Paardenvlees, welke kruiden?

17-10-2010 19:01 15 berichten
Goedenavond,

Ik heb paardenvlees in huis, braadlap, en vroeg me af hoe dit nu in smaak verschilt met een runderlap. Heeft er iemand tips voor welke kruiden er goed bij passen?

Ook nog iets, ik heb ook een paardenrookworst, koud heel lekker maar hoe warm ik die het beste op? Magnetron lijkt mij niet zo geschikt, aangezien de worst in papier geleverd wordt.

Hoop wat ideeen te kunnen opdoen, dus alle tips/nieuwe aanraders zijn welkom.
O ja, google was niet mijn vriend hierin, maar ben ik er ook vrij onnozel mee als ik zie hoe snel sommigen van jullie iets googelen...
Misschien wat hooi erbij? Ik weet niet wat er in biks zit, maar ik kan even kijken voor je.
Alle reacties Link kopieren
http://www.smulweb.nl/zoe ... lees&type-recepten=recept
quote:Nastik schreef op 17 oktober 2010 @ 19:08:

Misschien wat hooi erbij? Ik weet niet wat er in biks zit, maar ik kan even kijken voor je.

Gevonden

De belangrijkste grondstoffen zijn granen zoals blanke en zwarte haver, gerst, mais, tarwe, dinkel, maar ook zemelen, lucerne, lijnzaad en lijnzaadmeel, tarwegries, soya- en sojaolie.

Maar ja, dan bedenken wat daar weer bij past.
Bedankt ramiaatje!

(schaamt zich hier rood omdat ik het zelf niet kon vinden....)
EWA, als ik jou was, zou ik even googelen op 'paardenstoofvlees'. Dat levert best veel hits op.
BlonT ten top. Ik googelde op paarden braadlap... dus paard los van het vlees, dan krijg je toch iets anders..

Geven jullie ook cursussen googelen hier?
quote:EvenWatAnders schreef op 17 oktober 2010 @ 19:18:

BlonT ten top. Ik googelde op paarden braadlap... dus paard los van het vlees, dan krijg je toch iets anders..

Geven jullie ook cursussen googelen hier?

Ja hoor, bij deze een snelcursus:

1) Alles is te vinden

2) Als je zoekterm geen hits oplevert, ligt het hoogstwaarschijnlijk niet aan Google maar aan jou, dus parafraseer net zolang tot je hebt gevonden wat je zocht.
quote:EvenWatAnders schreef op 17 oktober 2010 @ 19:12:

[...]

Gevonden

De belangrijkste grondstoffen zijn granen zoals blanke en zwarte haver, gerst, mais, tarwe, dinkel, maar ook zemelen, lucerne, lijnzaad en lijnzaadmeel, tarwegries, soya- en sojaolie.

Maar ja, dan bedenken wat daar weer bij past.

had je begrepen dat nastiks reactie zeer waarschijnlijk ironisch bedoeld was?

biks is voer VOOR een paard, niet BIJ een paard.
quote:danivo schreef op 17 oktober 2010 @ 19:42:

[...]

had je begrepen dat nastiks reactie zeer waarschijnlijk ironisch bedoeld was?

biks is voer VOOR een paard, niet BIJ een paard.Wat 'standaard' bij een vleessoort past is voedsel dat het dier zelf ook graag eet. Bij kip passen granen dus goed (broodje kip! jummie!), bij grazers past sla (bief, friet en sla, supercombi), Sushi is zo lekker omdat er zeewier bijzit, etc. Konijn doet het leuk in een stoofpot met knolletjes, en ga zo maar door.
Goh...heeft de dierenpolitie zich nog niet gemeld?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Nu er door de crisis zoveel paarden naar de slacht gaan, is dat eigenlijk ook te merken aan de prijs? Ik zou het zelf niet weten want eet geen vlees, maar ben wel benieuwd
Ik vond het niet erg duur, 9 euro per kilo dacht ik me te herinneren.

Ik vond de reactie van Nastik juist wel een goede eigenlijk, zo kook ik meestal.
quote:AlettaJacobs schreef op 17 oktober 2010 @ 19:27:

[...]

Ja hoor, bij deze een snelcursus:

1) Alles is te vinden

2) Als je zoekterm geen hits oplevert, ligt het hoogstwaarschijnlijk niet aan Google maar aan jou, dus parafraseer net zolang tot je hebt gevonden wat je zocht.Dank je

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven