Meet & greet receptentopic
maandag 21 december 2015 om 11:09
maandag 21 december 2015 om 13:42
quote:koreveen schreef op 21 december 2015 @ 12:56:
Kaaaaatje:
Custardblokjes met citroen en blauwe bessen:
[IMG]http://i411.photobucket.com/albums/pp20 ... n04qi3.jpg[/IMG]
Vergeet ik nou een gerecht van jou?Ooooooh, geef je me dat recept aub?
Kaaaaatje:
Custardblokjes met citroen en blauwe bessen:
[IMG]http://i411.photobucket.com/albums/pp20 ... n04qi3.jpg[/IMG]
Vergeet ik nou een gerecht van jou?Ooooooh, geef je me dat recept aub?
maandag 21 december 2015 om 13:46
Omdat ik altijd maar wat doe en dus niet echt een recept volg heb ik niet echt vaste hoeveelheden.
Sformatini di Porri (soort hartige flan van prei, is normaal een voorgerechtje)
12 kleine muffinvormpjes
2 preien in ringen
1 kleine ui, gesnipperd
stukje peterselie wortel, fijngesneden
beetje peperoncini
beetje gedroogde salie
scheutje witte wijn
2 eieren
room (ik heb denk ik 125 ml gebruikt)
een klontje boter
beetje verse nootmuskaat
peterselie
zout en peper
Fruit de ui met de peterseliewortel, salie en peperoncini, voeg de prei toe en bak even mee. Scheutje witte wijn en/of water erbij en laten sudderen tot het gaar is. Pureer dit mengsel samen met de eieren en de room en breng op smaak met zout, peper en nootmuskaat. Vet (siliconen) muffinvormpjes in en zet ze in een ovenschaal of braadslee. Doe een blaadje peterselie onderin en giet het beslag in de vormpjes. Doe water in de ovenschaal tot ze ongeveer tot de helft onder water staan. Bak 25-30 minuten in de oven op 175 graden.
Sausje:
Teentje knoflook, fijngehakt
boter
room
parmezaanse kaas.
Smelt de boter, en doe de knoflook erbij. Laat de knoflook zachtjes zweten tot het zacht is. Gooi de room erbij en laat even pruttelen. Roer de kaas erdoor en voila.
Als je het serveert als voorgerechtje, doe een beetje saus op een bordje en stort er een sformatino op. Garneer evt. met wat peterselie.
Sformatini di Porri (soort hartige flan van prei, is normaal een voorgerechtje)
12 kleine muffinvormpjes
2 preien in ringen
1 kleine ui, gesnipperd
stukje peterselie wortel, fijngesneden
beetje peperoncini
beetje gedroogde salie
scheutje witte wijn
2 eieren
room (ik heb denk ik 125 ml gebruikt)
een klontje boter
beetje verse nootmuskaat
peterselie
zout en peper
Fruit de ui met de peterseliewortel, salie en peperoncini, voeg de prei toe en bak even mee. Scheutje witte wijn en/of water erbij en laten sudderen tot het gaar is. Pureer dit mengsel samen met de eieren en de room en breng op smaak met zout, peper en nootmuskaat. Vet (siliconen) muffinvormpjes in en zet ze in een ovenschaal of braadslee. Doe een blaadje peterselie onderin en giet het beslag in de vormpjes. Doe water in de ovenschaal tot ze ongeveer tot de helft onder water staan. Bak 25-30 minuten in de oven op 175 graden.
Sausje:
Teentje knoflook, fijngehakt
boter
room
parmezaanse kaas.
Smelt de boter, en doe de knoflook erbij. Laat de knoflook zachtjes zweten tot het zacht is. Gooi de room erbij en laat even pruttelen. Roer de kaas erdoor en voila.
Als je het serveert als voorgerechtje, doe een beetje saus op een bordje en stort er een sformatino op. Garneer evt. met wat peterselie.