patatje met

25-04-2012 13:37 66 berichten
Hebben jullie nog originele recepten voor een patatje met? Dus een saus die een keer geen mayo, pinda, joppie is. Iets wat een beetje culinair is ofzo, of iig smakelijker (hoewel zo nu en dan mayo ook heerlijk is). En een beetje gezond als het kan.

Iets van een salsa, iets met kruiden, iemand een idee?
Alle reacties Link kopieren
bbqsaus.
guacamole?

pico de gallo?

zelfgemaakte ketchup?
Truffel mayonaise? Niet gezond, wel heel erg lekker!
stoofvlees
patat met en dan iets culinairs willen? Erg tegenstrijdig voor mijn gevoel.

Wat ik nog weleens doe is patat speciaal en dan een gebakken ei (met hele dooier) eroverheen. Lekker is dat, maar het oogt in ieder geval niet culinair.
mmm, die Pico de Gallo ziet er goed uit! had ik nog nooit van gehoord
Shoarma, knoflooksaus, gesmolten kaas en sla.

Kapsalon dus
bearnaisesaus
Ik was 2 jaar geleden in een 'frietkot' in Belgie... Die hadden iets van 10 verschillende soorten saus! Ben zel wel allemaal vergeten
Tzatziki-saus? Niet echt culinair alleen Of zelfgemaakte, echt lekkere pindasaus?
Zelfgemaakte frietjes (met schil!) en dan home made stoofvlees... Deze zelfde frieten vind ik ook erg lekker met bijvoorbeeld champignonroomsaus.
En misschien de patat zelf in leuke vormpjes snijden? Of uitdrukken??
quote:krokusje schreef op 25 april 2012 @ 13:41:

patat met en dan iets culinairs willen? Erg tegenstrijdig voor mijn gevoel.

Patat met, culinair én gezond! ;)
quote:hekje schreef op 25 april 2012 @ 13:45:

Tzatziki-saus? Niet echt culinair alleen Of zelfgemaakte, echt lekkere pindasaus?tzatziki saus zat ik ook aan te denken, ik maak vaak een variant met heel veel kruiden, kan dat natuurlijk ook met yoghurt én mayo doen
Deze kwam ik een tijdje geleden tegen en wil ik nog steeds een keer proberen:

Lente frietjes
Bij gebrek aan tartare- of andere sausjes kun je mayo ook opleuken met een fijngehakt augurkje en sjalotje, teentje uitgeperste knoflook, beetje kerrie- of paprikapoeder.
verba volant, scripta manent.
Zelfgemaakte mayo, of Andalousesaus.
Guacamole .
bij die lentefrietjes zit ook balsamico azijn door de saus, goed idee! ik hou erg van fish&chips me vinegair, dit is een wat subtielere variant
andalousesaus klinkt ook goed, guacamole vind ik niet zo lekker
Ravigotte saus, tomaten salsa, pepersaus.

Als ik het eet, eet ik patat met sambal, majo en gebakken uitjes. En patatjes maak ik zelf, uit de oven. Hmmmm.

(aardappel in stukken snijden, met schil. Knoflooktenen erbij. Olijfolie erover. Op de bakplaat, en zeezout snippers erover als ze eruit komen)
Laatst heb ik zoetzuresaus met mango (en een beetje rode peper) erbij gemaakt, en vis erbij. Was erg lekker. Je moet het een beetje zien als mango salsa.

Met patat erbij;

Verder is kerrie-ananas saus lekker.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Patat met stoofvlees!
Heb je wel eens op de Britse manier friet gegeten? Overgoten met azijn? Mijn moeder vindt het heerlijk. Om af te maken (vette) vis erbij. Maar culinair... Mwah haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven