Vakantie horror, klein en groot.
maandag 28 juli 2025 om 10:42
Komt voort uit het ‘gierig’-topic, maar omdat het vaak niet helemaal onder die noemer past:
Vertel hier al je vreselijke vakantie- en reisverhalen, groot of klein!
De échte horrorverhalen: was jij op de poepcruise of had je tickets gekocht voor Fyre Fest

Of de wat kleinere: stonden er ineens familieleden voor de deur van je luxe, ruime vakantievilla... Je hebt toch plek genoeg?
Of nodigde je zus (met haar acht schreeuwende kinderen) zichzelf uit, al geboekt ook, voor die cruise die jullie hadden geboekt ter ere van jullie huwelijksjubileum?
Kwam de eigenaar elke dag tussen 8.00 en 21.00 uur het gras maaien met z’n karretje naast jullie huisje en zwembad (ja, dat hadden wij)... en deed hij alsof hij ons mavo-Frans en Google Translate niet begreep? Ook dat past hier, dus vertel!

missnuada wijzigde dit bericht op 28-07-2025 11:21
Reden: Spelling, zal nog wel eens gebeuren. Sorry.
Reden: Spelling, zal nog wel eens gebeuren. Sorry.
3.77% gewijzigd
maandag 28 juli 2025 om 10:44
Mijn moeder brak haar knie vorig jaar op vakantie. 1 dag voordat we weer naar huis gingen. De laatste dag hebben we dus daar in het ziekenhuis doorgebracht en toen nog de helse autorit terug naar huis, die pak 'em beet 14 uur duurde. Oh ja, mijn partner had op dat moment zijn enkelbanden ook gescheurd op diezelfde vakantie en ik had een voedselvergiftiging. Wat een ramp.
maandag 28 juli 2025 om 10:50
In de ontbijtzaal van het hotel ging een groot ingelijst portret van opa. In SS-uniform. Geen zin om daaronder te eten, maar ik moest niet zo lastig doen, het was gewoon een foto. Gelukkig bestond het ontbijt grotendeels uit zult, dus ik was snel klaar. De review die ik plaatste om mensen te waarschuwen voor de fijne nazi-vibes werd verwijderd.
Si abra la puerta hay lobos.
maandag 28 juli 2025 om 11:02
Ze weten dus heus wel dat het niet gewoon een foto was, bijzonder hoe dat werkt..Rabarbara schreef: ↑28-07-2025 10:50In de ontbijtzaal van het hotel ging een groot ingelijst portret van opa. In SS-uniform. Geen zin om daaronder te eten, maar ik moest niet zo lastig doen, het was gewoon een foto. Gelukkig bestond het ontbijt grotendeels uit zult, dus ik was snel klaar. De review die ik plaatste om mensen te waarschuwen voor de fijne nazi-vibes werd verwijderd.

maandag 28 juli 2025 om 11:03
Alles komt in 3en, ook al het naars dan.Rosebloom schreef: ↑28-07-2025 10:44Mijn moeder brak haar knie vorig jaar op vakantie. 1 dag voordat we weer naar huis gingen. De laatste dag hebben we dus daar in het ziekenhuis doorgebracht en toen nog de helse autorit terug naar huis, die pak 'em beet 14 uur duurde. Oh ja, mijn partner had op dat moment zijn enkelbanden ook gescheurd op diezelfde vakantie en ik had een voedselvergiftiging. Wat een ramp.

maandag 28 juli 2025 om 11:03
Prachtige camping, wij jong stel hadden ons tentje opgezet helemaal achteraan waar niemand stond. Fantastische privacy, zeker een hectare leeg kampeerterrein. En volmaakt stil, wat industrie achter een heg maar geen geluid, geen stank, niks.
Tot we ontdekten dat van 0:00 tot 6:00 aan de andere kant van die heg vrachtwagens hun glas kwamen afstorten. We vergeten die nacht niet snel meer
Tot we ontdekten dat van 0:00 tot 6:00 aan de andere kant van die heg vrachtwagens hun glas kwamen afstorten. We vergeten die nacht niet snel meer

En zie: ik zag een vaal paard en diens ruiter heette Dood. En achter hem kwam het dodenrijk
maandag 28 juli 2025 om 11:35
mijn man en zoon onlangs...
roadtrip door ijsland. Alle hotels vooraf geboekt want duuuuuurrr..
overdag via mail de code krijgen voor een huisje.. daar aangekomen was huisje al bezet en niks vrij verder,.
er werden 2 klapbedjes in een sauna gezet en daar konden ze wel slapen.. geen verklaring, geen korting helemaal niks. Ze hadden geen toilet, geen douche, deur kon niet op slot.. voelde niet veilig. maar andere locatie zoeken was geen optie..
kosten werden volledig afgeboekt... 249 euro..
roadtrip door ijsland. Alle hotels vooraf geboekt want duuuuuurrr..
overdag via mail de code krijgen voor een huisje.. daar aangekomen was huisje al bezet en niks vrij verder,.
er werden 2 klapbedjes in een sauna gezet en daar konden ze wel slapen.. geen verklaring, geen korting helemaal niks. Ze hadden geen toilet, geen douche, deur kon niet op slot.. voelde niet veilig. maar andere locatie zoeken was geen optie..
kosten werden volledig afgeboekt... 249 euro..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
maandag 28 juli 2025 om 11:46
Op een rondreis (georganiseerd dus niets zelf geboekt) op Cuba was er 1 overnachting op een all-inclusive resort, want er was niets anders. En het was echt bizar slecht en ongemakkelijk. Denk aan gezellige gebouwen van beton. Een heleboel oude Amerikaanse mannen met jonge vrouwen. Het rook verre van schoon, dus we hebben het zwembad vermeden. De slaapkamer had twee twijfelaars maar eentje rook naar pis, dus dat was een knusse swoele nacht. 
Volgens de reisleider had de organisatie gewoon iets meer moeten betalen voor een betere kamer, en dat we vooral moesten klagen, want het was gewoon gênant. Objectief was het echt wel slecht, maar als groep hebben we er heel veel lol over gehad omdat het zoooo cliché was.

Volgens de reisleider had de organisatie gewoon iets meer moeten betalen voor een betere kamer, en dat we vooral moesten klagen, want het was gewoon gênant. Objectief was het echt wel slecht, maar als groep hebben we er heel veel lol over gehad omdat het zoooo cliché was.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 28 juli 2025 om 11:51
Wij stonden ooit op een Franse camping met Nederlandse eigenaren. Volgens het reglement mocht je alleen was drogen voor 10:00 uur in de ochtend. (Dat staat standaard in heel veel campingregelementen en nergens wordt dat heel strikt gehandhaafd).
Bij het inchecken werd het ook nog duidelijk benoemd want niemand wil de hele dag naar de was van een ander kijken. De eigenaresse had echt een fixatie op 'wasgoed' en dat werd best vervelend. Op de theedoek die we na de afwas even aan de scheerlijn hadden geknipperd werd ik aangesproken. Ook op de handdoek die na het zwemmen aan de scheerlijn hing. Staand of hangend wasrekje in de voortent mocht ook niet zolang de voortent open was en anderen dat dus konden zien door de open 'deur' of het raam.
Of het voor mij zo moeilijk was om me aan de regels te houden? Er was immers een droogmolen bij het sanitair en daar moest ik alles maar hangen. Dat ding hing de hele dag vol want één droogmolen voor dertig gezinnen is best weinig.
Bij het inchecken werd het ook nog duidelijk benoemd want niemand wil de hele dag naar de was van een ander kijken. De eigenaresse had echt een fixatie op 'wasgoed' en dat werd best vervelend. Op de theedoek die we na de afwas even aan de scheerlijn hadden geknipperd werd ik aangesproken. Ook op de handdoek die na het zwemmen aan de scheerlijn hing. Staand of hangend wasrekje in de voortent mocht ook niet zolang de voortent open was en anderen dat dus konden zien door de open 'deur' of het raam.
Of het voor mij zo moeilijk was om me aan de regels te houden? Er was immers een droogmolen bij het sanitair en daar moest ik alles maar hangen. Dat ding hing de hele dag vol want één droogmolen voor dertig gezinnen is best weinig.
maandag 28 juli 2025 om 11:53
Frans domein nabij Perigeux. Mix van vakantiehuizen met zwembaden, chalets en een klein campinggedeelte. Was onduidelijk of alles door zou gaan vanwege corona (2021) dus chalet gehuurd.
Het was klein en aftands. Er waren maar twee stoelen waarvan de afgebroken poten niet waren verlijmd. De veranda voor het chalet had rotte vloerplanken. Keukenspullen beschimmeld. Koelkast goor. Vaatwasser vol zooi die niet gewassen was. Ik heb de eerste dag alles zitten poetsen en ontsmetten en bij de dichtstbijzijnde decathlon veldbedjes en slaapzakken gekocht want was vies van alles in dat chalet waarin alles klam en bedompt was. De Nederlandse eigenaren hadden nog het gore lef om 250,- extra te vragen (bovenop 240,- standaard schoonmaakkosten) vanwege de hond (die al 15,- p.n. extra was). De buren hadden een viool bij zich waar de vrouw des huizes dagelijks drie uur op oefende en zo te horen was ze pas een week daarvoor met die hobby begonnen.
Enige keer geweest dat ik echt ordinair ben gaan schreeuwen bij een receptie. Het mens had ook nog het lef om te doen alsof zij een Française was en de man enkel Nederlander en zij geen Nederlands verstond. Beetje hautain staan snoeven dat wij geen ‘eersteklas’ klanten waren die zeker niet kwamen voor de golfbaan. Heb in zowel Nederlands als Frans (mijn eerste taal) even haarfijn duidelijk gemaakt wat ze met die eis voor extra geld konden verwachten als ik dat moest betalen, waar ze die zielige 6-holes ‘golfbaan’ konden steken en hoe smerig alles was.
Die 250,- heb ik niet hoeven betalen en we zijn een week eerder vertrokken. Wat een gore toestand was dat daar. Langer dan vier dagen trok ik het niet.
Het was klein en aftands. Er waren maar twee stoelen waarvan de afgebroken poten niet waren verlijmd. De veranda voor het chalet had rotte vloerplanken. Keukenspullen beschimmeld. Koelkast goor. Vaatwasser vol zooi die niet gewassen was. Ik heb de eerste dag alles zitten poetsen en ontsmetten en bij de dichtstbijzijnde decathlon veldbedjes en slaapzakken gekocht want was vies van alles in dat chalet waarin alles klam en bedompt was. De Nederlandse eigenaren hadden nog het gore lef om 250,- extra te vragen (bovenop 240,- standaard schoonmaakkosten) vanwege de hond (die al 15,- p.n. extra was). De buren hadden een viool bij zich waar de vrouw des huizes dagelijks drie uur op oefende en zo te horen was ze pas een week daarvoor met die hobby begonnen.
Enige keer geweest dat ik echt ordinair ben gaan schreeuwen bij een receptie. Het mens had ook nog het lef om te doen alsof zij een Française was en de man enkel Nederlander en zij geen Nederlands verstond. Beetje hautain staan snoeven dat wij geen ‘eersteklas’ klanten waren die zeker niet kwamen voor de golfbaan. Heb in zowel Nederlands als Frans (mijn eerste taal) even haarfijn duidelijk gemaakt wat ze met die eis voor extra geld konden verwachten als ik dat moest betalen, waar ze die zielige 6-holes ‘golfbaan’ konden steken en hoe smerig alles was.
Die 250,- heb ik niet hoeven betalen en we zijn een week eerder vertrokken. Wat een gore toestand was dat daar. Langer dan vier dagen trok ik het niet.
lemoosgaatdoor wijzigde dit bericht op 28-07-2025 11:55
0.12% gewijzigd
maandag 28 juli 2025 om 11:53
Ernstige salmonella-besmetting opgelopen in Gran Canaria. Week ziekenhuis. Mocht niet eten en niet drinken. Personeel was onvriendelijk en weinig behulpzaam. Ik was zo ziek, maar gelukkig kwam mijn vriend elke dag tijdens de bezoekuren. Ook de dame van de reisorganisatie kwam regelmatig even langs en alles werd heel goed geregeld. Scheelde heel veel stress.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
maandag 28 juli 2025 om 11:56
Járen geleden, onze 4 bloedjes waren nog klein, we waren op de terugweg van vakantie in Frankrijk met onze onverwoestbare Volvo station.
Bij Reims in de buurt begaf de oliedop het. Daar redt je het niet lang mee.
Eerst alle garages die we tegen kwamen geprobeerd maar Volvo, nee Volvo-onderdelen hebben we niet.
We waren al 15 jaar lid van de ANWB, mét buitenlanddekking maar de ANWB was niet echt genegen om ons te hulp te schieten. Na heel lang soebatten kwam er een depannage die de auto naar een garage bracht.
En dat was het. We stonden op een industrieterrein met verder niks. De garagehouder was zo vriendelijk om ons bij het dichtstbijzijnde hotel af te zetten op hetzelfde industrieterrein. Het hotel was nog in aanbouw, we zaten in de bouw, met 6 personen op een 3 persoonskamer en een niet- werkende airco. Het was een graad of 40 en we konden op dat industrieterrein geen kant op zonder vervoer. Het hotel verzorgde nog geen eten en in de verste verte was geen eetgelegenheid of supermarkt te vinden.
De garage kon de auto niet repareren. Een oliedop bestellen duurde een week.
Repatriëring? Over een week zou misschien wel kunnen.
Vervangend vervoer? Nou, nee. Na twee dagen zou man dan eventueel met de trein naar Parijs kunnen gaan om daar een auto op te halen waar we met hooguit 4 personen in konden. Joh, die twee kinderen laten we toch gewoon achter?
Uiteindelijk is een vriend van ons met een autoambulance naar ons toe gereden en heeft ons terug naar Nederland gehaald.
Het moge duidelijk zijn dat we vanaf toen géén lid meer zijn van de ANWB.
Bij Reims in de buurt begaf de oliedop het. Daar redt je het niet lang mee.
Eerst alle garages die we tegen kwamen geprobeerd maar Volvo, nee Volvo-onderdelen hebben we niet.
We waren al 15 jaar lid van de ANWB, mét buitenlanddekking maar de ANWB was niet echt genegen om ons te hulp te schieten. Na heel lang soebatten kwam er een depannage die de auto naar een garage bracht.
En dat was het. We stonden op een industrieterrein met verder niks. De garagehouder was zo vriendelijk om ons bij het dichtstbijzijnde hotel af te zetten op hetzelfde industrieterrein. Het hotel was nog in aanbouw, we zaten in de bouw, met 6 personen op een 3 persoonskamer en een niet- werkende airco. Het was een graad of 40 en we konden op dat industrieterrein geen kant op zonder vervoer. Het hotel verzorgde nog geen eten en in de verste verte was geen eetgelegenheid of supermarkt te vinden.
De garage kon de auto niet repareren. Een oliedop bestellen duurde een week.
Repatriëring? Over een week zou misschien wel kunnen.
Vervangend vervoer? Nou, nee. Na twee dagen zou man dan eventueel met de trein naar Parijs kunnen gaan om daar een auto op te halen waar we met hooguit 4 personen in konden. Joh, die twee kinderen laten we toch gewoon achter?
Uiteindelijk is een vriend van ons met een autoambulance naar ons toe gereden en heeft ons terug naar Nederland gehaald.
Het moge duidelijk zijn dat we vanaf toen géén lid meer zijn van de ANWB.
maandag 28 juli 2025 om 11:57
Weekend Istanbul:
-Vlucht uren vertraagd door sneeuwval, vervelend maar kan gebeuren.
-Vliegtuig was oud en doorrookt (al jaren nadat je niet meer mocht roken), geluidsinstallatie piepte en kraakte enorm hard zodra de stewardess iets zei. Was niet te verstaan (sowieso eigenlijk al niet, want ik spreek geen Turks). Grote tassen en een staande lamp (ja, echt!) lagen door het toestel heen als handbagage. De maatschappij mocht later ook niet meer op Schiphol vliegen, mij wel duidelijk waarom.
- Vlucht duurde heel erg lang. Eindelijk geland, staan we in Ankara, terwijl we een directe vlucht geboekt hadden. Waarschijnlijk omdat eerdere vluchten vanwege het weer gecancelled waren. Uiteindelijk vlogen we weer door naar Istanbul, waar we in de ochtend aankwamen ipv de avond ervoor.
- Eindelijk met de transferbus aangekomen in het hotel. Koffers weg. Hadden ze bij 1 van de andere hotels eruit gehaald. Nog een rondje door het drukke Istanbul om ze op te halen. Rond het middaguur eindelijk in het hotel. Ben maar gaan slapen.
- Uitje naar de Grand Bazaar. Wandelend richting het plein van de bazaar, zien we militairen inclusief pantserwagens opgesteld staan. Dat voelde niet goed, wij de andere kant op lopen, komt er een groep demonstranten aan. Zsm richting het hotel gegaan. Beelden gezien van de demonstratie, die was zogenaamd niet aangekondigd en dus illegaal. Demonstranten werden gewoon in elkaar geslagen door de militairen. En oh ja, het was er 1 voor vrouwenrechten.
- Terug in het hotel kwamen we er ook nog achter dat we wat geld misten, niet zeker of we het kwijtgeraakt waren of gestolen.
Daarna nog een redelijk leuke anderhalve dag gehad, maar wat een k*t vakantie was dat.
Verder nog 2x een wintersport gehad met een blessure, dat is ook balen maar blessures zijn daarna wel zo'n beetje helemaal over gegaan.
Nog 1x wel een gesprek gehad in de lift met iemand die vertelde echt net voor het eerst weer te gaan skiën na een knieblessure. We gaan naar beneden en echt letterlijk deze eerste afdaling viel hij weer ongelukkig en weer een blessure aan de knie. Dat is ook wel echt balen.
-Vlucht uren vertraagd door sneeuwval, vervelend maar kan gebeuren.
-Vliegtuig was oud en doorrookt (al jaren nadat je niet meer mocht roken), geluidsinstallatie piepte en kraakte enorm hard zodra de stewardess iets zei. Was niet te verstaan (sowieso eigenlijk al niet, want ik spreek geen Turks). Grote tassen en een staande lamp (ja, echt!) lagen door het toestel heen als handbagage. De maatschappij mocht later ook niet meer op Schiphol vliegen, mij wel duidelijk waarom.
- Vlucht duurde heel erg lang. Eindelijk geland, staan we in Ankara, terwijl we een directe vlucht geboekt hadden. Waarschijnlijk omdat eerdere vluchten vanwege het weer gecancelled waren. Uiteindelijk vlogen we weer door naar Istanbul, waar we in de ochtend aankwamen ipv de avond ervoor.
- Eindelijk met de transferbus aangekomen in het hotel. Koffers weg. Hadden ze bij 1 van de andere hotels eruit gehaald. Nog een rondje door het drukke Istanbul om ze op te halen. Rond het middaguur eindelijk in het hotel. Ben maar gaan slapen.
- Uitje naar de Grand Bazaar. Wandelend richting het plein van de bazaar, zien we militairen inclusief pantserwagens opgesteld staan. Dat voelde niet goed, wij de andere kant op lopen, komt er een groep demonstranten aan. Zsm richting het hotel gegaan. Beelden gezien van de demonstratie, die was zogenaamd niet aangekondigd en dus illegaal. Demonstranten werden gewoon in elkaar geslagen door de militairen. En oh ja, het was er 1 voor vrouwenrechten.
- Terug in het hotel kwamen we er ook nog achter dat we wat geld misten, niet zeker of we het kwijtgeraakt waren of gestolen.
Daarna nog een redelijk leuke anderhalve dag gehad, maar wat een k*t vakantie was dat.
Verder nog 2x een wintersport gehad met een blessure, dat is ook balen maar blessures zijn daarna wel zo'n beetje helemaal over gegaan.
Nog 1x wel een gesprek gehad in de lift met iemand die vertelde echt net voor het eerst weer te gaan skiën na een knieblessure. We gaan naar beneden en echt letterlijk deze eerste afdaling viel hij weer ongelukkig en weer een blessure aan de knie. Dat is ook wel echt balen.
maandag 28 juli 2025 om 12:05
Ruim 20 jaar geleden gingen wij 3 weken naar Griekenland. Op de heenreis brak er in de trein al een vulling van mijn kies af. In Griekenland aangekomen bleek er iets mis met de reservering. De eerste week moesten we naar een andere locatie, daarna konden we in het geboekte appartement.
Na die week kreeg mijn partner vage rugklachten. We waren een uurtje op het strand (doen we normaal nooit) , toen bleek dat hij niet meer kon staan. Mensen van het hotel hebben hem naar het hotel gedragen. Uiteindelijk met loeiende sirenes in de ambulance naar het ziekenhuis gebracht, omdat ie een soort spasmen kreeg van de pijn. Daar 10 dagen gelegen. De mensen in het ziekenhuis waren superlief en hebben echt alles gedaan om te helpen. Er zou een verpleegkundige via Eurocross komen om het vervoer naar Nederland te begeleiden.
De laatste dag ben ik nog een eindje in de stad gaan wandelen om te “ontspannen”, toen werd ik beroofd van mijn tas. Alles kwijt: portemonnee met bankpasjes en rijbewijs, sleutels van het hotel en de huurauto, fotocamera. Gelukkig lagen de paspoorten nog in het ziekenhuis!
De dame van de reisorganisatie is mee geweest om aangifte te doen bij de politie en ging ’s avonds mee naar het hotel om alle spullen op te halen. Onderweg kregen we een ongeluk, waarbij er een motorrijder achterop de auto is geklapt. Gelukkig alleen licht gewond. We zijn in het hotel aangekomen en hebben een half uur zo moeten lachen. Dat was gewoon alle stress die eruit kwam.
’s Nachts moesten we met de ambulance naar het vliegveld. Onderweg waren er problemen met de ambulance, die kwam de berg bijna niet meer op. Gelukkig hebben we het vliegtuig nog net op tijd gehaald. Mijn partner lag op een brancard en moest via het keukentje rechtop het vliegtuig in worden gesjouwd. Dan heb je genoeg toeschouwers in zo’n vliegtuig. We gingen ook nog een tussenlanding maken in Athene om te tanken en een band van het vliegtuig te wisselen. Dus mijn partner moest op de brancard rechtop het vliegtuig weer uit en na 2 uur er weer terug in ☹. Vreselijk als je enorme pijn in je rug hebt. Uiteindelijk zijn we na bijna 3 weken “vakantie” keurig thuis afgeleverd door de ambulance.
Omdat mijn partner in een buitenlands ziekenhuis had gelegen, mocht ie niet naar een ziekenhuis in Nederland worden gebracht. Ik zal jullie de verdere ellende besparen…….
Na die week kreeg mijn partner vage rugklachten. We waren een uurtje op het strand (doen we normaal nooit) , toen bleek dat hij niet meer kon staan. Mensen van het hotel hebben hem naar het hotel gedragen. Uiteindelijk met loeiende sirenes in de ambulance naar het ziekenhuis gebracht, omdat ie een soort spasmen kreeg van de pijn. Daar 10 dagen gelegen. De mensen in het ziekenhuis waren superlief en hebben echt alles gedaan om te helpen. Er zou een verpleegkundige via Eurocross komen om het vervoer naar Nederland te begeleiden.
De laatste dag ben ik nog een eindje in de stad gaan wandelen om te “ontspannen”, toen werd ik beroofd van mijn tas. Alles kwijt: portemonnee met bankpasjes en rijbewijs, sleutels van het hotel en de huurauto, fotocamera. Gelukkig lagen de paspoorten nog in het ziekenhuis!
De dame van de reisorganisatie is mee geweest om aangifte te doen bij de politie en ging ’s avonds mee naar het hotel om alle spullen op te halen. Onderweg kregen we een ongeluk, waarbij er een motorrijder achterop de auto is geklapt. Gelukkig alleen licht gewond. We zijn in het hotel aangekomen en hebben een half uur zo moeten lachen. Dat was gewoon alle stress die eruit kwam.
’s Nachts moesten we met de ambulance naar het vliegveld. Onderweg waren er problemen met de ambulance, die kwam de berg bijna niet meer op. Gelukkig hebben we het vliegtuig nog net op tijd gehaald. Mijn partner lag op een brancard en moest via het keukentje rechtop het vliegtuig in worden gesjouwd. Dan heb je genoeg toeschouwers in zo’n vliegtuig. We gingen ook nog een tussenlanding maken in Athene om te tanken en een band van het vliegtuig te wisselen. Dus mijn partner moest op de brancard rechtop het vliegtuig weer uit en na 2 uur er weer terug in ☹. Vreselijk als je enorme pijn in je rug hebt. Uiteindelijk zijn we na bijna 3 weken “vakantie” keurig thuis afgeleverd door de ambulance.
Omdat mijn partner in een buitenlands ziekenhuis had gelegen, mocht ie niet naar een ziekenhuis in Nederland worden gebracht. Ik zal jullie de verdere ellende besparen…….
maandag 28 juli 2025 om 12:14
Toen ik 19 was, zou ik met mijn toenmalige vriendje op vakantie gaan maar ergens in de periode daaraan voorafgaand maakte ik het uit. Dus wat te doen met de vakantie? Ik vond het met m'n 19 jaar zonde om al dat geld weg te gooien, want gratis annuleren zat er niet in. Dus we besloten te gaan, we gingen immers als vrienden uit elkaar?! Eenmaal daar ontpopte hij zich niet zo lekker: hij werd boos toen ik bij de receptie om aparte bedden vroeg, vervolgens dacht hij dat ik al welen een ander had en wilde hij daarom een verbod om onze mobiele telefoons te gebruiken instellen. Iedere man die mij toevallig aansprak kon op een uitval rekenen. Ik heb die vakantie zoveel mogelijk geprobeerd bij anderen aan te haken en was blij dat we na een week weer naar huis gingen.
maandag 28 juli 2025 om 12:14
Op de camping in Frankrijk, Var 2010. We waren een dagje naar de stad, daar begon het te regenen. Uiteindelijk op de terugweg langs een restaurant, dat bleek dicht ivm stroomstoring. Toen kwamen we op een weg in een opstopping te staan, waarbij ik naast de weg in een lager gelegen stuk een stroom water door een huis zag stromen. De huisraad kwam mee naar buiten. Inmiddels kwam op de weg het water ook naar beneden en konden we er niet verder door. Iedereen moest aan de kant van de weg gaan staan, het leger kwam langs met boten, de brandweer kwam langs met diverse wagens en de politie ging vanaf de achterkant van de file iedereen laten omdraaien en we moesten dus via die weg terug. Op weg naar de camping door een dorp heen, daar ook opstopping en we zagen op het kruispunt het water stijgen waar we bij stonden. Omgedraaid en een Fransman gevolgd richting een hoger gelegen stuk. Op de peage uitgekomen, tolpoorten stonden open. Uiteindelijk bij de camping gekomen en daar bleek ons stuk al onder te staan. Alles uit de caravan gehaald en in de auto gegooid, caravan helemaal omhoog op zijn poten gedraaid en inmiddels stond het tot onze knieën. De stroom viel uit en van de campingeigenaar kregen we een sleutel van een mobil home op de berg. Daar hebben we uiteindelijk een week gezeten, stroom kwam af en toe terug, stromend water was er de eerste dagen niet. We kregen 2 flessen water per persoon, uitgedeeld door het leger. 1 Kant de camping af was onbegaanbaar, daar was een hele camping weggespoeld en waren mensen gered met de helikopter vanaf het dak van het restaurant. Ook die kant op was een zigeunerkamp weggespoeld, caravans lagen op elkaar bovenop de auto’s tegen de bosrand aan. Andere kant op konden we gelukkig naar een supermarkt die de noodaggregaat aan had, hingen van die plastic flappen voor de koeling, halve verlichting aan, band bij de kassa werkte niet, pinnen kon nog net. Gelukkig ook nog net een benzinepomp gevonden die benzine had, wel cash betalen daar. Het hele strand was weggespoeld, gewoon niks meer, tot aan de weg liep de zee. Onderweg kwamen we nog een Nederlandse auto met caravan tegen, deuren open, gestrand midden in een veld. Uiteindelijk zijn er in dat gebied meer dan 25 mensen omgekomen. Er zijn nog steeds mensen vermist nu.
Ben heel blij dat we er goed vanaf zijn gekomen, maar die ervaring vergeet ik nooit meer. En sowieso de kracht van water, die onderschat ik nooit meer!
Ben heel blij dat we er goed vanaf zijn gekomen, maar die ervaring vergeet ik nooit meer. En sowieso de kracht van water, die onderschat ik nooit meer!
maandag 28 juli 2025 om 12:17
De vakantie an sich ging nog wel. Maar tijdens de vakantie kregen we berichten dat mijn moeder ernstig verslechterde en dat de zorg in het verpleeghuis volstrekt ondermaats was.
Vakantie afgebroken, met gillende stress naar huis. Een dag na aankomst overleed ze.
Als ik nu aan die vakantieplek denk voel ik weer die spanning en dat verdriet, en krijg ik hartkloppingen.
Ik vrees dat dit nooit een hilarisch verhaal gaat worden, sorry.
Vakantie afgebroken, met gillende stress naar huis. Een dag na aankomst overleed ze.
Als ik nu aan die vakantieplek denk voel ik weer die spanning en dat verdriet, en krijg ik hartkloppingen.
maandag 28 juli 2025 om 12:22
Al het andere is al horror genoeg hoor (echt) maar hoezo doet iemand dit überhaupt...en daar zei de eigenaar dan ook nog niets van?LemoosGaatDoor schreef: ↑28-07-2025 11:53Frans domein nabij Perigeux. Mix van vakantiehuizen met zwembaden, chalets en een klein campinggedeelte. Was onduidelijk of alles door zou gaan vanwege corona (2021) dus chalet gehuurd.

maandag 28 juli 2025 om 12:23
Dat is ook gewoon vreselijk naar en ik snap dat zo'n gevoel blijft oproepen.Ginevra schreef: ↑28-07-2025 12:17De vakantie an sich ging nog wel. Maar tijdens de vakantie kregen we berichten dat mijn moeder ernstig verslechterde en dat de zorg in het verpleeghuis volstrekt ondermaats was.
maandag 28 juli 2025 om 12:24
Lila-Linda schreef: ↑28-07-2025 11:15Eigenaar van vakantiehuisje maakte foto's van onze dochters bij het zwembad. Hij dacht het stiekem te doen vanuit zolderraam.
Gadverdamme

maandag 28 juli 2025 om 12:25
Dat is echt een horrorverhaal. Vreselijk!
maandag 28 juli 2025 om 12:26
Ginevra schreef: ↑28-07-2025 12:17De vakantie an sich ging nog wel. Maar tijdens de vakantie kregen we berichten dat mijn moeder ernstig verslechterde en dat de zorg in het verpleeghuis volstrekt ondermaats was.

maandag 28 juli 2025 om 12:31

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in