Peperkoek in uiensoep?

16-11-2010 16:14 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben uiensoep aan het maken en nou vroeg ik me af of verkruimelde peperkoek erin lekker zou zijn. Doe ik ook in stoofschotels om het te binden en dat is erg lekker, maar bij uiensoep? Wat denken jullie: doen of niet doen?
Ik doe het eigenlijk ook alleen in stoofschotels, ik lees even mee. Wie weet leer ik weer wat bij.
Nee!
niet. doen.
Nee
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Wil je het recept met ons delen?
Bloem lijkt me geschikter als je de soep wil binden/
Nee, dat lijkt me heul nie lekker. Wel in een stoofpotje, maar uiensoep moet smaken naar uien....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Het lijkt mij niet lekker en "hoort" ook niet in uiensoep, maar daarintegen ben je misschien op weg om een geweldig nieuw recept te ontdekken.

Succes
Ik zou het niet doen, je soep wordt dan denk' veel te bruin.

Als het om de zoete smaak gaat zou ik een scheutje gembersiroop toevoegen met wat versgemalen peper voor wat pit.

Als je het nu achteraf nog wilt binden, probeer dat dan met een beetje aangemaakte maizena.

Ben je met een roux begonnen? Boter en bloem?
Doe een beetje apart in een kommetje, verkruimel daar de koek in en proeven maar.
Dat is nog eens een tip Guinevieve!!! Ga ik nu doen!
Nou, dat is dus echt verrekte lekker, haha! Lijkt alsof er iets stoofpotterigs door de soep zit. Moet wel zeggen dat mijn uiensoep altijd al een beetje pittig is, dus dat zoetje past er wel bij.

Iemand vroeg mijn recept:

6 grote uien bruin bakken, lepeltje donkere basterdsuiker, 2 teentjes knoflook, 2 lepeltjes bloem en beetje kerriepoeder erbij. Half heel fijn gesneden pepertje erdoor. Bouillon erbij en lekker laten sudderen. Zout en peper naar smaak. En straks voor serveren gaat er bij mij dus een sneetje peperkoek erbij
Grappig dat het lekker is!Had dat niet verwacht.

Je uiensoep klinkt lekker,ga ik zeker eens maken en peperkoek heb ik ook haast altijd wel in huis dan makkelijk eens te proberen.
En een nieuw recept is geboren , haha, stoer dat je het gewoon gedaan hebt.......en nog lekker ook.

Ben benieuwd naar de smaak.
ivy1970, gebruik je dan zelfgetrokken bouillon of een kant-en-klare en ingeval van dat laatste, welk merk?
Klinkt lekker!
Zelfgetrokken bouillon is natuurlijk het lekkerst, maar die reserveer ik voor risotto. Dat is dan zo lekker. Voor soep gebruik ik altijd die potten uit de supermarkt, niet met een complete soep, maar je hebt ze in kippebouillon en rundvleesbouillon. Dit keer had ik van Jumbo eigen merk, maar AH heeft ze ook en volgens mij heb je ze ook van Struik ofzo.

Oh, en ik had ook nog afbakstokbrood, opensnijden, inwrijven met olijfolie en knoflook en geraspte kaas erover, afbakken en in repen snijden. Heel lekker erbij.
Dank je voor het antwoord. Ik zal 't ook eens maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven