Recepten met pompoen

21-08-2013 12:21 15 berichten
Heeft iemand dit recept al eens gemaakt? Ik ben nieuwsgierig hoeveel pompoen je nodig hebt?

Ik ga het recept binnenkort uitproberen, heb de butternut net gekocht.

Zijn er nog andere succesrecepten met pompoen, die niet zo ingewikkeld zijn?
Alle reacties Link kopieren
Een flespompoen weegt tussen de 500 gram en 1,5 kilo, hoe veel je gebruikt is denk ik afhankelijk van hoe lekker je het vind. Pompoenkoekjes met choclade is heerlijk als je pompoen over hebt van een ander recept...
ik vind qua pompoen eigenlijk alleen soep lekker.
Kip en pompoen gaan goed samen, dus lijkt me een lekker recept. Zelf ben ik groot fan van pompoentaart. Heb mijn eigen recept niet meer, maar dit recept lijkt mij ontzettend lekker!

Butternuttaart
Simpelweg grillen met een beetje peper en zout.
Je kan ook lekkere pastasauzen maken met pompoen.
Soep is supersimpel, zeker met een pak diepvriespompoen in blokjes voorgesneden. Bouillon koken, bevroren blokjes erbij, en zachtjes laten koken. Dan pureren met staafmixer. Daarna kan je er nog vlees bij koken als je wil.
Pompoen en zoete aardappels in stukjes/partjes met olijfolie, grof zeezout en rozemarijn uit de oven.. yummie !!
Zondag nog een lekkere pompoensoep gemaakt, pompoen in bloekjes snijden, dat koken met een ui. Bouillon erbij. Voor het malen een rode peper, peterselie en een gemberballetje. Daarna malen maar! Was heerlijk!
Ziezo, ik heb de pompoen klein gekregen . . . . niet gedaan hoe het aanbevolen werd, maar van boven af begonnen met in ringen snijden . . . .

Daarna met de dunschiller geschild en in blokjes gesneden. Je komt vanzelf bij de kern, die snij je er uit.

Alles staat nu in een grote pan met 2 1/2 liter water te koken, daarna maak ik er porties van en vries ik het in . . . . . Wachtend tot ik zin heb om het recept in de OP te maken . . . . . .

Pompoensoep ga ik ook een keer proberen trouwens, dat lijkt me wel lekker!
Hallo Carenza,

Het recept dat je noemt heb ik nog nooit gemaakt. Ik ben wel heel benieuwd naar je verslag, dus ik blijf het hier even volgen.

Mocht je nog meer willen uitproberen met pompoen, kijk dan eens hier: http://lepeltjeliefde.blogspot.nl/search/label/pompoen
Hij lijkt mij niet zo heel lekker, om eerlijk te zijn. Pompoen is zoet, venkel ook, de marinade gaat door de gebruikte specerijen ook zoetig aandoen. Ik ben dol op pompoen, maar in gerechten heeft-ie wel een zoute of bittere tegenhanger nodig, vind ik.

Erg lekker: blokjes pompen en walnoten in een ovenschaal, flink zout erover, roosteren tot pompoen gaar, op t bord rucola er bovenop.

Ook lekker: stoofschotel met pompoen, rode linzen en tomaten. Wordt in Marokko veel gegeten, is wel een recept van te Googlen.
Ik heb ooit een heerlijke lasagne op met pompoen.

Verse lasagnevellen gaar koken. Pompoen in dunne plakjes snijden (met bijv kaasschaaf) en gaar koken. Kaassaus maken.

Geheel opstapelen en bestrooien met verse peper en parmezaanse kaas.
Ovenpasta met pompoen. Ik denk dat als je dat intypt op de Albert Heijn site dat je het wel vind!
Kipfilet rauw in ovenschaal doen

Pompoen in blokjes snijden en erbij doen

(pompoen snijd makkelijker als je er gaatjes in prikt, 2 minuten op de hoogte stand in de magnetron, dan eventjes laten staan)

Schijfjes voorgekookte aardappel erbij

Geitenkaas erover brokkelen

Knoflook, tijm, olijfolie en witte wijn erover gieten en dan in de oven zetten tot het gaar is.

Heeeerlijk!
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven