Plastic smaak van thermosfles

28-09-2010 11:58 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort heb ik een thermosfles om thee mee te nemen in de trein, college etc, hij was niet duur maar hij houdt alles prima warm.

MAAR: mijn thee smaakt naar plastic! Blijft dit zo of kan ik er nog wat aan doen? En mocht er niets aan te doen zijn, welke (betaalbare!) thermosfles raden jullie me dan aan? De binnenkant is van metaal, alleen de dop en de binnenkant van het 'bekertje' zijn van plastic.
Ander bekertje proberen om uit te drinken.
Ja dat was ik idd al van plan, maar ben bang dat het ook door de dop komt.
Ik heb zelf zoiets, maar alleen als ik de bossen in ga dan gebruik ik die. Het is maar net wat je gewend bent. Je kunt ook proberen om het zakje er pas in te doen als je het eerste kopje gaat drinken. Of anders zakje in kopje en alleen water in de fles.

Thermoskan
Komt de smaak door de fles of het bekertje?

Je zou de fles en het bekertje in het weekend kunnen vullen met hele sterke thee en dan een dag laten staan. Dan gaat de plastic smaak er misschien vanaf.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik heb zelf op dit forum ooit de tip gehad de bidon die naar plastic smaakte een nachtje in de soda te laten staan. Dat heeft bij de bidon heel goed geholpen. Misschien bij jou ook? Andere tip was toen ook een nachtje in de schoonmaakazijn, daarna goed afwassen of in de vaatwasser. Die heb ik niet uitgeprobeerd, maar wel onthouden!

Succes.
Volg je hart. Dat klopt.
Hm ik ga dus eerst maar uitzoeken of de dop of het bekertje de boosdoener is, water staat al op

En die tip van de soda of schoonmaakazijn is misschien ook wel goed, iig het proberen waard!
Ok, het was sowieso (ook) de dop. Heb alles een tijdje in een sodabadje laten weken maar de plastic-smaak blijft. Misschien nog azijn proberen.
mocht je toch willen overgaan naar een andere thermosfles: de HEMA heeft thermosflessen is verschillende formaten, de kleinste is makkelijk mee te nemen en ze zijn van roestvrij staal. Alleen in de dop zit plastic maar geen bijsmaak

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven