MonChou taart en geen slagroom, tips iemand?

19-06-2010 22:18 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen is het vaderdag en man wil graag MonChoutaart. Ik ben alleen de slagroom vergeten. Iemand een idee om de taart alsnog te maken?
MILF in the making ;-)
Wat misschien een idee is is om kwark of yoghurt goed uit te laten lekken in een schone theedoek, en dit als vervanging te gebruiken. Misschien kan je het zelfs nog mengen met de monchou. Volgens mij moet dat echt prima smaken! Succes er mee
Minoutje, ik heb het nog nooit zonder slagroom geprobeerd, maar ik heb geen idee of het qua smaak uitmaakt.

Appelsientje, ik woon in Eindhoven. Hoorn is een beetje ver weg, maar dank je voor het aanbod.
MILF in the making ;-)
Heb je gelatine? Dan stijft het geheid op!

Maar de monchou is toch altijd wel heel hard? Als je die wat aanlengt... Met heet water en dan misschien iets van allesbinder erdoor? Whaha.

Ik bedoel meer: door de monchou aan te lengen heb je méér dan dat kleine pakje. En als je dat dan in zo'n ring doet en afhaalt...

En heb je vanillesuiker? Die kun je met melk en maizena dan opkloppen tot een slagroomachtig iets! En dan komt het goed!
Hangop door de monchoutaart, hmmm is een optie.
MILF in the making ;-)
DarkRosePrincess, ik denk dat het niet tegen gaat vallen. De slagroom maakt het mengsel wat luchtiger en romiger. Maar dat monchoumengsel is juist het karakteristieke van de taart. Je klopt de monchou met basterdsuiker en dan ook meteen met vanillesuiker (wat je normaal gesproken met klopfix door de slagroom klopt). Ik zou de klopfix dan wel achterwege laten, volgens mij wordt het al stevig genoeg. Ik maak het altijd met bastognekoeken, dat geeft al een heerlijke aanwezige smaak. En dan die kersen erop. Ik denk dat je het nauwelijks proeft qua smaak, misschien hooguit qua structuur.
Oewh Lente, dat ziet er goed uit...

Tuffers, geen gelatine. Maar melk etc opkloppen is ook wel een idee. Zou dat houden?
MILF in the making ;-)
Nee joh, doe dan alleen de monchou met suiker. Met de melk loopt het zo van je taart af
Slagroom kan ook zelf gemaakt worden met de volgende ingrediënten:

* 1 l melk

* zoveel suiker als gewenst, bijvoorbeeld 200g tot 300g suiker

* 2 eieren, alleen de dooiers worden gebruikt

* 600 g echte boter

Bereidingswijze:

1. Kook de melk met de helft van de boter en de suiker

2. Scheid de eieren in dooiers en eiwit. Het eiwit weggooien of gebruiken voor een ander gerecht.

3. Doe de andere helft van de boter in een pan van tenminste 2 liter

4. Voeg het kokende melkmengsel bij de boter in de pan, voeg de dooiers erbij en mix het geheel door elkaar

5. Laat het geheel koud worden en sla het daarna net als normale slagroom op

Deze slagroom is alleen te gebruiken als gezoete opgeklopte slagroom en niet om te gebruiken in warme gerechten als sausen.
Dan heb je wel veel slagroom, volgens mij heb je maar 250 ml nodig. Maar als je deze ingrediënten hebt, kun je in ieder geval zelf slagroom maken
Maar maar... Als je het alleen met Monchou doet, dan heb je toch maar heel weinig spul zeg maar?? Hoeveel pakjes moeten er door? 2? Daar maak je toch geen taart van. Er zal iets melkigs door moeten om de massa te vergroten... Dus ik zeg opkloppen met maizena en de vanillesuiker (en dat zegt papa ook, kind van een bakker). Maar ik neem geen verantwoordelijkheid voor deze tip, haha!

En die tip van de slagroom hierboven is ook een goeie!
Misschien kan ik de hoveelheden aanpassen. Zou het ook gaan met blue band?
MILF in the making ;-)
Nee want dat is geen éééchte boter

(Tuurlijk wel )
1x is genoeg..
Mss met opgeklopte koffiemelk?
Ik ben nu aan het proberen om zelf slagroom te maken...
MILF in the making ;-)
quote:DarkRosePrincess schreef op 19 juni 2010 @ 23:09:

Ik ben nu aan het proberen om zelf slagroom te maken...Wow, hoe stoer! Ben heel benieuwd hoe dat uitpakt! Heb hier net een bekertje geklopte slagroom mét klopfix en vanillesuiker staan, maar woon in A'dam, dus daar heb je ook geen drol aan..
Ben erg benieuwd DRP!
Update!
Laat je wel weten hoe de slagroom is geworden DRP? Ben nu wel errug benieuwd!
Jonge, ik eet van de spanning een zak zoute stokjes leeg..
Slagroommengsel staat nu af te koelen. Ik denk dat het dus pas morgen de taart afmaken wordt, want het mengsel moet wel eerst goed koud zijn om te kloppen denk ik.Vooralsnog ziet het er goed uit!
MILF in the making ;-)
Ben ook heel benieuwd!
En rúíkt het naar verse slagroom??
Ow, oké! Hoe laat denk je dat je het ongeveer af hebt ?
Het ruikt wel gewoon zoals slagroom ruikt voor het kloppen. Ik zet het mengsel tot morgenochtend in de koelkast en dan maak ik de taart dus af. Ik zet wel even een foto neer als het lukt!
MILF in the making ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven