MonChou taart en geen slagroom, tips iemand?

19-06-2010 22:18 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen is het vaderdag en man wil graag MonChoutaart. Ik ben alleen de slagroom vergeten. Iemand een idee om de taart alsnog te maken?
MILF in the making ;-)
Bij de buren vragen? Je hebt toch iets nodig dat stevig wordt en daarom is slagroom zo ideaal. Ik klop het altijd op met klopfix en vanillesuiker. Misschien dat crème fraîche ook kan? Of heb je dat ook niet?
Je hebt ook geen klop klop staan? Want dan kan het met melk ipv slagroom...
Bestaan er echt nog plekken in Nederland waar de Appie niet open is op zondag? Wat nostalgisch...!
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Geen klopklop, geen creme fraiche in huis. Ik baal als een stekker!
MILF in the making ;-)
VerryCherry, de Appie was tot tien uur open. Man was er even voor tien, maar toen reed er een of ander muts troela kutzonderrijbewijs vrouw tegen zijn (nou ja, zijn, meer de mercedes van zijn baas) auto aan en tegen de tijd dat dat afgehandeld was, was de Appie dicht.

En morgen gaat de Appie om 16.00 uur open, maar dat is een beetje laat voor de vaderdagbrunch.
MILF in the making ;-)
Misschien iets anders maken dan?

taart voor als je niets in huis hebt
Om 16:00 uur open???
Er gaat toch helemaal geen slagroom in een MonChoutaart of denk ik dat maar?
Cum non tum age
Lente, moet je dus wel bloem in huis hebben. Ik moet echt nodig weer eens de voorraad aanvullen hier. Alles is op!
MILF in the making ;-)
En de monchou aanmaken met heet water? En dan het spul uit dat pak voor monchoutaart erdoor? Misschien een beetje melk erbij...

Nee, dat wordt vast vies...

Kun je geen kleine gebakjes ervan maken? In zo'n steekring? Koekjes aanstampen, dan de monchou aangeleng met water en melk doorroeren, kersjes erop...
quote:suikervrij schreef op 19 juni 2010 @ 22:30:

Om 16:00 uur open???Ja van 16.00 tot 22.00 uur op zondag. Beetje vreemde tijden, maar dat is wat de gemeente heeft bepaald.
MILF in the making ;-)
quote:noa schreef op 19 juni 2010 @ 22:30:

Er gaat toch helemaal geen slagroom in een MonChoutaart of denk ik dat maar?Hij vind die uit die pakjes lekker en daar moet slagroom in.
MILF in the making ;-)
quote:DarkRosePrincess schreef op 19 juni 2010 @ 22:30:

Lente, moet je dus wel bloem in huis hebben. Ik moet echt nodig weer eens de voorraad aanvullen hier. Alles is op!eh....macaronitaart?

Tuffers, wordt dat wel stijf dan? Er zal niet voor niets slagroom in moeten denk ik.
MILF in the making ;-)
Lente ja dat kan ook nog, maar hij vroeg om MonChoutaart. Zou hij het verschil proeven?
MILF in the making ;-)
Ik denk gewoon gezellig mee, ik zit toch zo heerlijk niets te doen

citroencake (zonder bloem!).

Recept:

125 gram suiker

125 gram boter

geraspte schil van 2 citroenen

citroensap

4 eieren, gesplitst

150 gram zelfrijzend bakmeel

mespunt zout

150 gram poedersuiker
quote:DarkRosePrincess schreef op 19 juni 2010 @ 22:33:

Lente ja dat kan ook nog, maar hij vroeg om MonChoutaart. Zou hij het verschil proeven?

Nuja, het begint ook met een M... kun je het daar niet op gooien? Dat je het verkeerd verstaan hebt?

ghegeh
quote:_lente_ schreef op 19 juni 2010 @ 22:34:

Ik denk gewoon gezellig mee, ik zit toch zo heerlijk niets te doen

citroencake (zonder bloem!).

Recept:

125 gram suiker

125 gram boter

geraspte schil van 2 citroenen

citroensap

4 eieren, gesplitst

150 gram zelfrijzend bakmeel

mespunt zout

150 gram poedersuikerWordt lastig te doen...
MILF in the making ;-)
Ok, je hebt dus suiker, boter en eieren...

I'll be back!
Wij hebben een BP station en daar zit een C1000 in, ja kleine zaak hoor, maar misschien zoiets nog proberen. En anders naar de snackbar gaan, daar hebben ze ook slagroom voor op ijs.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ja er moet wel degelijk slagroom in monchoutaart.

Maar ik vraag me af he.. als je nou gewoon die vanillesuiker door dat monchoumengsel klopt en er geen slagroom doorheen mengt. Ik denk dat dat ook best lekker is! De slagroom erdoorheen vind ik juist het minst lekkere, dat monchoumengsel is al heeerlijk. De taart wordt dan wel een stuk steviger maar ik denk écht niet minder lekker!

Heb de taart vorige week nog gemaakt en toen veel van dat monchoumengsel gesnoept
DRP, waar woon je?

Ik heb genoeg slagroom in de koelkast staan (in Hoorn).
Man is langs het station gegaan naar de Appie to go, maar die hadden het niet en het tankstation hier vlakbij dat nog open is, had het ook niet. Snackbar gaat hier om negen uur dicht. Ja, ik woon echt in een grote stad, maar na negen/tien uur is het hier net een durpje.
MILF in the making ;-)
Als je koffie in huis hebt kun je in ieder geval mokkaboterroom maken :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven