Paksoi invriezen?

31-01-2011 21:02 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een Thaise curry gemaakt met kip, paprika en paksoi. Ik vroeg mij af of paksoi ingevroren kan worden. Heb dit namelijk nooit eerder geprobeerd.

Dank alvast!
Gewoon proberen, daarna weet je het. Wil je het zo invriezen of verwerkt in het gerecht. Zo lijkt me geen succes, maar je weet 't nooit.
Het zit al verwerkt in de curry, was erg lekker. Maar ben bang dat door de paksoi het misschien oneetbaar wordt als ik het weer ontdooi na invriezen.
zal niet veel van de paksoy overblijven, is net zo iets als komkommer invriezen.

Maar het zit in de curry, je kan het altijd proberen!
Oneetbaar zal het niet worden. Maar vooral het blad-gedeelte zal erg verleppen door invriezen.
Mwah, lijkt me geen succes worden. Wat annie zegt: net komkommer invriezen, dat wordt ook zo'n raar troepje.
Maar verwerkt in de curry zou ik het gerust proberen. Oneetbaar wordt het heus niet.
Paksoi wordt prut als het weer ontdooit.
Prut idd!

Daarbij is het een nitraatrijke groente (zoals spinazie) dus erg gezond is het opnieuw opwarmen ook niet...
Die nitraatrijke groente regel is toch alweer achterhaald?
Dat nitraatrijke groente schadelijk is bij opnieuw oopwarmen is inderdaad alweer een hele tijd geleden bewezen achterhaald.

Als paksoi in een curry zit zou ik het wel durven invriezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven