Recepten 5 euro, 2-3 personen!

09-06-2013 16:35 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vermeld hier je allerlekkerste recepten, voor maximaal ¤5,-.

Recept voor 2-3 personen (eigenlijk 2, maar grote eters!)



Je kunt bijv. gebruik maken van aanbiedingen die er op dit moment zijn, seizoensproducten die op dit moment voordeliger zijn, enz. Ik ben benieuwd naar jullie inspiratie!



Ben gisteren namelijk eens gaan kijken wat onze maaltijden gemiddeld kosten, 2 personen (grote eters, dus een ander zou zeggen 3 personen), en kom vaak op de ¤8,- uit per dag. Wil het minderen dus alle tips en uitgebreide recepten zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
quesedilla's.



Tortilla's.

Blikje tonijn

ui gesneden

paprika gesneden

chilivlokken

zout naar smaak

Kaas.



tonijn mengen met bovenstaande ingrediënten

in en tortilla doen en die dubbelklappen. Bakken met wat boter in een koekenpan tot de kaas gesmolten is.

Lekker met salsa en een partje limoen.



Nacho's:

Haal een zak tortilachips.

Gooi daar chiliconcarne die over is overheen.

afdekken met een laag kaas.

In de oven tot warm en kaas gesmolten.



Hamburgers:

Haal bij de Aldi de diepvries hamburgers en witte bolletjes.

augurk en ui snijden.

Hamburgers bakken.

Broodjes hamburger maken met ketchup, mayo en mosterd, de ui en augurk.

Doe er een lekkere groene salade bij.



Sambal goreng telor.

http://www.smulweb.nl/recepten/1407964/ ... reng-telor
Alle reacties Link kopieren
Wat ook erg lekker is en goedkoop is: gebakken aardappelen met gebakken ei en knakworsten.



Dit klinkt heel raar maar onwijs lekker!



Je schilt je aardappelen met de hoeveelheid wat je zelf wilt deze kook je totdat ze wat zachter zijn.

In die tussen tijd ga je je ei voorbereiden doe een stuk of 5 a 6 eieren in een bak of wat je wil en voeg daar wat melk bij doe er eventueel bieslook, peterselie, basilicum, peper, zout, paprikapoeder erbij ( dit heb ik altijd wel in huis haha ) dit meng je door elkaar en begin je aan 1 potje knakworsten van 10 stuks. Deze snij in dunne plakjes.

Zodra de aardappelen klaar zijn met koken en je vind ze zacht genoeg ga je ze opbakken in de pan.

Als je dit voldoende gebakken vind gooi je de knakworsten erbij en bak je ze even mee.

En als laatste doe je de eieren erbij deze blijf je door roeren zodat het kleine stukjes blijven.

Als je eieren klaar zijn is je gerecht helemaal klaar.

Voor als sommige het misschien lekker vinden kan je er op je bord voor erbij iets van saus bijvoegen eventueel mayo, satesaus en wat ik graag doe is met curry( van de Aldi die is lekker zoet )

Wat je ook kan doen is bijv mayo en satesaus doen en mayo en curry.
Afghaanse yoghurtcurry (net onder budget, maar de prijs kan nog flink omlaag als je de verse kruiden zelf kweekt):

250g Griekse yoghurt ¤0.43

200g kilpfilet in blokjes ¤2,-

1 Ui, gesnipperd ¤0,05

2 Tenen knoflook, fijngehakt ¤0,05

1 Groene peper ¤0,30

1 Theelepel korianderpoeder ¤0.05

1 Theelepel Komijnpoeder ¤0.05

1 Theelepel paprikapoeder ¤0.01

1 Theelepel kardemonpoeder ¤0.05

200 gram basmatirijst ¤0.72

Klein bosje koriander ¤0.50

Klein bosje munt ¤0.50

200 Gram tuinerwten ¤0.26

Zout/peper/olie



Kook de rijst volgens de verpakking

Kook de (diepvries)erwten gaar

Bak de kip gaar en verwijder de kip uit de pan

Bak vervolgens de ui totdat hij zacht is, voeg de laatste minuut de knoflook en de groene peper toe

Voeg de specerijen toe en bak op laag vuur een minuut mee

Voeg de yoghurt, kip, fijngehakte kruiden en een scheut water toe en laat een minuut of 20 sudderen met het deksel op de pan.

Voeg op het laatst de (gare) erwtjes toe.

Voeg naar smaak nog peper en zout toe.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 09 juni 2013 @ 18:08:

Eh, geen recepten want gewoon eten komt echt niet boven jouw budget bedrag. Ik vind die 5 euro voor twee eigenlijk heel gewoon. Budget vind ik 3 euro voor 2 en dat is dan de max. Zelfs voor een euro kun je nog best aardig eten.Jij eet toch ook low carb? Lukt dat je ook voor weinig? Want als ik budget ga koken grijp ik toch al snel naar de spaghetti enzo. Ben wel benieuwd wat jij dan eet.
Alle reacties Link kopieren
Pasta koken (ik doe altijd penne), broccoli koken, spekjes bakken kookroom erbij en tot slot Parmezaanse kaas meesmelten. Niet super gezond maar wel altijd lekker en vult goed!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lorelai schreef op 26 augustus 2015 @ 16:07:

[...]





Jij eet toch ook low carb? Lukt dat je ook voor weinig? Want als ik budget ga koken grijp ik toch al snel naar de spaghetti enzo. Ben wel benieuwd wat jij dan eet.

Jawel hoor. Spinazie diepvries is vaak in de aanbieding maar ook gewoon niet duur voor 1.75 voor 750gr (ah) Lekker met gekookt eieren, prima voor 2 pers. en af en toe een aardappeltje kan prima.

Als de courgette niet te duur is gebruik ik die als "pasta" Lasagne is bij ons mousagne.. ipv de deegbladen plakken aubergine.

Restjes pasta saus doe ik wel eens als lunch tussen een omelet.

Het ligt er maar aan wat er in de aanbieding is, laatst de bloemkool en daar kun je prima nasi mee maken bv. (bloemkookrijst)

Groente in het seizoen is echt niet zo duur.

Bij lunch of ontbijt lekker Griekse yoghurt met wat fruit.

Nee het is natuurlijk niet zo goedkoop als de goedkoopste spaghetti die 30c voor 4 personen is met tomatensaus. Maar wel gezonder natuurlijk.

Op dit moment zijn de diepvries tuinboontjes in de aanbieding. 2 zakken a 400 gr voor 1.30 Zakje spekjes er bij van een euro en je hebt een prima maaltijd voor iets meer dan een euro.
Alle reacties Link kopieren
Ja, precies, dat soort simpele hapjes maak ik dan ook wel. Echt recepten zijn dat dan niet. Maar vega curry ga ik weer eens vaker maken!
Alle reacties Link kopieren
Chili con veggie. De ingrediënten die erin gaan zijn niet duur en je maakt gelijk een hele pan klaar. Wat je overhoudt, vries je in.
The only difference between the animals we love and the animals we eat, is our perspective.
Alle reacties Link kopieren
quote:the-dowager schreef op 26 augustus 2015 @ 15:36:

Afghaanse yoghurtcurry (net onder budget, maar de prijs kan nog flink omlaag als je de verse kruiden zelf kweekt):

250g Griekse yoghurt ¤0.43

200g kilpfilet in blokjes ¤2,-

1 Ui, gesnipperd ¤0,05

2 Tenen knoflook, fijngehakt ¤0,05

1 Groene peper ¤0,30

1 Theelepel korianderpoeder ¤0.05

1 Theelepel Komijnpoeder ¤0.05

1 Theelepel paprikapoeder ¤0.01

1 Theelepel kardemonpoeder ¤0.05

200 gram basmatirijst ¤0.72

Klein bosje koriander ¤0.50

Klein bosje munt ¤0.50

200 Gram tuinerwten ¤0.26

Zout/peper/olie



Kook de rijst volgens de verpakking

Kook de (diepvries)erwten gaar

Bak de kip gaar en verwijder de kip uit de pan

Bak vervolgens de ui totdat hij zacht is, voeg de laatste minuut de knoflook en de groene peper toe

Voeg de specerijen toe en bak op laag vuur een minuut mee

Voeg de yoghurt, kip, fijngehakte kruiden en een scheut water toe en laat een minuut of 20 sudderen met het deksel op de pan.

Voeg op het laatst de (gare) erwtjes toe.

Voeg naar smaak nog peper en zout toe.Dank je wel! Staat deze week op het menu.
Toen ik net op mezelf woonde at ik heel vaak vegetarisch, omdat ik simpelweg geen geld had om vaak vlees te eten. Nog steeds eet ik vaak vegetarisch trouwens, maar nu gewoon omdat ik het vlees niet mis.



En om ook even een recept te plaatsen:

Prei-kikkererwtensoep gebaseerd op een recept van Jamie Oliver

Voor 2,5 liter soep:



2 preien

1 blik kikkererwten

1 grote aardappel

2 grote tenen knoflook

1 bouillonblokje

50 gram boter



Snijd de prei in halve ringen. Snijd de knoflook. Laat de boter smelten, voeg de knoflook toe. Beetje laten pruttelen op laag vuur tot de keuken naar knoflook begint te ruiken. Gooi de prei erbij en schep het goed om, zodat er overal op de prei een boterachtig glanslaagje zit. 5 minuten laten staan op laag vuur, af en toe omscheppen. Schil ondertussen je aardappel en snijd hem in kleine blokjes. Gooi de kikkererwten en de aardappel bij de prei. Bouillonblokje erbij, water erbij en nog 20 minuutjes laten koken.



Heel lekker met brood en hummus. En ook goed voor de lijn Je kunt ook geraspte Parmezaanse kaas over je soep strooien, maar dan is 'ie niet meer zo budget. Bovendien vind ik dat de kommetjes dan zo lastig af te wassen zijn, met die kaas eraan geplakt. Wij hebben meestal nog heel veel over (we zijn met z'n tweeën). Dat eet ik dan de dagen daarna als lunch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven