Rauwe kipkluifjes

12-01-2019 23:05 64 berichten
Gisteren bij de kippenboer kipkluifjes gehaald maar vergeten in de vriezer te doen en moet ze morgen eten
Kan dit nog? Of nu in de vriezer en morgen middag eruit halen?
Belg007 schreef:
13-01-2019 16:45
Dat dier zal vast ook niet gewild hebben dat ik ziek word door hem.
"Omdat het persé op moet."
Gewoon goed verhitten volgende keer. En letten op de hygiëne.
SallySpectra* schreef:
13-01-2019 14:45
Het gaat niet alleen om de centen, ook om verspilling.
Daar kan ik dan weer niet wakker van liggen. Ik gooi best veel eten weg want ik doe niet aan kliekjes en in een verpakking van bijvoorbeeld groente zit vaak te veel.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
13-01-2019 13:49
Kort gezegd; rauwe kip kan een stuk langer dan twee dagen in de koelkast blijven liggen. Ik zal maar niet zeggen hoe lang ik het nog wel eens gerekt heb, want dan schrikken jullie waarschijnlijk. Ik houd me totaal niet aan houdbaarheidsdata.
Vandaar dat je ook nooit ziek wordt op reis; je maag is al gewend aan dat soort situaties! :-)
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Salmonella (en heel veel andere ziekmakende bacteriën) kun je niet ruiken of proeven.
Kliekjes altijd zo snel mogelijk in de koelkast, en direct voor je ze opeet opnieuw door en door verhitten.

Als je kip of rijst zo stinkt dat je kunt ruiken dat hij niet goed meer is, dan is het stadium van veilig opwarmen ruim voorbij.

De meeste gevallen van 'buikgriep' ontstaan omdat mensen met verkeerde zuinigheid of gewoon lui met hun eten omgaan.
Alle reacties Link kopieren
Dassie schreef:
15-01-2019 15:27
Salmonella (en heel veel andere ziekmakende bacteriën) kun je niet ruiken of proeven.
Kliekjes altijd zo snel mogelijk in de koelkast, en direct voor je ze opeet opnieuw door en door verhitten.

Als je kip of rijst zo stinkt dat je kunt ruiken dat hij niet goed meer is, dan is het stadium van veilig opwarmen ruim voorbij.

De meeste gevallen van 'buikgriep' ontstaan omdat mensen met verkeerde zuinigheid of gewoon lui met hun eten omgaan.
Eeehhm.. buikgriep en voedselvergiftiging zijn wel twee heel verschillende dingen...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
15-01-2019 16:02
Eeehhm.. buikgriep en voedselvergiftiging zijn wel twee heel verschillende dingen...
Inderdaad, en mensen noemen iets vaak buikgriep terwijl ze gewoon bedorven meuk hebben gegeten. Omdat er twee dagen tussen zit of zo, wat een reële incubatietijd kan zijn, in bepaalde gevallen. De meeste buikgriepen zijn gewoon voedselvergiftigingen.

Voedselvergiftiging kan overigens ook besmettelijk, als het om een bacterie of virus gaat die je kunt overdragen met je handen of via speekseldruppeltjes (denk aan noro en buffetten).

Een beetje kennis en hygiëne kan een hoop gekots voorkomen.
En to, overleefd?
flipje2 schreef:
15-01-2019 16:02
Eeehhm.. buikgriep en voedselvergiftiging zijn wel twee heel verschillende dingen...
Eeeeehm nee hoor.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
15-01-2019 18:20
Eeeeehm nee hoor.
Voedselvergiftiging komt van eten wat niet goed is en buikgriep is een virus.
dolfje schreef:
15-01-2019 18:22
Voedselvergiftiging komt van eten wat niet goed is en buikgriep is een virus.
Buikgriep is geen medische term ofzo. Kan ook door een bacterie of parasiet (in eten) worden veroorzaakt.
En norovirus bijvoorbeeld kun je ook krijgen door schelpdieren. Dat onderscheid klopt dus echt niet.
deesiej schreef:
13-01-2019 09:01
Als je zo vaak voedselvergiftiging hebt, zul je toch wat aan je hygiene en je bereidingswijze moeten doen.
Ja inderdaad. Ik ben een keer ziek geworden van kip (maar kan achteraf ook rijst zijn geweest) tijdens het uiteten gaan. Thuis nooit ziek geworden ondanks dat ik kip een aantal dagen in de koelkast laat staan.
Ligt eraan hoe de poelier met de kluifjes om is gegaan.
eckano schreef:
15-01-2019 13:12
Vandaar dat je ook nooit ziek wordt op reis; je maag is al gewend aan dat soort situaties! :-)
Ik zie dat als een voordeel!

Maar nee, ik eet heus geen bedorven dingen. Mensen gooien vaak eten weg láng voordat het bederf überhaupt heeft ingezet. Uit angst, en die angst is vaak ongegrond.
Ik moet zeggen dat ik het wel uiterst jammer vind dat er niet even een update wordt gegeven door TO. Ik ben heel erg meegeleefd met dit topic en ben toch wel erg benieuwd hoe het uiteindelijk met de kipkluifjes is afgelopen en of er nog iemand ziek is geworden.

Als TO overigens niet kan antwoorden omdat ze momenteel groen boven de toiletpot hangt, heb ik er uiteraard alle begrip voor dat ze even niet kan forummen. Maar dan hoop ik toch wel dat we te zijner tijd te horen krijgen hoe het allemaal is afgelopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven