Naam van broodje gezocht.
donderdag 2 oktober 2025 om 22:29
Die witte platte broodjes in een zak van acht of tien dacht ik. Als je ze beetpakt lijkt er nog een beetje los meel op te zitten. Ik noemde ze altijd hardbroodjes maar zo heten ze blijkbaar niet. Wil ze bestellen maar kan ze dus niet vinden omdat ik de naam niet weet. Weet iemand welke broodjes ik bedoel?
donderdag 2 oktober 2025 om 23:23
Ik ken deze broodjes wel. Toen ik de naam hardbroodjes hoorde, dacht ik gelijk aan mijn oma uit Groningen waar ik deze heerlijke broodjes altijd at. Ook als ze bij ons op bezoek kwam, nam zij ze altijd voor ons mee want bij ons waren ze niet te krijgen. Mooie herinneringen heb ik hieraan. Samar, ik hoop dat jij ze nog ergens kunt kopen, succes.
donderdag 2 oktober 2025 om 23:27
Ja lekker he? Niet met een ander broodje te vergelijken qua smaak. Ik kreeg ze als kind ook altijd in het weekend want het was toen wel een luxe broodje. Ik ga morgen een rondje rijden en kijken of ze nog ergens zijn.E-biker schreef: ↑02-10-2025 23:23Ik ken deze broodjes wel. Toen ik de naam hardbroodjes hoorde, dacht ik gelijk aan mijn oma uit Groningen waar ik deze heerlijke broodjes altijd at. Ook als ze bij ons op bezoek kwam, nam zij ze altijd voor ons mee want bij ons waren ze niet te krijgen. Mooie herinneringen heb ik hieraan. Samar, ik hoop dat jij ze nog ergens kunt kopen, succes.
samar wijzigde dit bericht op 02-10-2025 23:28
1.41% gewijzigd
donderdag 2 oktober 2025 om 23:28
Ik vind dit wel erg lijken op je beschrijving, inderdaad hardbroodjes of harde broodjes. Echt nog nooit van gehoord: http://www.metropeters.demon.nl/Harde%20broodjes.html
donderdag 2 oktober 2025 om 23:33
Ja die zijn het en zo lekker. Alleen is het niet alleen van vroeger want vijf jaar terug kocht ik nog een zakje bij de supermarkt hier. Maar blijkbaar is het uit het assortiment.missfitz schreef: ↑02-10-2025 23:28Ik vind dit wel erg lijken op je beschrijving, inderdaad hardbroodjes of harde broodjes. Echt nog nooit van gehoord: http://www.metropeters.demon.nl/Harde%20broodjes.html
donderdag 2 oktober 2025 om 23:35
Ooh dat lijkt me ook lekker, ik deed altijd met dubbele laag boter. Ik hoop dat het niet te ver rijden is. Ik doe je een pb.gonniegijsje schreef: ↑02-10-2025 23:32Ze liggen hier nog in de supermarkt. Das Oost-Groningen. Via pb wil ik je de exacte supermarkt wel vertellen. Dan kun je inslaan in deels wegvriezen zodat je een voorraad hebt.
Ik doe ze wel eens tussen de grill, als soort panini.
vrijdag 3 oktober 2025 om 00:05
vrijdag 3 oktober 2025 om 05:54
Ik eet ze echt bijna nooit meer, maar voor mijn gevoel liggen ze in alle Oost-Groningse supermarkten die geen Aldi of Lidl zijn wel. De bakkers in Musselkanaal en Stadskanaal zullen ze ook nog verkopen, deden ze vorig jaar nog wel. De beste hardbroden zijn natuurlijk die van John Meinds in Onstwedde.
(Wat een heerlijk nichetopic).
(Wat een heerlijk nichetopic).
Si abra la puerta hay lobos.
vrijdag 3 oktober 2025 om 06:28
vrijdag 3 oktober 2025 om 07:56
Icecups hebben ze vaak bij de wibra!Samar schreef: ↑02-10-2025 22:53Nee is er blijkbaar niet meer, moest er ineens aan denken en zo'n zin in. Ook in icecups, chocolade uit de koelkast maar is er blijkbaar ook niet meer. Jammer.
Ooh echt deze: https://www.bakkerijgeertsema.nl/produc ... -250-gram/
Maar helaas te ver rijden. Hebben jullie deze nog nooit gegeten?
"Je ne suis pas d’accord avec ce que vous dites, mais je me battrai jusqu’au bout pour que vous puissiez le dire." -Voltaire
vrijdag 3 oktober 2025 om 08:23
Ik ken ze ook van vroeger! Ik at ze met boter en hagelslag bij mijn oma.
Ik kom oorspronkelijk uit de omgeving van Hoogezand en daar waren bij elke bakker wel te krijgen. Bij de supermarkt misschien niet meer.
Misschien kun je wat bakkers bij jou in de buurt bellen om te vragen of ze het hebben of dat ze het wellicht voor je kunnen bestellen.
vrijdag 3 oktober 2025 om 11:36
Beschuitbollen zijn overigens niet knapperig hoor.. wel heel lekker
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
vrijdag 3 oktober 2025 om 12:03
Ik vind ze echt helemaal niet lekker. Mijn moeder was er gek op en ze waren thuis nogal een traktatie omdat ze vrij prijzig waren. Zij at ze met dik roomboter en hagelslag. Wij werden verondersteld dankbaar te zijn, maar ik at echt honderd keer liever een gewone boterham. Maar misschien zou ik ze wél missen als ik op Tenerife zou wonen, wie zal het zeggen.
Si abra la puerta hay lobos.
zaterdag 4 oktober 2025 om 07:08
Jaaaa, jeugdsentimentNellieVermicelli schreef: ↑03-10-2025 18:21Bedoel je deze? Dit zijn harde hardbroden en zachte hardbroden:

zaterdag 4 oktober 2025 om 14:45
Ja, vreselijk lekker. Zakje al weer leeg. Vrijdag maar weer naar de markt vrees ik.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in