misselijk en koken

01-01-2013 20:11 39 berichten
Ik zit op het moment in een emotionele rollercoaster ik doe mijn best om de boel bij elkaar te houden, dat gaat ook wel goedkomen maar ik heb door de stress buikpijn en ik ben constant misselijk, ik krijg geen hap door mijn keel.

Ik heb wel kinderen dus ik moet koken, maar het idee van eten is het laatste waar ik aan moet denken. .

Hebben jullie recepten? Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd, wat vreselijk

Probeer anders zo'n kip in de braadzak dingen. Koop voorgesneden blokjes kip, voorgesneden groentes, in de zak, even schudden, 20min in de oven en klaar.

Daar kan je kind van 14 je ook mee helpen.
quote:sterrenbeeldvis schreef op 01 januari 2013 @ 20:59:

bedankt, goede tips,

en ik geef mezelf maar een schop onder mijn kont

Waar woon je?

Als het in de buurt is, kan ik een keer voor je koken.

Ik volg een koksopleiding en ik wil graag op jullie oefenen :-)
Wat eten we vanavond?
quote:makreel schreef op 01 januari 2013 @ 21:14:

[...]

Waar woon je?

Als het in de buurt is, kan ik een keer voor je koken.

Ik volg een koksopleiding en ik wil graag op jullie oefenen :-)
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Kipschnitzeltjes (voorgegaarde) even in de koekenpan, blik groente opentrekken en in de magnetron en voorgesneden aardappeltjes bakken/zo'n zak voorgekookte aardappelen opwarmen/bak aardappelpuree opwarmen.
quote:sterrenbeeldvis schreef op 01 januari 2013 @ 20:37:

mijn moeder is overleden en ik ben helemaal van de kaart

Gecondoleerd.

Als de misselijkheid te erg wordt, ga langs de huisarts, heb ik ook gedaan en heb er toen iets voor gekregen.

Verder al veel goede tips zien langskomen. Ik zou als je kan koken veel koken en de helft invriezen voor eind van de week of dat er een paar dagen tussen zit.

En een keer wat makkelijks maakt niet uit, doe je er een gezonde salade bij.

Wat ik ook bijv. lekker vind is een goed gevulde pastasaus, de ene keer met pasta en de andere keer met aardappelpuree. Dus ook super makkelijk omdat je alleen de saus moet opwarmen.

Of kijk bij www.thuisafgehaald.nl , daar kan je kijken of er bij jou in de buurt iemand kookt wat niet te duur is. Soms kan je ook als je iemand contact vragen of ze iets voor je willen maken.

Ik wil ook wel een keer voor je koken hoor als je in de buurt woont, alleen heb ik geen koksopleiding zoals Makreel .

Sterkte
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Misschien moet je het eens over een andere boeg gooien, en heel mindfull gaan koken. Dus niet er zo min mogelijk aan denken maar juist proberen er met je volle hoofd bij te zijn. Geen ingewikkelde dingen maken, maar gewoon aardappelen, broccoli en een hamburger. Maar dan wel met je hele aandacht de aardappelen schillen, voelen, ruiken, zien. Natuurlijk is dat moeilijk maar het kan je echt een rustmoment brengen. Als je afdwaald, breng jezelf dan met liefde weer terug bij wat je aan het doen bent. Wordt niet boos op jezelf, ga gewoon weer je aandacht verleggen. Zo kan koken ( en schoonmaken, boodschappen doen, autorijden etc) juist een rustpunt worden voor je gemaal.

Ook zou ik een weekmenu maken, daar boodschappen voor doen en je er dan aan houden. Dan heb je het gedenk maar gehad.

Dag 1 aardappelen groente beest

Dag 2 spaghetti bolognese

Dag 3 ovenschotel met gehakt en prei

Dag 4 de rest van je enorme pan spaghetti

Dag 5 rijst met kip en saus

Dag 6 de rest van je enorme ovenschotel

Dag 7 pizza of patat met een excuussalade

Laat ook rustig je kinderen helpen, je vriendinnen, etc.
Heel lief makreel maar ik woon niet in nederland.

Jullie reacties helpen ook gelijk om te focussen want het lijkt wel of mijn hoofd los zit, ben de hele dag alles kwijt,

Vanavond wordt hetvis uit de oven, en mijn boodschappenlijst voor de supermarkt is klaar, toch nog iets praktsch gedaan vandaag.

Ik schreef eigenlijk voor de recepten, maar jullie zijn zo lief, dat helpt heel veel.

bedankt allemaal
Allereerst en niet te hard voor jezelf zijn. Eens met de tips dat je vriendinnen of familie ook kan vragen om voor jullie te koken. Je kan dat eten ook invriezen. Daarnaast denk ik dat een 14 jarige een behoorlijk aantal eenvoudige gerechten zelf kan koken hoor (stamppot, eenvoudige groenten /ovenaardappelen / (kant en klaar) vlees recepten etc.)

Maar goed, je vroeg recepten: dit recept kost 10 minuten en kan ook door je 14 jarige gemaakt worden:

- Maak saus van spinazie (deelblokjes = prima), een flinke hand vol geroosterde pijnboom pitten en zoveel (blokjes) feta als jullie lekker vinden

- Kook verse spinazie/kaas ravioli (paar minuten werk)

- Mix door elkaar, nog wat parmezaanse kaas erover

Klaar!
Volgens mij kan een 14 jarige alles zelf koken wat je normaal op het menu zou zetten hoor. Maar een beetje oefening is dan natuurlijk niet weg. Dus dt helpt voor TO niet echt, sorry.
Allereerst gecondoleerd, en misschien een beetje mosterd. Maar tijdens mijn zwangerschap was ik 9 maanden misselijk. Maakte dan deze pasta:

Verse tagliatelle v/d ah

300gr sperzieboontjes

Bakje cherry tomaatjes.

2 kipfilets in stukjes.

Bonen beet gaar koken, kip (met peper en zout )en boontjes roerbakken dan de tomaatjes gehalveerd erbij tot ze zacht zijn.

Op de pasta die je gekookt heb.

Dit ruikt allemaal niet heel sterk, is niet vet. Maakte er salade en stokbrood (met kruidenboter) bij dit zijn hoeveelheden voor 2 personen.
Edit: werd het misselijkste van kook lucht. Maakte ook vaak een of andere witvis mix van knorr op de slechtste dagen
Als je misselijk wordt van de kooklucht, werken ovenschotels wel goed. Dan zit er een half uur tot 3 kwartier tussen maken en opdienen. Dat werkt bij mij wel aardig. Je kunt ze zelfs vaak al 's ochtends of 's middags maken.
Gecondoleerd. In welk buitenland woon je? Als je in mijn buurt woont, kook ik graag voor je.

Goede tips heb je al gekregen, en vooral om hulp vragen. Ik zou zonder problemen voor een vriendin koken. En misschiern is het juist fijn om in deze moeilijke tijd iets samen met je kinderen te doen.
Zorg dat je iets in je maag hebt als je gaat koken..maakt niet uit wat, alles wat je binnenkrijgt scheelt vaak al wat voor de misselijkheid.

Sterkte met het verlies van je moeder..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven