perse braadpan nodig bij stoven etc.
zaterdag 17 april 2010 om 21:21
ik heb een lekker recept van een vriendin gehad om kip te stoven in een sausje van tomaten en ketjap, alleen het probleem is; wij hebben thuis geen braadpan, maar alleen koekenpannen, een wok en van die pannen waarin je rijst/macaroni maakt.
heb ik perse een braadpan (zo een met dikke bodem) nodig hiervoor (en voor andere stoofgerechten)?
ik ben van plan om een mooie hapjespan met deksel te kopen, kan het wel daarin? want dat is bijna t zelfde als een wok..
en als het niet mogelijk is: voor de experts, wat is dan eigenlijk het verschil?
heb ik perse een braadpan (zo een met dikke bodem) nodig hiervoor (en voor andere stoofgerechten)?
ik ben van plan om een mooie hapjespan met deksel te kopen, kan het wel daarin? want dat is bijna t zelfde als een wok..
en als het niet mogelijk is: voor de experts, wat is dan eigenlijk het verschil?
zaterdag 17 april 2010 om 21:44
Ik kook heel erg veel in een stoofpan, zo'n zware pan met een dikke bodem. Hij warmt langzaam op, de warmte wordt goed verdeeld en de pan houdt warmte lang vast. Ideaal dus voor iets wat op een laag pitje een uur of langer moet pruttelen.
Als ik jou was zou ik gewoon zo'n fijne stoofpan kopen, bij Ikea of Blokker zijn ze helemaal niet duur en je verslijt ze van je leven niet.
Als ik jou was zou ik gewoon zo'n fijne stoofpan kopen, bij Ikea of Blokker zijn ze helemaal niet duur en je verslijt ze van je leven niet.
zaterdag 17 april 2010 om 21:48
quote:Supersmollie1 schreef op 17 april 2010 @ 21:45:
Wat zijn "van die pannen waarin je rijst/macaroni maakt"? Kan het daar niet in?
http://www.stylform.nl/hoge%20pan.jpg
zo'n idee. dus het kan wel in een hapjes pan? en in een wok. ja daar in heb je denk ik gelijk appelsientje, heeft denk ik idd te maken met warmte!
X
Wat zijn "van die pannen waarin je rijst/macaroni maakt"? Kan het daar niet in?
http://www.stylform.nl/hoge%20pan.jpg
zo'n idee. dus het kan wel in een hapjes pan? en in een wok. ja daar in heb je denk ik gelijk appelsientje, heeft denk ik idd te maken met warmte!
X
zaterdag 17 april 2010 om 22:02

zaterdag 17 april 2010 om 22:28
zondag 18 april 2010 om 07:49
quote:xxxS schreef op 17 april 2010 @ 22:02:
http://www.intobbq.nl/files/products/626801.jpg
een braadpan.He, bedankt! Dat noemen wij een juspan! Ik denk dat je ze op koninginnedag wel goed kunt scoren. Maar ja, dan is ie wel gebruikt geweest. Komt er nog een recept?
http://www.intobbq.nl/files/products/626801.jpg
een braadpan.He, bedankt! Dat noemen wij een juspan! Ik denk dat je ze op koninginnedag wel goed kunt scoren. Maar ja, dan is ie wel gebruikt geweest. Komt er nog een recept?
zondag 18 april 2010 om 09:27
Haha oke ik doe het nu wel ff uit mijn hoofd, het recept ligt helemaal op zolder
Voor hete kip, ong 4 personen
Nodig:
- 4 kippenpoten
- 3-4 blikjes tomatenpurree (mijn vriendin doet het allemaal op gevoel dus ze heeft geen juiste hoeveelheden gegeven)
- paar eetlepels suiker
- paar eetlepels ketjap manis
- flink wat sambal
- knoflook, 3-4 tenen geperst
bak in de braadpan de kippenpoten rondom bruin in zo'n 8 min en leg ze op een bord. maak ondertussen van de overige ingredienten een sausje en doe die in de braadpan. laat het opwarmen tot het bijna kookt en doe de kip erin. doe het vuur heeel zacht en laat het 30-45 minuten stoven.
lekker met rijst en een frisse komkommer salade
btw ik vraag me af of het met dit recept wel word als haar hete kip.. zij is al heel ervaren en krijgt altijd zo'n gladde donkerrode saus..mmmmm
Voor hete kip, ong 4 personen
Nodig:
- 4 kippenpoten
- 3-4 blikjes tomatenpurree (mijn vriendin doet het allemaal op gevoel dus ze heeft geen juiste hoeveelheden gegeven)
- paar eetlepels suiker
- paar eetlepels ketjap manis
- flink wat sambal
- knoflook, 3-4 tenen geperst
bak in de braadpan de kippenpoten rondom bruin in zo'n 8 min en leg ze op een bord. maak ondertussen van de overige ingredienten een sausje en doe die in de braadpan. laat het opwarmen tot het bijna kookt en doe de kip erin. doe het vuur heeel zacht en laat het 30-45 minuten stoven.
lekker met rijst en een frisse komkommer salade
btw ik vraag me af of het met dit recept wel word als haar hete kip.. zij is al heel ervaren en krijgt altijd zo'n gladde donkerrode saus..mmmmm