Melk met brokken?

16-07-2016 14:00 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nee ik bedoel niet het kinderliedje....

We hebben afgelopen tijd al meerdere keren een nieuw pan melk opengemaakt, nog binnen de houdbaarheidsdatum, waarbij de melk klonterig is. Ik kan op internet niks actueels vinden.

De feiten:

- zowel van Jumbo als van Albert Heijn

- altijd de biologische, maar weet niet of dat een factor is want we kopen nooit niet-biologische melk

- de smaak is goed, niet zuur (maar t drinkt en oogt niet lekker, dus we gooien t toch weg)

- de datum op het pak is nog niet bereikt

- na het boodschappen doen gaan we (degene van ons die die dag boodschappen doet) gelijk naar huis en gaat de melk in de koelkast. Geen uren in een warme auto ofzo.

- de koelkast staat flink koud.

Herkent iemand dit?

Ik ben er al eens mee terug gegaan en krijg dan gewoon mijn geld terug, maar ik wil gewoon goede melk.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:pejeka schreef op 20 juli 2016 @ 20:07:

[...]

Dus die leven in het wild ofzo? Want dat is toch hoe het "biologisch" was?

Vind het dus een vage aanduiding. Beter kan je zeggen "vrij in de wei" ofzo. Maar alle producten die natuurlijk zijn, op welke wijze dan ook verkregen, zijn per definitie "biologisch", in tegenstelling tot "kunstmatig" gefabriceerd.

Dus sla die in een kas wordt gekweekt, is net zo "biologisch" als sla die in een boerenmoestuin staat. Bijvoorbeeld.

Wat leuk dat je geïnteresseerd bent in biologische voeding! Inderdaad is 'biologisch' een brede term. Ik kan me voorstellen dat dat het lastig voor je maakt. Het wordt specifieker door naar bepaalde keurmerken te kijken waaraan producten wel of niet kunnen voldoen, en wat die keurmerken inhouden. In het geval van melk bijvoorbeeld, betekent biologisch niet 'vrij in de wei'. Wat het wel inhoudt, zie je op de website van controlerend instituut Skal:

http://www.skal.nl/veehouderij/rundvee/
quote:Lorelai schreef op 21 juli 2016 @ 13:15:

[...]

Wat leuk dat je geïnteresseerd bent in biologische voeding! Inderdaad is 'biologisch' een brede term. Ik kan me voorstellen dat dat het lastig voor je maakt. Het wordt specifieker door naar bepaalde keurmerken te kijken waaraan producten wel of niet kunnen voldoen, en wat die keurmerken inhouden. In het geval van melk bijvoorbeeld, betekent biologisch niet 'vrij in de wei'. Wat het wel inhoudt, zie je op de website van controlerend instituut Skal:

http://www.skal.nl/veehouderij/rundvee/

Nah volgens mij was het meer zin om ergens tegenaan te schoppen dan echt geinteresseerd zijn.. ;)

Ben benieuwd of het probleem van de melk inmiddels opgelost is? Daar ging dit topic tenslotte over ;)
quote:R-Woman schreef op 21 juli 2016 @ 13:26:

[...]

Nah volgens mij was het meer zin om ergens tegenaan te schoppen dan echt geinteresseerd zijn.. ;)

Ben benieuwd of het probleem van de melk inmiddels opgelost is? Daar ging dit topic tenslotte over ;)

Dat denk ik ook daarom ben ik er niet op ingegaan.

De melk ligt tegenwoordig op het onderste ipv bovenste schap van de koelkast. Die achterwand van de vriezer is wel gek, dat er ijs op staat, er lag gisteren blijkbaar een zakje verse kruiden tegenaan, inderdaad bevroren.

Het klonten-probleem doet zich maar heel af en toe voor dus het is nu nog te vroeg om conclusies te trekken.
In memoriam AnnA_C
quote:streepjessokken schreef op 21 juli 2016 @ 13:33:

[...]

Dat denk ik ook daarom ben ik er niet op ingegaan.

De melk ligt tegenwoordig op het onderste ipv bovenste schap van de koelkast. Die achterwand van de vriezer is wel gek, dat er ijs op staat, er lag gisteren blijkbaar een zakje verse kruiden tegenaan, inderdaad bevroren.

Het klonten-probleem doet zich maar heel af en toe voor dus het is nu nog te vroeg om conclusies te trekken.Onderin als in de groente la of op een plank? Want onderin is het juist kouder in de koelkast. Ik snap dat het misschien even schuiven is, maar waarom zet je niet gewoon de melk in de deur? Dat is de aanbevolen plek.
Staat je koelstand niet te hoog?

Ijs aan de achterwant is niet normaal.
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:chocolol schreef op 21 juli 2016 @ 13:38:

[...]

Onderin als in de groente la of op een plank? Want onderin is het juist kouder in de koelkast. Ik snap dat het misschien even schuiven is, maar waarom zet je niet gewoon de melk in de deur? Dat is de aanbevolen plek.Omdat daar ook de limonade staat, en de fles wijn, en de yoghurt, en de spa, en nog iets dat ik even niet weet. We hebben vaak wel een pak melk of 3 op voorraad. Gewoon geen plek dus.
In memoriam AnnA_C
quote:Jane-Ice schreef op 21 juli 2016 @ 13:38:

Staat je koelstand niet te hoog?

Ijs aan de achterwant is niet normaal.Ja vind ik ook raar, koelkast is pas een jaar of 2 oud en heeft het vanaf het begin gehad (wel een merk, Bosch ofzo? ben nu niet thuis).
In memoriam AnnA_C
quote:streepjessokken schreef op 21 juli 2016 @ 13:48:

[...]

Omdat daar ook de limonade staat, en de fles wijn, en de yoghurt, en de spa, en nog iets dat ik even niet weet. We hebben vaak wel een pak melk of 3 op voorraad. Gewoon geen plek dus.Ok dat kan, maar dat is in ieder geval wel de oplossing voor je probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven