Plaats hier je beste recept!
woensdag 5 mei 2010 om 17:07
Zo hebben we in een mum van tijd van iedereen, de lekkerste en snelste recepten bij elkaar! Ik kan wel wat nieuwe inspiratie gebruiken!
Iedereen heeft zo zijn specialiteit. Dus wat is jou toprecept? Ik ben benieuwd! voorgerechten, hoofdgerechten, toetjes, tussendoortjes, shakes, zelfgemaakt ijs enz.....
Graag wel in receptvorm met uitleg plaatsen zodat iedereen ze kan maken op jouw manier!
Chocolademousse
===============
voor 6 personen
voorbereiding 15 min + koeltijd
Ingredienten:
------------------
3dl room
200 gram bittere chocolade (met minstens 52% cacao)
2 eieren losgeklopt
2 eetlepels marsala (dit is een wijn, heeft echt toegevoegde waarde aan de mousse!)
2 eetlepels geraspte witte chocolade (ter garnering)
Benodigdheden:
-----------------------
steelpan, blender (of mixer), kom, vork, zes puddingvormpjes of een schaal.
Bereiding:
--------------
1. Verhit de room op laag vuur tot net onder het kookpunt.
2. Breek de bittere chocolade in stukjes boven de mengbeker van de blender (gebruik je een mixer dan de chocolade goed klein hakken)
3. Giet de hete room in de blender. Klop de room en de chocolade tot een glad mengsel (houd de deksel goed op de blender! mijn keuken zat al 2x onder de chocolade!)
4. Giet de losgeklopte eieren erbij. klopt het mengsel glad en luchtig (je moet belletjes zien ontstaan) Giet de marsala erbij en klop het mengsel nog even door.
5. Giet het mengsel in de schaaltjes of schaal. zet de mousse weg om af te koelen. Bedek de schaaltjes met cellofaan en zet ze ca. 2 uur in de koelkast.
6. Strooi voor het opdienen geraspte witte chocolade op de mousse.
Smakelijk eten!
Iedereen heeft zo zijn specialiteit. Dus wat is jou toprecept? Ik ben benieuwd! voorgerechten, hoofdgerechten, toetjes, tussendoortjes, shakes, zelfgemaakt ijs enz.....
Graag wel in receptvorm met uitleg plaatsen zodat iedereen ze kan maken op jouw manier!
Chocolademousse
===============
voor 6 personen
voorbereiding 15 min + koeltijd
Ingredienten:
------------------
3dl room
200 gram bittere chocolade (met minstens 52% cacao)
2 eieren losgeklopt
2 eetlepels marsala (dit is een wijn, heeft echt toegevoegde waarde aan de mousse!)
2 eetlepels geraspte witte chocolade (ter garnering)
Benodigdheden:
-----------------------
steelpan, blender (of mixer), kom, vork, zes puddingvormpjes of een schaal.
Bereiding:
--------------
1. Verhit de room op laag vuur tot net onder het kookpunt.
2. Breek de bittere chocolade in stukjes boven de mengbeker van de blender (gebruik je een mixer dan de chocolade goed klein hakken)
3. Giet de hete room in de blender. Klop de room en de chocolade tot een glad mengsel (houd de deksel goed op de blender! mijn keuken zat al 2x onder de chocolade!)
4. Giet de losgeklopte eieren erbij. klopt het mengsel glad en luchtig (je moet belletjes zien ontstaan) Giet de marsala erbij en klop het mengsel nog even door.
5. Giet het mengsel in de schaaltjes of schaal. zet de mousse weg om af te koelen. Bedek de schaaltjes met cellofaan en zet ze ca. 2 uur in de koelkast.
6. Strooi voor het opdienen geraspte witte chocolade op de mousse.
Smakelijk eten!

woensdag 5 mei 2010 om 17:33
In januari was er ook een topic over beste recepten. Toen schreef ik dat ik heel veel lekkere recepten uit dit topic heb, je zal het niet herkent hebben vanwege de titel maar er staan echt lekkere recepten in;
Dit is het succestopic, heerlijke dingen staan hierin;
Wat is/zijn jouw grote retourvoer toppers?
Dit is het succestopic, heerlijke dingen staan hierin;
Wat is/zijn jouw grote retourvoer toppers?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.