raar voedsel

10-05-2012 21:38 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag mij af wie er hier nu echt een keer wormen of maden heeft gegeten?

Of hond, kikker bijvoorbeeld?

Ik vind het echt bizar dat mensen zoiets eten en ben heel nieuwsgierig of mensen hier iets over kunnen vertellen..
quote:reizigster2004 schreef op 10 mei 2012 @ 22:12:

Ja, ik vond het ook wel raar hoor, maar ja, wanneer heb je nou de kans om walvis te eten. Maar ik zou het niet nog een keer doen, 1x is wel genoeg. Wil nog wel een keer rendier proeven, komende zomer, gelukkig zijn die niet zo zeldzaam.Manllief gaat eens per jaar naar Finland, daar eten ze veel rendiervlees, ik heb nog één blikje rendierpaté in de kast, lijkt een beetje op de wildpaté die je in Frankrijk koopt.
verba volant, scripta manent.
Dat had ik ook met foie gras. Ik kreeg het voorgeschoteld in een sterrenrestaurant. Aan de ene kant vond ik het ethisch gezien niet kunnen, aan de andere kant wilde ik toch ook wel graag weten hoe het smaakte en dat was de uitgelezen kans (het lag al op mijn bord).

Was echt ontzettend sterk. Snap nou nog minder waarom het zo'n delicatesse is.
Het vreemdste wat ik gegeten heb is cavia. Dat was in Ecuador, daar worden ze gehouden voor het vlees.

Ik wil nog steeds een keertje sprinkhaan proberen. Omdat ik van verschillende mensen heb gehoord, dat dat eigenlijk best lekker is. Ik vind het alleen wel een eng idee. Maar ben nog steeds van plan om als ik de kans krijg dus op zijn minst te proeven.
Foie gras is waanzinnig lekker maar het is "not done". Toch koop ik het iedere keer als ik in Frankrijk ben. Met boerenbrood en uienconfiture, daar kun je me voor wakker maken.
verba volant, scripta manent.
Gefrituurde rupsen in Zambia. Is daar een delicatesse, worden gedroogd verkocht, moeten eerst een paar uur weken, en dan worden ze met heel veel zout gefrituurd. Eerste bite was wel ok, gewoon knapperig en zout, maar de nasmaak, echt waar, zo smerig! En ik kreeg het echt het eerste uur ook niet uit mn mond, bleh!
quote:Superhuisvrouw schreef op 10 mei 2012 @ 22:02:

[...]

Oei dat is een rat :puke:

Een muskusrat om exact te zijn.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Muskusrat
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
gefrituurde sprinkhaan (Thailand)

gefrituurde bamboeworm (Thailand)

levende larve (Peru)

slang (China)

kwal (Singapore)

zeekomkommer (Maleisie)

Slang vind ik hiervan absoluut het lekkerst (was gebakken) meest goor vond ik kwal en zeekomkommer vanwege de structuur: kwal taaiig en zeekomkommer kraakbeenachtig.

De gefrituurde insecten vond ik prima van smaak, alleen de harde stukjes van de sprinkhaan vond ik net ff wat minder. De levende larve vond ik wel 'n uitdaging en ook wel 'n beetje eng, maar de smaak was 'n beetje tamme kastanje-achtig.
quote:mali30 schreef op 10 mei 2012 @ 21:58:

Aliwatteskrieken?Lol ik dacht al dat het in het topic dialectwoorden thuis zou horen. Wist even niet hoe ik ze anders moest noemen.alikruiken dus
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Kangaroe, sprinkhaan, koeienhart, geitenmaag, cactus, leguaan.

Vond het allemaal best te pruimen. Leguaan is hier de gewoonste zaak van de wereld en was best nieuwsgierig naar de smaak. De eerste keer wel vriendelijk verzocht het beest onherkenbaar klaar te maken, nou ik heb nog nooit zo'n lekkere gestoofde kip gegeten als die dag. Inmiddels eet ik met smaak leguanensoep. Waar gewoon stukken van het beest in drijven en je zelf het vel af moet trekken. Heerlijk!!!
haai (sri lanka) kangaroo (australie) krokodil (cuba, maar ook gewoon in nederland van de poelier) yak (nepal) bison (usa) springbok, struisvogel (zuid afrika)
Kikker ja, in Vietnam. Was best lekker. Kwal trouwens ook. Kippenvoetjes bij de chinees. Lamstongetjes. Kan nog wel even doorgaan als de tere maagjes dat trekken
Die zeekomkommer klinkt echt heel vies. Krijg je dan geen spontaan kotsreflex met zo'n structuur in je mond?
in appelmoes zitten toch wormen?
Hondensoep, kikkersoep, vers varkensbloed, gebarbecuede kikker, geitehersenen.

Ook hele rare zelfgebrouwen drankjes gedronken trouwens.
quote:Caro_22 schreef op 10 mei 2012 @ 23:13:

Die zeekomkommer klinkt echt heel vies. Krijg je dan geen spontaan kotsreflex met zo'n structuur in je mond?ja, ik vond 't idd heel goor, maar was wel lachen hoor, zit je daar met 'n stel mensen te hotpotten met allemaal van die ondefinieerbare ingredienten en elke hap en 't gezicht wat er bij getrokken wordt is weer 'n verrassing (na afloop nog langs de Mac geweest voor wat maagvulling )
quote:tonkje schreef op donderdag 10 mei 2012 21:57 Blij dat ik vegetarier ben, want de meeste rare voedseldingen vallen toch in de categorie vlees.Dit dus!
quote:frivolia schreef op donderdag 10 mei 2012 23:15 in appelmoes zitten toch wormen?Heus niet...
Ik geloof het meteen dat er in appelmoes wormen zitten. In appels zitten namelijk soms wormen en je denkt toch niet dat die fabrieken appels eerst gaan ontwormen voor ze ze tot moes malen? We zullen in groente en fruit wel vaker insecten mee binnen krijgen.
6 maanden door azie gereisd en heel veel voorbij zien komen (wij snacken chips, daar snacken ze gefrituurde torretjes ed), envanalles aan stokjes geregen maar niets 'raars' durven nemen (dat ik weet dan).

Wel 1x bij de lokale Sligro een meelwormn op. Smaakte eigenlijk nergens naar.

Afgelopen weekend was ik in schotland en heb heel wijselijk (al vind ik dat zelf) de 'black pudding' en Haggis vermeden (oftewel bloedworst en ingewanden stoofpot) Brrrrrrr.
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Rauwe mossel bij een mosselkwekers in zeeland. Was vooral zout. Vers slangenbloed in Vietnam, schapenhersens in Barcelona, gefrituurde sprinkhaan en mieren, kikkerbillen, slakken. Vast nog wel meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven