oud en nieuw
maandag 27 december 2010 om 11:05
maandag 27 december 2010 om 11:16
Tuurlijk kan je broer meehelpen, zelfs met de ingewikkelste gerechten. Denk aan: afmeten in maatbeker, spullen snijden, kruiden op het vlees doen, dingen in een pan doen, roeren, roerbakken, tafel sjiek dekken, alles netjes in schalen doen of op borden leggen etc etc. Toetje in mooie glazen doen.
Doet mijn dochter van 5 ook allemaal en heeft echt het idee dat we samen aan het koken zijn. en ze helpt me ook echt trouwens want het zijn best een hoop handelingen.
Jij leid en hij helpt.
Doet mijn dochter van 5 ook allemaal en heeft echt het idee dat we samen aan het koken zijn. en ze helpt me ook echt trouwens want het zijn best een hoop handelingen.
Jij leid en hij helpt.
maandag 27 december 2010 om 11:18
quote:moekie76 schreef op 27 december 2010 @ 11:16:
Tuurlijk kan je broer meehelpen, zelfs met de ingewikkelste gerechten. Denk aan: afmeten in maatbeker, spullen snijden, kruiden op het vlees doen, dingen in een pan doen, roeren, roerbakken, tafel sjiek dekken, alles netjes in schalen doen of op borden leggen etc etc. Toetje in mooie glazen doen.
Jij leid en hij helpt.Ja hoor, op die leeftijd kan dat gemakkelijk.
Jij leid en hij helpt.Ja hoor, op die leeftijd kan dat gemakkelijk.
maandag 27 december 2010 om 11:22
Wat een lief idee! Misschien een kant en klaar soepje (pakje met wat verse groenten erin) en dan toastjes/stokbroodjes met lekkere dingen erop? Zalm, komkommer, kruidenkaasjes, eehhh... Zoiets? Pastasalade is ook heel makkelijk. Beetje pasta koken, afspoelen en af laten koelen, bekertje creme fraiche erdoor, blokjes kaas, evt uitgebakken spekreepjes, stukjes paprika, olijven... Je broer kan mooi helpen met alles mengen, en ik zou hem de tafel laten versieren, menukaartjes maken misschien. Succes!
maandag 27 december 2010 om 11:22
maandag 27 december 2010 om 11:24
maandag 27 december 2010 om 11:26
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 december 2010 @ 11:22:
De hele avond drinken inschenken, je vingers er niet afknallen om 12 uur, de andere morgen zelf de straat aanvegen en de afwas doen ( en dweilen etc ) zou ik al een hele verrassing vinden.
Wat een leuk idee. Ik vind Bianca haar idee ook wel goed.
En koken, waarom niet lekker wat stokbroodjes met wat kaasjes en desnoods maak je bijv. een zalmsalade. Lekker oliebollen en appelflappen kopen.
De hele avond drinken inschenken, je vingers er niet afknallen om 12 uur, de andere morgen zelf de straat aanvegen en de afwas doen ( en dweilen etc ) zou ik al een hele verrassing vinden.
Wat een leuk idee. Ik vind Bianca haar idee ook wel goed.
En koken, waarom niet lekker wat stokbroodjes met wat kaasjes en desnoods maak je bijv. een zalmsalade. Lekker oliebollen en appelflappen kopen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven