Peperkoek in uiensoep?
dinsdag 16 november 2010 om 16:22
Nee, dat lijkt me heul nie lekker. Wel in een stoofpotje, maar uiensoep moet smaken naar uien....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
dinsdag 16 november 2010 om 16:22
Ik zou het niet doen, je soep wordt dan denk' veel te bruin.
Als het om de zoete smaak gaat zou ik een scheutje gembersiroop toevoegen met wat versgemalen peper voor wat pit.
Als je het nu achteraf nog wilt binden, probeer dat dan met een beetje aangemaakte maizena.
Ben je met een roux begonnen? Boter en bloem?
Als het om de zoete smaak gaat zou ik een scheutje gembersiroop toevoegen met wat versgemalen peper voor wat pit.
Als je het nu achteraf nog wilt binden, probeer dat dan met een beetje aangemaakte maizena.
Ben je met een roux begonnen? Boter en bloem?
dinsdag 16 november 2010 om 16:38
Nou, dat is dus echt verrekte lekker, haha! Lijkt alsof er iets stoofpotterigs door de soep zit. Moet wel zeggen dat mijn uiensoep altijd al een beetje pittig is, dus dat zoetje past er wel bij.
Iemand vroeg mijn recept:
6 grote uien bruin bakken, lepeltje donkere basterdsuiker, 2 teentjes knoflook, 2 lepeltjes bloem en beetje kerriepoeder erbij. Half heel fijn gesneden pepertje erdoor. Bouillon erbij en lekker laten sudderen. Zout en peper naar smaak. En straks voor serveren gaat er bij mij dus een sneetje peperkoek erbij
Iemand vroeg mijn recept:
6 grote uien bruin bakken, lepeltje donkere basterdsuiker, 2 teentjes knoflook, 2 lepeltjes bloem en beetje kerriepoeder erbij. Half heel fijn gesneden pepertje erdoor. Bouillon erbij en lekker laten sudderen. Zout en peper naar smaak. En straks voor serveren gaat er bij mij dus een sneetje peperkoek erbij
dinsdag 16 november 2010 om 18:28
Zelfgetrokken bouillon is natuurlijk het lekkerst, maar die reserveer ik voor risotto. Dat is dan zo lekker. Voor soep gebruik ik altijd die potten uit de supermarkt, niet met een complete soep, maar je hebt ze in kippebouillon en rundvleesbouillon. Dit keer had ik van Jumbo eigen merk, maar AH heeft ze ook en volgens mij heb je ze ook van Struik ofzo.
Oh, en ik had ook nog afbakstokbrood, opensnijden, inwrijven met olijfolie en knoflook en geraspte kaas erover, afbakken en in repen snijden. Heel lekker erbij.
Oh, en ik had ook nog afbakstokbrood, opensnijden, inwrijven met olijfolie en knoflook en geraspte kaas erover, afbakken en in repen snijden. Heel lekker erbij.