"Smaken verschillen", wat zou jij maken?

03-03-2009 09:25 69 berichten
Als ik "smaken verschillen" zit te kijken, vraag ik me altijd af, wat zou ik op tafel zetten?

Wat kan ik maken, dat indruk maakt, gezellig is en niet mislukt.



Waarschijnlijk wordt het in mijn geval gewoon kaasfondue.



Wat zouden jullie maken?
Ik ken mijn vrienden natuurlijk al en dus ook hun smaak, maar als ik 'n nieuwe kennis te eten zou krijgen (mits ik dan niet zou voorstellen lekker uit eten te gaan) zou ik vragen wat hij lust en persé niet lust. Vind 't zelf namelijk ook wel prettig dat men dat aan mij vraagt als ik ergens kom eten. Men maakt mij namelijk beslist niet blij als ze dingen met olijfolie gaan klaarmaken, want als er iets is wat ik ontzettend smerig vind is het de smaak van olijven wel.
Alle reacties Link kopieren
Grappig dat ik ook al vanaf het begin van Smaken verschillen en Wie is de Chef zit te bedenken wat ik zou maken. Dit terwijl ik toch nooit zou mee (willen) doen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:mylenevalerie schreef op 03 maart 2009 @ 09:36:

Grappig dat ik ook al vanaf het begin van Smaken verschillen en Wie is de Chef zit te bedenken wat ik zou maken. Dit terwijl ik toch nooit zou mee (willen) doen.Ik ook, ik zou noooooooit mee willen doen. Maar vind het wel leuk om te fantaseren wat ik zou doen.
Het liefst maak ik gamba's, maar 1 vriendin van mij lust absoluut niets garnaalachtigs en 'n vriend van mij lust helemaal geen vis/seafood.
Ik zou ook nooit mee willen doen, maar denk ook wel eens wat ik zou maken. Als nagerecht denk ik tiramonchou... superlekker en nét even anders dan de 'gewone' tiramisú (die ook heeeerlijk is)



Ik zou denk ik een voorgerechtje maken met vis en een hoofdgerecht met vlees. Of misschien ook wel andersom.
En MV, wat zou je maken dan??
Alle reacties Link kopieren
Denk een zalm/garnalencocktailtaartje

En als hoofdgerecht ehm... pfff...

En als toetje eh... croissantdeeg bakken en daar ijs op en dan wat opleuken.



Was jij dat nou Einstein? Kaasfondue met compensatiesla?
Alle reacties Link kopieren
Dat zit ik me ook wel eens te verzinnen ja, haha. Ik zou voor vis gaan denk ik.



Als voorgerechtje avocado met hollandse garnalen denk ik.

Hoofdgerecht: Ik denk een schotel met 3 soorten vis of misschien wel een pan mosselen, met daarbij mijn 5 lagen salade, of een lichte salade en rode pittige rijst.

Nagerecht: chocoladetaart met een bolletje sorbetijs en warme bessensaus.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
quote:Marriss schreef op 03 maart 2009 @ 09:44:

En MV, wat zou je maken dan??Tsja, daar denk ik nog steeds over na wat ik nou echt zou maken als ik in het programma zou zitten. Ik hou wel van een thema, dat dan doorgevoerd in de amuse, voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
O meiden! Mijn maag rammelt....

Wie komt er voor mij koken?
Nee echt?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook in ieder geval iets met gamba's maken..
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik Poezewoes zou inhuren
Alle reacties Link kopieren
Het is makkelijker om te bedenken wat je NIET zou maken. Ik blijf mij verbazen dat mensen op zo'n "belangrijk" moment iets voor het eerst gaan maken. Ik zou kiezen voor iets waarvan ik zeker weet dat ik het goed kan, en desnoods zou ik een paar weken het elke dag maken tot ik het kan dromen.

Ik zou niet voor een hele uitgesproken smaak kiezen waarbij je vooraf al weet dat het meerendeel het niet lust. Of als je dat toch doet, de smaken wel aanpassen.

Verder zou ik alles vers kopen, je bent dan even wat duurder uit maar dat komt je gerecht echt ten goede.

Wat ik wel eens langs zie komen is een hele vis met kop en staart eraan, nou dan ben ik weg, gruwel. Als je het voor het lekkere zo bereid prima, maar wees dan ook een gastvrouw/heer om het eetbaar op een bord te presenteren. Zelf sleutelen aan zo'n vis met die glazige dode ogen op mij gericht is niet echt mijn ding.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ons voorgerecht zou het ook goed doen, MV!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Je 5 lagen salade Poes, hoe ziet dat eruit, of beter nog, wat zit erin???
Alle reacties Link kopieren
Ooooooh dat zit ik mij dus ook altijd te bedenken! Ik weet het dus echt niet...Vind iets aparts doen wel leuk...dus misschien als hoofdgerecht allemaal tapa's. Als nagerecht een surinaamse cake en dan wat opgeleukt ofzo.



Ik zou trouwens nooit meedoen met wie is de chef want mijn gerechten zijn absoluut niet 'chef-waardig'

Perfectionisme is niet perfect...
Alle reacties Link kopieren
quote:Poezewoes schreef op 03 maart 2009 @ 10:17:

Ons voorgerecht zou het ook goed doen, MV!Ja dat was wel een groot succes met kerst!!!!! Krijg spontaan weer trek. MMMMMMM
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel benieuwd naar je rode pittige rijst poezewoes, zou je daar het recept van willen delen?



On topic, ik zou best aan zoiets mee willen doen, maar dan zonder camera. Wat ik zou maken, geen idee. Het nadeel vind ik wel dat ze elkaar steeds meer gaan overbluffen in exclusieve gerechten. Met iets "gewoons" kom je niet meer weg.
Alle reacties Link kopieren
Maroon, dat is een (maaltijd)salade waar je in kan doen wat je wilt. Het is meer een principe dan een recept, maar het komt er op neer dat je begint met een frisse laag op basis van ijsbergsla en komkommer, dan een warme laag met geblancheerde groenten, dan een pikante laag op basis van tomaat en ui, een gebakken laag met spekjes en champignons en afmaken met een krokante laag van dingen zoals pijnboompitten, croutons, nootjes, grana pardano etc. Elke laag is ook weer anders aangezet met een dressing of kruiden.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het denk ik wel leuk vinden om mee te doen.



Mijn hoofdgerecht zou iig varkenshaas worden en het toetje waarschijnlijk frambozensouflé met ijs.
Alle reacties Link kopieren
@ Molie:



pittige rode rijst

Rijst koken, een droge soort. Lassie toverrijst doet het goed. Niet te lang koken want de korrel mag niet stuk gaan.



De gekookte rijst mengen met een beetje tomatenpuree, niet te veel want het moet een droge rijst blijven, en paprikapoeder. Op een platte ovenschaal leggen en geraspte belegen kaas erover strooien. Onder de grill zetten tot de kaas een mooi korstje vormt. Serveren met een simpele groene salade met ijsbergsla en crème fraiche.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Wat me ook leuk lijkt voor zo'n programma, is grootmoeders pot gaan maken. Groentensoep vooraf, aardappeltjes met spercibonen en draadjesvlees en een vlaflip na. En dan alles gewoon goed klaargemaakt, zelf bouillon maken, draadjesvlees wat van je vork afvalt, etc. Heerlijk!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
quote:Suzeli schreef op 03 maart 2009 @ 10:49:

Ik zou het denk ik wel leuk vinden om mee te doen.



Mijn hoofdgerecht zou iig varkenshaas worden en het toetje waarschijnlijk frambozensouflé met ijs.Waarom geef je je dan niet op?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ja Suzeli, denken we hier mee over je recepten .



Dank je wel poezewoes! Lijkt me lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven