Recept winterwortels

25-08-2010 15:15 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik vanavond vis eet, eet ik daar wortels bij. Wie heeft er een snel en lekker recept, omde wortels iets op te leuken???

Via google kom ik niet zo ver, dus liever iemand die zelf al eens iets lekker gemaakt heeft met/van winterwortels (behalve hutspot!). Ik eet er gebakken aardappels bij!
Worstels inplakken snijden en dan koken en dan een klontje kruidenboter peper en zout bij.
Het gras aan de overkant is niet groen.
winterwortels aan konijnen of paarden voeren en kleine mini worteltjes kopen om zelf te eten
dat kan ook natuurlijk
Het gras aan de overkant is niet groen.
Worteltjestaart maken, als toetje.
Wortels in grove stukken snijden, mengen met beetje olijfolie en wat (gedroogde) rozemarijnblaadjes en dan een minuut of 25 in de oven op 200 graden, tussendoor keertje omscheppen.
ik heb wel een lekker recept met winterwortel maar dat is een ovengerecht en met meer dan wortels maar misschien voor een andere keer.

Champignons met ui bakken.

Kip bakken.

Sperzieboontjes en plakjes winterwortel 5 min koken.

Alles door elkaar, in ovenschaal met deksel.

Beetje kipbouillon erbij.

40 min sudderen in de oven op 180 c.

eten met aardappeltjes of brood.
@Lau dat lijkt me heerlijk. Wordt het dan nog zoeter dan gewoon koken of smaakt het een beetje hetzelfde?
quote:lau72 schreef op 25 augustus 2010 @ 15:29:

Wortels in grove stukken snijden, mengen met beetje olijfolie en wat (gedroogde) rozemarijnblaadjes en dan een minuut of 25 in de oven op 200 graden, tussendoor keertje omscheppen.Dan worden die wortels toch nooit zacht als je ze niet voorkookt?
quote:elninjoo schreef op 25 augustus 2010 @ 15:33:

[...]

Dan worden die wortels toch nooit zacht als je ze niet voorkookt?jawel, je moet wel de ovenschaal de helft van de tijd een beetje afdekken anders drogen ze wat uit, maar ik doe het ook zo. Een halfuur is genoeg op 200 graden, maar ligt ook aan de dikte van je plakjes en en doorsnede van je wortels. Lekker met wat pastinaken of zoete aardappels erbij.
Mochten de groenten na de oven nog te hard zijn, dan zet ik mijn magnetronfunctie aan en microgolf ik ze zacht in een minuutje of 2 Vast niet culinair verantwoord, maar werkt als een trein.

Ook handig voor aardappels.
Wortelen in "brokken" snijden, koken in een laag water met daarin een sinaasappel in kwarten en 4 teentjes ongepelde knoflook, wat peper, zout en wat komijn(zaadjes of -poeder).

Dit kun je allemaal van tevoren doen, dan afgieten als ze net zacht worden. Wortelen in een ovenschaal doen, knoflook uit zijn velletje erbij knijpen, een kwart van de sinasappel in kleine stukjes hakken en dat allemaal, samen met een plonsje olijfolie erdoor mengen.

Als je gaat eten, afbakken in een hete oven. Heerlijk......

(vrij naar Jamie Oliver)
quote:sassafras schreef op 25 augustus 2010 @ 15:42:

Wortelen in "brokken" snijden, koken in een laag water met daarin een sinaasappel in kwarten en 4 teentjes ongepelde knoflook, wat peper, zout en wat komijn(zaadjes of -poeder).

Dit kun je allemaal van tevoren doen, dan afgieten als ze net zacht worden. Wortelen in een ovenschaal doen, knoflook uit zijn velletje erbij knijpen, een kwart van de sinasappel in kleine stukjes hakken en dat allemaal, samen met een plonsje olijfolie erdoor mengen.

Als je gaat eten, afbakken in een hete oven. Heerlijk......

(vrij naar Jamie Oliver)Sinaasappel en wortel? Klinkt erg lekker, ik ga dit zeker eens combineren.
Dit was mijn favoriete studentenrecept: snel, makkelijk, goedkoop en lekker:

Gehakt aanbakken met ui en eventueel knoflook.

Wortels er in stukjes bij doen.

Flinke scheut ketjap erbij (en als je wilt gember of koriander).

Even roerbakken.

Eten met rijst of bami.
Oh, te snel gelezen. Je eet al vis en wilt daar iets bij met wortels.

Gewoon een lekkere rauwe wortelsalade, van geraspte wortel met stukjes appel, een gesnipperd uitje, knoflook en slasaus?
anoniem_6377ea1e4de9a wijzigde dit bericht op 25-08-2010 16:45
Reden: Even wat verduidelijkt.
% gewijzigd
Dat recept van in de oven met rozemarijn gaat het worden! Bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven