Recept voor vanavond

13-11-2010 10:08 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Vanavond krijgen we ouders+schoonouders op bezoek, ze komen eten. Heeft iemand van jullie een goed kook-idee? Het moet iets vegetarisch of iets met "witte" vis zijn en het koken mag niet te lang duren... (Heb een 5 maaden oude baby, die vandaag de hele dag mama-time wil, dus kan geen uren in de keuken staan..... )

Tips????
Kijk hier eens op
vis pruttelpotje... 2 courgettes raspen en in een pan bakken met wat olie en knoflook daar doe je een paar hele kruimige aardappel bij en visbouillon en sinaasappelsap. Leg je vis er boven op. deksel op de pan. over een paar uur op smaak brengen met zout en peper en sinaasappelschilletjes rasp.

Eet smakelijk
Pasta met rode saus; rode saus maak je met blikje tomatenblokjes (kant en klaar bij de supermarkt), breng je op smaak met rode peper (kleine stukjes en zaadjes verwijderen) en rode punt paprika (die is zachter van smaak dan gewone paprika). Wat verse basilicum erdoor snipperen en eventueel nog wat courgette (even aanbakken voor je het erdoor gooit). Vergeet niet om ook nog even wat zout erbij te doen.

Als je wil kun je er een visje bij bakken en die ernaast leggen.

Vis is erg lekker met tomaat
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Boerenkool met van die nepworstjes?

Eventueel kant en klare bakken.

Je kunt het ook van te voren klaarmaken en 's avonds opbakken.

Fles tempranillo (= 1 liter) erbij is lekker.
Je krijgt 4 man te eten vanavond en je gaat nu nadenken over wat te maken
Kaasfondue?
Pasta met kabeljauw. Ik heb een lekker recept maar niet bij de hand nu.

Hier staan wel lekkere en makkelijke recepten;

hier
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Een curry met vis?

Kost niet veel tijd en er bestaan oneindig veel recepten.

Even zelf googlen voor je voorkeur
Snel en makkelijk; pangafilet uit de oven.

Panga laten ontdooien, voor elke filet een stuk alufolie insmeren met olie. Panga even afspoelen, droogdeppen, zout/peper en beetje citroen erop. Eventueel nog wat pesto oid over de vis smeren, maar hoeft niet. Alufolie als pakketjes dichtvouwen, en 10 minuten in de oven op 200 graden (oven voorverwarmd).

Daarbij dan een lekkere salade ofzo.
quote:Ann Liv schreef op 13 november 2010 @ 10:21:

Kaasfondue?Mijn idee. Beetje opleuken met salade, en niet alleen stokbrood maar ook bijv stukjes ananas, olijven, paprika, walnoten, voor aan je vork. Die kant en klare pakken van Albert Heyn zijn lekker, je kan hier nog een teentje knoflook en een extra scheut witte wijn, wat gemalen peper doorheen doen. Neem drie pakken, voor 6 volwassenen. Ik roer er ook altijd een pakje Danish Blue doorheen, maar daar moet je van houden.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:BrightEyes80 schreef op 13 november 2010 @ 10:24:

Een curry met vis?

Kost niet veel tijd en er bestaan oneindig veel recepten.

Even zelf googlen voor je voorkeur Onder de link die ik gaf zitten ook een paar curry's bij met kabeljauw.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Ann Liv schreef op 13 november 2010 @ 10:21:

Kaasfondue?Mexicaanse variant ook erg lekker: knoflook, pepertjes en verse koriander door de kant-en-klare fondue roeren. Avocado-salade erbij, tomatensalsa & gewone sla. Als 'lepel': tortillachips, maiskolfjes, brood etc.
Moet je voor zes personen dan niet twee fonduestellen hebben?
Mijn ouders komen toevallig ook vandaag hun kleindochter verblijden met een bezoek. Ik weet nog niet of ze mee blijven eten. Maar als ze dat doen, dan krijgen ze heel banaal soep met een afbak stokbrood uit de oven. Wij eten ook vaak vegetarisch en de stevige soepen van Unox uit blik Chinese tomaat is erg lekker. Ook de tomaten crème soep is vegetarisch en lekker, maar dan is de soep uit zak lekkerder (wel 2 of 3 kopen). Paar lekkere salades, kaasjes of tapenade voor op brood en klaar.
Pompoencurry;

Nu we het dan toch over pompoenen hebben, ik vind dat altijd een ramp om die te snijden, schil is veel te hard, vind het echt een rotklus, iemand tips hoe dat makkelijker kan?
Die pompoencurry lijkt me ernstig lekker, MV!

Misschien morgen eens een poging wagen...
quote:germanwings schreef op 13 november 2010 @ 10:42:

Nu we het dan toch over pompoenen hebben, ik vind dat altijd een ramp om die te snijden, schil is veel te hard, vind het echt een rotklus, iemand tips hoe dat makkelijker kan?Ik dacht dat ik laatst Rudolph bij Life4you hoorde zeggen gaatjes inprikken en even in de magnetron. Moet je anders even op hun site kijken, hij had er een tip over gegeven.
Dit gerecht heb ik wel eens gemaakt (zal mijn eigen foto maar niet plaatsen want ik had er nog wat mini gehaktballetjes bij gemaakt);

Spruitjesstamppot met gember en appeltjes;

hier
Oh wat een lekkere ideeën.. En wat betreft fonduepannen: kan ook gewoon in een pan of vuurvaste schaal.

Ik heb laatst een pompoen in stukken in de oven gedaan en daarna was het schillen wel te doen.
hmm, kan die tip niet vinden op die site

@annliv, hoe lang doe je de pompoen dan in de oven? En dan moet je hem dus eerst al in stukken snijden of in zijn geheel in de oven?
Hmm, geen idee meer hoe lang, kwartier denk ik. En niet te hoog in elk geval. Volgens een collega van me is even koken trouwens ook een optie.

Ik heb de pompoen wel in vieren gesneden en de binnenkant eruit gelepeld.
Zonde om kaasfondeu uit een pakje te kopen, is heel makkelijk zo zelf te maken!

Roux maken, scheut wijn, bouillon erbij tot gewenste dikte, kaas erbij, knoflook, pakje boursin, zout en peper erdoor en klaar!
Deze is ook lekker snel en lekker:

gevulde portobello met geitenkaas op een bed van spaghetti.

Ik meng altijd rucola door de spaghetti en bak er courgetteschijfjes bij. Verder strooi ik er pijnboompitjes overheen.

Over de portobello nog wat honing, en over het geheel is frambozendressing of balsamicoazijn erg lekker.

Dit is supersnel klaar, makkelijk en erg lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven