"Oranje' hapjes
donderdag 31 mei 2012 om 12:41
Het EK komt er weer aan!
Met een vriendenclubje gaan wij hem om en om bij elkaar kijken, en ik vind het leuk om hapjes te maken in het Oranje thema.
Uiteraard de standaard hapjes als wortjes, paprikachips etc.
Maar ik wil ook nog iets van een oranje taart of cake maken.
Doen jullie dat ook?
Misschien kunnen we wat ideeen uitwisselen voor lekkere oranje hapjes??
Met een vriendenclubje gaan wij hem om en om bij elkaar kijken, en ik vind het leuk om hapjes te maken in het Oranje thema.
Uiteraard de standaard hapjes als wortjes, paprikachips etc.
Maar ik wil ook nog iets van een oranje taart of cake maken.
Doen jullie dat ook?
Misschien kunnen we wat ideeen uitwisselen voor lekkere oranje hapjes??
donderdag 31 mei 2012 om 13:13
of rood-wit-bauw

nog makkelijker met de nederlandse vlag

zo maak je hem, maar dan omgekeerd natuurlijk

http://blog.hajeka.com/wp ... pe-red-white-and-blue.jpg

Ik kan alleen geen hartig blauw eten bedenken. Anders zou je iets kunnen doen met tomaat-mozarella-?

nog makkelijker met de nederlandse vlag

zo maak je hem, maar dan omgekeerd natuurlijk

http://blog.hajeka.com/wp ... pe-red-white-and-blue.jpg

Ik kan alleen geen hartig blauw eten bedenken. Anders zou je iets kunnen doen met tomaat-mozarella-?
donderdag 31 mei 2012 om 13:22
Ik maak o.a oranje stokbroodjes (oranje kleurstof door deeg)
Wortel gember soepje
Oranje frietjes van zoete aardappel
Sellerij salade waarin heel fijn geraspte wortel doorgaat
Stukjes zalm in sinaasappel dillesaus met oranje pasta (zelf pastadeeg maken en ook hierdoor wat oranje vloeistof
Ik heb bovenstaande ook gemaakt met het wk een paar jaar geleden en het was een groot succes.
Wortel gember soepje
Oranje frietjes van zoete aardappel
Sellerij salade waarin heel fijn geraspte wortel doorgaat
Stukjes zalm in sinaasappel dillesaus met oranje pasta (zelf pastadeeg maken en ook hierdoor wat oranje vloeistof
Ik heb bovenstaande ook gemaakt met het wk een paar jaar geleden en het was een groot succes.
donderdag 31 mei 2012 om 16:01
Vergeet de bak worteltjes en de paprikachips niet.
Voor een rood-wit-blauw toetje kan je een glas vullen met blauwe bessen, vanille ijs en aardbeien
Vaak heeft M en M's ook wel zakken met rood-wit-blauwe en oranje M en M's. Leuk voor erbij.
Bij xenos heb je fondant en marsepein in allerlei kleuren voor niet veel geld. Die kan je ook kopen en om een taart/cake draperen.
Voor een rood-wit-blauw toetje kan je een glas vullen met blauwe bessen, vanille ijs en aardbeien
Vaak heeft M en M's ook wel zakken met rood-wit-blauwe en oranje M en M's. Leuk voor erbij.
Bij xenos heb je fondant en marsepein in allerlei kleuren voor niet veel geld. Die kan je ook kopen en om een taart/cake draperen.
donderdag 31 mei 2012 om 18:48
Als je voor marsepein of fondant gaat zou ik het bij jamin of een hobbywinkel halen, ik heb een keer de marsepein van xenos geprobeert.... je moet er echt veel geduld voor hebben, want het is niet van zo'n goede kwaliteit. Gaat echt overal aan plakken en is erg lastig om mee te werken.
Ook de kleurstof kan je bij jamin of een hobbywinkel kopen, sommige bakkers verkopen ook kleurstof.
Ook leuk.. oranje paprika!
Ook de kleurstof kan je bij jamin of een hobbywinkel kopen, sommige bakkers verkopen ook kleurstof.
Ook leuk.. oranje paprika!