Nieuwe koelkast, wat zijn jouw must haves?
woensdag 20 augustus 2025 om 18:29
Hi! Ik heb vandaag een nieuwe koelkast gekregen en deze is nagenoeg nog leeg.
Mijn vorige koelkast was klein dus naast de weekboodschappen was er weinig ruimte voor voorraad. Nu wil ik de koelkast en de vriezer lekker vullen met van die dingen die altijd handig zijn, maar ben ontzettend inspiratieloos.
Wat ligt er bij jou altijd standaard in de koelkast of vriezer?
Ik heb nu in de vriezer een zak mangostukjes en in de koelkast een pak opschuimmelk, sladressing, bak en braad en ketchup/mayo spul.
Wie helpt mij mijn koelkast vullen?
Mijn vorige koelkast was klein dus naast de weekboodschappen was er weinig ruimte voor voorraad. Nu wil ik de koelkast en de vriezer lekker vullen met van die dingen die altijd handig zijn, maar ben ontzettend inspiratieloos.
Wat ligt er bij jou altijd standaard in de koelkast of vriezer?
Ik heb nu in de vriezer een zak mangostukjes en in de koelkast een pak opschuimmelk, sladressing, bak en braad en ketchup/mayo spul.
Wie helpt mij mijn koelkast vullen?
woensdag 20 augustus 2025 om 21:04
woensdag 20 augustus 2025 om 21:04
Toen mijn nieuwe koelvries-combinatie werd geleverd had ik op dat moment alleen nagenoeg alcohol (wijn en bier) nog in huis. Deze die we nu hebben is zoveel groter (ook in hoogte) dan de vorige dat we echt even hebben moeten kijken waar we wat zouden leggen/indelen. Is goed gekomen
Ik heb nu zoveel meer ruimte om eten in te vriezen.
Ik heb nu zoveel meer ruimte om eten in te vriezen.
wij slapen nooit.
woensdag 20 augustus 2025 om 22:38
Melk
Griekse yoghurt
Magere kwark
Kaas
Vleeswaren
Vegetarische vleeswaren
Vlees/ vis avond maaltijd
Groente die ik die week gebruik
Augurken/uitjes
Mayonaise
Curry
Tomatenketchup
Diverse mosterd
Wasabi
Gekookte eieren
Aangebroken jam
Alles wat aangebroken is en/of koel bewaard moet worden .
Vriezer
Hondenvoer
Groente
Vlees
Vis
Grote garnalen
IJsblokjes
Zak frambozen en mango
Snacks
Brood
Ijs(jes)
Griekse yoghurt
Magere kwark
Kaas
Vleeswaren
Vegetarische vleeswaren
Vlees/ vis avond maaltijd
Groente die ik die week gebruik
Augurken/uitjes
Mayonaise
Curry
Tomatenketchup
Diverse mosterd
Wasabi
Gekookte eieren
Aangebroken jam
Alles wat aangebroken is en/of koel bewaard moet worden .
Vriezer
Hondenvoer
Groente
Vlees
Vis
Grote garnalen
IJsblokjes
Zak frambozen en mango
Snacks
Brood
Ijs(jes)
woensdag 20 augustus 2025 om 22:48
Als je niet weet waarmee je je koelkast moet vullen; heb je dan niet gewoon een te grote gekocht?!
(Ik begrijp die enorme koelkasten nooit zo. Die nemen zo veel ruimte in en staan toch alleen maar veel te vol met dingen die uiteindelijk te vaak over de datum gaan? Tenzij je een heel groot gezin hebt natuurlijk...)
(Ik begrijp die enorme koelkasten nooit zo. Die nemen zo veel ruimte in en staan toch alleen maar veel te vol met dingen die uiteindelijk te vaak over de datum gaan? Tenzij je een heel groot gezin hebt natuurlijk...)
donderdag 21 augustus 2025 om 01:24
donderdag 21 augustus 2025 om 02:15
Koelkast:
- broodbeleg
- smeerboter
- roomboter voor bakprojecten
- hele zooi aan sausjes
- frisdrank
- yoghurt
- kwetsbaar fruit dat niet op de fruitschaal kan (druiven, aardbeien)
- melk
- pot augurken
- pot zilveruitjes
- altijd wel twee bakken tofu
- jam (zoon wil dat ‘koud’ )
- sap
- mijn tandenbleekgel
Diepvriezer:
- iets van vier zakken doperwten (handig om mee te koelen bij ongelukken en iedereen lust graag wel doperwten/muntsoep en dat is snel gemaakt)
- drie broden
- pak waterijsjes
- koelelementen
- ijsblokjes
- ingevroren keukenkruiden (in water, gewoon zo’n ijsblokjes tray)
- ovensnacks voor de man des huizes
- een zak frikandellenbroodjes voor zoon
- veel groente uit de moestuin
- fruit (voor smoothies)
- sauzen en soep (ik kook vaak dubbele porties, zo heb ik altijd een ‘verse’ maaltijd achter de hand)
- pakje bladerdeeg en een pakje filodeeg
- twee flessen limoncello
- 1 fles kruidenjenever
- broodbeleg
- smeerboter
- roomboter voor bakprojecten
- hele zooi aan sausjes
- frisdrank
- yoghurt
- kwetsbaar fruit dat niet op de fruitschaal kan (druiven, aardbeien)
- melk
- pot augurken
- pot zilveruitjes
- altijd wel twee bakken tofu
- jam (zoon wil dat ‘koud’ )
- sap
- mijn tandenbleekgel
Diepvriezer:
- iets van vier zakken doperwten (handig om mee te koelen bij ongelukken en iedereen lust graag wel doperwten/muntsoep en dat is snel gemaakt)
- drie broden
- pak waterijsjes
- koelelementen
- ijsblokjes
- ingevroren keukenkruiden (in water, gewoon zo’n ijsblokjes tray)
- ovensnacks voor de man des huizes
- een zak frikandellenbroodjes voor zoon
- veel groente uit de moestuin
- fruit (voor smoothies)
- sauzen en soep (ik kook vaak dubbele porties, zo heb ik altijd een ‘verse’ maaltijd achter de hand)
- pakje bladerdeeg en een pakje filodeeg
- twee flessen limoncello
- 1 fles kruidenjenever
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
donderdag 21 augustus 2025 om 07:04
Dan droogt het natuurlijk niet uit, mits goed verpakt. Het bevriest alleen.Sabeltandcavia schreef: ↑20-08-2025 19:38Dan kun je er nog een tweede keer mee verven. De verf wordt niet hard.
Dank voor de tip!
donderdag 21 augustus 2025 om 09:31
Ik hou niet zo van veel open potjes in de koelkast, want ik heb een hekel aan weggooien en dat is wat er uiteindelijk toch vaak gebeurt met dat soort dingen hier in huis.
In mijn koelkast zit bijna altijd:
- groente als snacks en voor het avondeten
- bakboter, margarine, ghee
- broodbeleg (kaas/vleeswaren)
- eieren
- mayonaise, ketchup, chilisaus
- melk en kwark
Voor zover de koelkast dan niet gevuld is zet ik er blikjes of flessen in, zodat hij niet meer energie gaat gebruiken.
In de vriezer:
- brood
- bakjes met avondeten (ik kook altijd voor meer personen en vries dat in. Wel zonder rijst of pasta, dat kook ik er dan nog bij, anders vind ik het te droog)
- icepack
- waterzak (die dingen zijn moeilijk droog te krijgen, met name in de slang en in de vriezer broeit er niks in en kan ik ze veel langer gebruiken.)
In mijn koelkast zit bijna altijd:
- groente als snacks en voor het avondeten
- bakboter, margarine, ghee
- broodbeleg (kaas/vleeswaren)
- eieren
- mayonaise, ketchup, chilisaus
- melk en kwark
Voor zover de koelkast dan niet gevuld is zet ik er blikjes of flessen in, zodat hij niet meer energie gaat gebruiken.
In de vriezer:
- brood
- bakjes met avondeten (ik kook altijd voor meer personen en vries dat in. Wel zonder rijst of pasta, dat kook ik er dan nog bij, anders vind ik het te droog)
- icepack
- waterzak (die dingen zijn moeilijk droog te krijgen, met name in de slang en in de vriezer broeit er niks in en kan ik ze veel langer gebruiken.)
donderdag 21 augustus 2025 om 09:35
Ik snap wel dat je dat lekkerder vind. Als ik echt koud water wil drinken en niks in de koelkast heb dan pak ik water uit een kraan waar geen warm water op zit aangesloten. Die in het toilet dus. Dat is echt koud. Zeker als je het even laat lopen. (Opvangen voor de plantjes wat je niet drinkt).
donderdag 21 augustus 2025 om 09:38
Heb je een nul graden la in de koelkast? Dat vind ik echt de uitvinding van de eeuw. Je groente blijft echt zo veel langer lekker. Super handig zeker als je maar 1 keer per week boodschappen haalt of laat bezorgen. Die ligt dus bij ons altijd vol met groente. En sinds ik voedselmotten heb gehad bewaar ik ook al het aangebroken brood, koek en chips in de koelkast. De chips blijft zelfs knapperiger als je dat doet.
donderdag 21 augustus 2025 om 09:48
Hier ligt er vooral heel veel groenten (voor m'n cavia's en ook voor mezelf) en fruit (voor mij) in.
Denk dat mensen die mijn boodschappentassen zien, denken dat ik héél gezond eet (doe ik op zich wel, maar ook weer niet zoveel groenten).
In de vriezer een koelelement voor de cavia's (in de zomer), fruit, brood,
(geraspte) kaas, vleesvervangers en spinazie (voor in smoothies).
Denk dat mensen die mijn boodschappentassen zien, denken dat ik héél gezond eet (doe ik op zich wel, maar ook weer niet zoveel groenten).
In de vriezer een koelelement voor de cavia's (in de zomer), fruit, brood,
(geraspte) kaas, vleesvervangers en spinazie (voor in smoothies).
donderdag 21 augustus 2025 om 10:00
donderdag 21 augustus 2025 om 10:36
OnmogelijkSabeltandcavia schreef: ↑21-08-2025 10:17Je kunt zelfs chips invriezen. Geen idee waarom je het zou willen doen, maar het kan.
Dat moet op, net als chocolade
donderdag 21 augustus 2025 om 10:50
Interessant, kende ik helemaal niet!EefjeEverzwijn schreef: ↑21-08-2025 09:38Heb je een nul graden la in de koelkast? Dat vind ik echt de uitvinding van de eeuw. Je groente blijft echt zo veel langer lekker. Super handig zeker als je maar 1 keer per week boodschappen haalt of laat bezorgen. Die ligt dus bij ons altijd vol met groente. En sinds ik voedselmotten heb gehad bewaar ik ook al het aangebroken brood, koek en chips in de koelkast. De chips blijft zelfs knapperiger als je dat doet.
Koelkast bij mij heeft vooral heel veel (aangebroken) sausjes, en potjes met dingen (mayo, sriracha, pesto, vissaus, tahin, kappertjes, nduja, jam etc). Nou ja gewoon alles wat je over het algemeen niet in één keer opeet, en ik hou wel van koken dus je hebt vaak verschillende dingen nodig.
Ook heb ik altijd melk, havermelk en kwark in huis.
Ik heb ook vaak kazen in de koelkast (feta, halloumi, burrata, strooikaas, geitenkaas), simpelweg omdat ik dat vaak in maaltijden verwerk.
Altijd een fles witte wijn en wat 0.0 biertjes. Je weet nooit wanneer je bezoek krijgt
Verder ligt de groentela vaak vol groentes, en ik heb ook vaak wel iets van zacht fruit (aardbeien, blauwe bessen etc).
En natuurlijk evt vlees(vervangers) of vis als dat toevallig op het menu staat die week.
Ik heb een minivriezer, maar wat er altijd in ligt is diepvriesfruit. Verder vaak 2 bakjes van eten wat ik heb ingevroren, voor een keer een snelle maaltijd. In de zomer vaak ijsblokjes, voor de ijskoffie. En soms wat restjes brood, vlees, misschien een keer een aangebroken zak rosti, of gyoza's (niet allemaal tegelijk want dat past niet
donderdag 21 augustus 2025 om 10:55
Hier ook in de koelkast met als gehakte gember, gembersiroop, gist,melk, Griekse yoghurt, fruit , groente, roomboter, Becel romig, vleeswaren, joppiesaus, ketchup, curry, fritessaus, vloeibare boter, becel vlees en jus, kaas, vleeswaren, vegetarische filet american en pate, bronwater, jam, augurken, zilveruitjes, ketjap, tjampoer, sambal, kikkoman sojasaus,feta, tomaatjes, parmigiano reggiano en mozarella.ZomerVlinder schreef: ↑21-08-2025 10:42Potje gehakte knoflook!. Wij zijn er sinds kort achter dat dit bestaat.
In de vriezer brood, vlees, soep, bevroren fruit, stukjes bevroren gember (voor thee) geraspte kaas, ijs, tomatensaus, hartige taartdeeg, bladerdeeg en slagroom.
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
donderdag 21 augustus 2025 om 17:46
vrijdag 22 augustus 2025 om 09:45
Ik ook, standaard een fles witte wijn. En ik heb 1 plank met alleen maar saus.
zaterdag 23 augustus 2025 om 13:12
Onze vriezer ligt altijd al aardig vol met brood en vlees. Daar bestellen we altijd een paar kilo van en wordt bezorgd, kunnen we een aantal weken van eten.
Verder een zak diepvriesfruit en ook diepvriesgroente, als ik weinig inspiratie heb bak ik dat op, rijst en kip erbij. Ook regelmatig restjes satesaus, zo’n heel bakje vind ik teveel en vries ik de rest in.
Koelkast vooral sausjes, melk, groentes, yoghurt, beleg, pan eten van de dag ervoor, bier, soms wat frisdrank.
Verder een zak diepvriesfruit en ook diepvriesgroente, als ik weinig inspiratie heb bak ik dat op, rijst en kip erbij. Ook regelmatig restjes satesaus, zo’n heel bakje vind ik teveel en vries ik de rest in.
Koelkast vooral sausjes, melk, groentes, yoghurt, beleg, pan eten van de dag ervoor, bier, soms wat frisdrank.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in