, maar die vind ik echt niet lekker.
zaanse mayo is mayo, echt dus
alles wat frietsaus heet is nep
Ik eet alleen deze:

https://www.jumbo.com/tons-belze-majone ... /98443STK/

Geen suiker en geen andere rare dingen erin. En redelijk zuur. Lekker.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
26-10-2018 20:24
Nope,

Ik ben in Nederland in een restaurant ooit es opgezadeld met iets mayocurry-achtig.

Officieel heette het blijkbaar wel mayo ofzo, maar het was toch echt niet zoet en was nauwelijks eetbaar.
Was dat geen Joppiesaus? Ik best te eten maar niet te vergelijken met fritessaus en al helemaal niet met mayo!
Alle reacties Link kopieren
Hellman is mayonaise = zuur.

Het verschil tussen mayo en fritessaus was mij duidelijk, ik vind alleen dat de saus bij de snackbar zo anders smaakt dan uit een pot of knijpfles uit de super.

Er zit dus niets anders op dan zo’n emmer van de Sligro op mijn aanrecht te zetten...

En patat is natuurlijk gewoon patat.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
S-Meds schreef:
26-10-2018 21:27
zaanse mayo is mayo, echt dus
alles wat frietsaus heet is nep
Frietsaus bevat amper vet, dat lijkt meer op skadressing. Maar die van de snackbar vind ik wel OK.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
26-10-2018 21:27
zaanse mayo is mayo, echt dus
alles wat frietsaus heet is nep

Is niet nep, is gewoon een totaal ander product.

Curry is ook geen neppe ketchup.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
vandale schreef:
26-10-2018 21:31
Is niet nep, is gewoon een totaal ander product.

Curry is ook geen neppe ketchup.
Klopt, het neppe is dat nederlanders het mayonaise noemen
Alle reacties Link kopieren
biekoe schreef:
26-10-2018 21:28
Was dat geen Joppiesaus? Ik best te eten maar niet te vergelijken met fritessaus en al helemaal niet met mayo!

Joppiesaus vind ik wel lekker; gewoon met een lepeltje eten want dat is snoep en niet iets dat je bij echt eten eet :proud:
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
26-10-2018 21:32
Klopt, het neppe is dat nederlanders het mayonaise noemen

Ben jij zeker dat je niet stiekem een Belgische bent ;-D
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
26-10-2018 21:32
Klopt, het neppe is dat nederlanders het mayonaise noemen

Echt?
Misschien omdat het de meeste mensen weing uitmaakt of ze mayo of fritessaus bij de patat krijgen?

Of zoals alle bronwater Spa genoemd wordt.
vandale wijzigde dit bericht op 26-10-2018 21:37
0.18% gewijzigd
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
MonicaG schreef:
26-10-2018 21:35
Ben jij zeker dat je niet stiekem een Belgische bent ;-D
Nee Meds is echt van de patat!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me dit ook af TO! Zie idd in snackbars meestal gouda's glorie fritessaus in een emmer, maar als ik daar zelf een fles van koop in de supermarkt lijkt het toch minder zoet ofzo, alsof ze toch meer suiker in die groothandel emmers stoppen....
Alle reacties Link kopieren
vandale schreef:
26-10-2018 21:29
Hellman is mayonaise = zuur.

Het verschil tussen mayo en fritessaus was mij duidelijk, ik vind alleen dat de saus bij de snackbar zo anders smaakt dan uit een pot of knijpfles uit de super.

Er zit dus niets anders op dan zo’n emmer van de Sligro op mijn aanrecht te zetten...

En patat is natuurlijk gewoon patat.
Je kunt ook een bekertje laten vullen bij de snackbar. Heb je precies wat je hebben wil en het blijft wel een tijd goed hoor. Ik gok Gouda's Glorie.

Ik heb op mijn patat ook liever fritessaus dan mayo.
impala wijzigde dit bericht op 26-10-2018 21:41
4.76% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
sarahconnor schreef:
26-10-2018 21:37
Ik vraag me dit ook af TO! Zie idd in snackbars meestal gouda's glorie fritessaus in een emmer, maar als ik daar zelf een fles van koop in de supermarkt lijkt het toch minder zoet ofzo, alsof ze toch meer suiker in die groothandel emmers stoppen....

Kijk! Ik ben niet gek :-D
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
vandale schreef:
26-10-2018 21:40
Kijk! Ik ben niet gek :-D
Ik heb dat idee ook, dat het niet hetzelfde is.
.
Niemand in je omgeving die een groothandel pasje heeft en zo'n emmer mee wil nemen?

Of vragen aan de snackbar of ze een emmer voor je hebben om over te kopen?
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
26-10-2018 21:42
Niemand in je omgeving die een groothandel pasje heeft en zo'n emmer mee wil nemen?

Of vragen aan de snackbar of ze een emmer voor je hebben om over te kopen?
Wat moet je nou met een hele emmer??
.
Alle reacties Link kopieren
vandale schreef:
26-10-2018 21:36
Echt?
Misschien omdat het de meeste mensen weing uitmaakt of ze mayo of fritessaus bij de patat krijgen?

Of zoals alle bronwater Spa genoemd wordt.
Nou, persoonlijk maakt me dat heel veel uit. Mayo of fritessaus, Spa, Chaufontaine of een ander watertje met prik, roomboter of margarine. Ik vind het een wereld van verschil allemaal en ik weet best wat ik het lekkerst vind.
Alle reacties Link kopieren
biekoe schreef:
26-10-2018 21:43
Nou, persoonlijk maakt me dat heel veel uit. Mayo of fritessaus, Spa, Chaufontaine of een ander watertje met prik, roomboter of margarine. Ik vind het een wereld van verschil allemaal en ik weet best wat jk het lekkerst vind.
Maakt zeker veel uit. Sommige merken ketchup zijn niet te eten. Veel te zoet.
En als ik Spa bestel, vraag ik altijd of het geen échte Spa is. Want dat vind ik geen lekker water. En als er gevraagd wordt: met boter? , wil ik weten of het echte boter is. Want margarine hoef ik niet.
impala wijzigde dit bericht op 26-10-2018 21:47
9.81% gewijzigd
.
impala schreef:
26-10-2018 21:43
Wat moet je nou met een hele emmer??
Je er mee insmeren ofzo?

Blijft heel lang goed. En ze hebben ze ook in kleinere emmertjes.
Ik maakte mijn currysaus altijd zelf met gezeefde tomaten een beetje ruwe rietsuiker en kerrie. Veeeeeeel lekkerderderder.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
26-10-2018 21:43
Wat moet je nou met een hele emmer??


Op een plastic zeil smeren, leuk voor de kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven