Over welk voedsel voel jij je schuldig?

14-03-2009 12:59 77 berichten
Je kent dat wel, van dat eten waarvan je vindt dat het voor je eigen gevoel ongezond is. En dat je er dan bijvoorbeeld sla bij gaat maken omdat je je dan minder schuldig voelt.



Ik heb dat zelf met pizza, patat, pannenkoeken en poffertjes.

En met kaasfondue. Haha daar maak ik altijd sla bij, terwijl ik het nooit opeet omdat ik dan al veel te vol zit.
Ik voel me nooit schuldig over 'n bepaald soort snack, wél voel ik me schuldig als ik er te vaak en/of teveel van eet. Maar 1 keer in de week patat vind ik gewoon kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe niet aan excuussla, maar kan we voorstellen dat anderen dat wel doen. Als ik voor lekker slecht ga dan ga ik ook echt voor lekker slecht. En dan wil ik m'n pret niet laten bederven door groenvoer.



Je brengt me op een idee. Ga vanavond maar 's kaasfondue maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dit weekend man- en kindloos, voor vanavond heb ik 'zondigvoer' zoals mijn vader het vroeger altijd noemde, gehaald (vroeger 'kookte' mijn vader op zondag. Dat was dus de dag van de pannenkoeken, friet. Op zondag dus zondigen!). Witte kadetjes, knakworstjes en curry (man en kind zijn culinair wat elitair; die halen hier hun neus voor op, dus dit is de eerste keer in twee jaar dat ik weer de kans krijg!!!). Maar wat je dus zegt... nu heb ik er ook sla bij gehaald omdat ik het anders zo 'ongezond' vind. Slaat hélemaal nergens op, want ik schat de kans op 90% dat die sla in de koelkast blijft liggen. Maar het lígt er wel, mocht ik er tóch behoefte aan hebben!
Om een kort verhaal lang te maken...
Alle reacties Link kopieren
Pizza, frietjes, chinees.. heel standaard dus Heb het ook met snacks, als ik bijvoorbeeld ijs heb gegeten moet ik daarna de rest van de dag fruit eten enzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het verschrikkelijk dat ik zo gek ben op vlees. Gigantisch schuldig voel ik mij erom. Maar ik hou niet zo van aardappels en groente. Ja of in een gerecht of bij kaasfondue. Maar ik haat mezelf ervoor dat het mij niet lukt om een vegetarier te blijven. Ik probeer het wel tot het minimum te beperken en uiteraard eet ik niet alle vleessoorten.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Als ik echt aan de patat met toebehoren ga dan vind ik daar echt geen groente bijpassen, dat doet afbreuk aan de snackmaaltijd. Het enige gezonde wat er bij mag zitten zijn de gesnipperde uitjes van de speciaal.
Alle reacties Link kopieren
En o ja, ik voel me (calorie- en gezondheidstechnisch) niet schuldig tijdens of na het eten van kaasfondue, maar probeer me wel 's voor te stellen wat m'n spijsverteringsstelsel allemaal moet doen om die enorme klomp gesmolten en weer half gestolde kaas te verwerken. Hoewel superlekker, weerhoudt dat me er wel van heel vaak kaasfondue te eten.
Alle reacties Link kopieren
Een beetje schuldig voel ik me over slagroom. Omdat het nou eenmaal niet gepast is om die spuitbus aan je mond te zetten en hem leeg te spuiten...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 14 maart 2009 @ 13:30:

Een beetje schuldig voel ik me over slagroom. Omdat het nou eenmaal niet gepast is om die spuitbus aan je mond te zetten en hem leeg te spuiten... Ben dol op calorierijk voer maar slagroom lust ik raar genoeg niet. Misschien is het uitlepelen van de pot pindakaas (met stukjes noot) mijn hartige tegenhanger.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elynn schreef op 14 maart 2009 @ 13:27:

En o ja, ik voel me (calorie- en gezondheidstechnisch) niet schuldig tijdens of na het eten van kaasfondue, maar probeer me wel 's voor te stellen wat m'n spijsverteringsstelsel allemaal moet doen om die enorme klomp gesmolten en weer half gestolde kaas te verwerken. Hoewel superlekker, weerhoudt dat me er wel van heel vaak kaasfondue te eten.Ik voel me daar dan weer niet schuldig over. Erger nog, ik heb voor het eerst morgen gewoon voor mijzelf een kaasfondue in de planning. Normaal at ik het alleen als er iemand kwam eten maar ik wil ook niet iedereen steeds kaasfondue voorschotelen dus toevallig vandaag bij het boodschappen besloten dat je het ook best in je eentje kan eten.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel mij niet schuldig na eten, maar wel soms 'vies' na het eten van snackbarvoedsel.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
spare-ribs.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk elk voedsel
Lekker hoor Suikervrij, poffertjes met sla
Alle reacties Link kopieren
Dankzij de slimme marketing jongens en meisjes voel ik me niet meer schuldig over (pure) chocola: Bij de AH hebben ze van die Swiss noir vivre repen, met cranberry/sinasappel bijvoorbeeld, gekoeld best goed, en.........ja suiker en zo, maar omdat er "Cacao in deze chocolade bevat cacaoflavanolen" opstaat is het geen snoepen meer maar juist geweldig goed voor je gezondheid!



Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Als ik een vrije dag heb en pasta eet tijdens als lunch, ik ben nou eenmaal niet zo'n broodliefhebber en kan me soms niet bedwingen als ik alleen thuis ben..

Daarna voel ik me rot.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sterretjee schreef op 14 maart 2009 @ 13:44:

Eigenlijk elk voedsel Dan moet jij het niet makkelijk hebben
Alle reacties Link kopieren
Bij eten op zich
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
Alle reacties Link kopieren
na het eten van 2 pakken chcoladekoeken van de albert hein (die grote die aan de onderkant in chocolade gedoopt zijn en met witte, melk en pure chocoladestukjes erin................) Maar goed dat ik ze niet gekocht heb, gelukkig ga ik normaal niet naar de ah.
Alle reacties Link kopieren
quote:extrahalo schreef op 14 maart 2009 @ 14:23:

na het eten van 2 pakken chcoladekoeken van de albert hein (die grote die aan de onderkant in chocolade gedoopt zijn en met witte, melk en pure chocoladestukjes erin................) Maar goed dat ik ze niet gekocht heb, gelukkig ga ik normaal niet naar de ah.En anders kun je er gewoon wat sla bij eten...
Alle reacties Link kopieren
quote:Elynn schreef op 14 maart 2009 @ 14:28:

[...]





En anders kun je er gewoon wat sla bij eten...De sla laat ik meestal zitten hoor
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus vertelde me laatst dat het 24 uur duurt voordat een portie spareribs verteerd is. Sindsdien onbewust niet meer gegeten, kweenie. Visualiseren heet dat denk ik
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven