recepten warm buffet
donderdag 29 maart 2012 om 17:09
donderdag 29 maart 2012 om 17:27
Ik zou gaan voor Kip Sate, Varkenshaas met champigonromsaus, iets van Spareribs, Kippenvleugeltjes en/of gehaktballetjes in een lekkere jus, of zoetzure saus.
Verder 1 of 2 lekkere salades en/of pastasalade, stokbrood met n kruidenboter, en iets van een tappenade.. Dan ben je al een heeel eind.
Succes!
Verder 1 of 2 lekkere salades en/of pastasalade, stokbrood met n kruidenboter, en iets van een tappenade.. Dan ben je al een heeel eind.
Succes!
donderdag 29 maart 2012 om 17:31
Saus? Ik zou kiezen voor 1 soort vlees met een roomsaus, daarnaast misschien iets van vis? (zalm uit de oven of zo) en verder vooral ook lekkere salades, groente, brood en dipjes doen. Misschien sate erbij voor (o.a. ) de kinderen?
Het klinkt namelijk allemaal wel lekker trouwens, maar vooral ook heel machtig. Bij een warm buffet neem ik normaal gesproken 1 stukje vlees en verder lichtere dingen. Dat lijkt er nu nog niet tussen te staan.
Het klinkt namelijk allemaal wel lekker trouwens, maar vooral ook heel machtig. Bij een warm buffet neem ik normaal gesproken 1 stukje vlees en verder lichtere dingen. Dat lijkt er nu nog niet tussen te staan.
donderdag 29 maart 2012 om 17:33
donderdag 29 maart 2012 om 17:39
O wat veel reacties al , leuk .
Ik maak er ook nog een koude schotel bij met stokbrood.
De mensen die komen zijn allemaal eenvoudige eters , vegetariers zitten er ook niet bij .
Op feesten van hun zie ik soort gelijke dingen voorbij komen .
Satetjes zou idd ook nog een optie zijn.
Die vallen idd ook vaak wel in de smaak.
Bedankt alvast voor jullie reacties !
Ik maak er ook nog een koude schotel bij met stokbrood.
De mensen die komen zijn allemaal eenvoudige eters , vegetariers zitten er ook niet bij .
Op feesten van hun zie ik soort gelijke dingen voorbij komen .
Satetjes zou idd ook nog een optie zijn.
Die vallen idd ook vaak wel in de smaak.
Bedankt alvast voor jullie reacties !
donderdag 29 maart 2012 om 17:50
Je kunt ze marineren in ketjap, maar je hebt ook van die zakjes met marinademix.
Dan aan stokjes rijgen (rauw), sateprikkers kun je even in het water laten weken zodat ze niet verbranden en dan in de grillpan, zou ik doen.
Je kunt ze dan inderdaad bewaren in chaving dishes (als je die toch hebt/ huurt)
Dan aan stokjes rijgen (rauw), sateprikkers kun je even in het water laten weken zodat ze niet verbranden en dan in de grillpan, zou ik doen.
Je kunt ze dan inderdaad bewaren in chaving dishes (als je die toch hebt/ huurt)
donderdag 29 maart 2012 om 17:50
Ik zou ook iets meer variatie doen met soep en salade of pasta. Of zijn het zulke carnivoren dat ze alleen vlees willen?
Wat betreft vlees zou ik gaan voor vlees dat even kan blijven staan: maw niet rood of rose moet zijn. Boeuf a la bourguignon, indisch of hollands stoofvlees.
Pasta of aardappelsalade. Soep en stokbrood ofzo.
Wat betreft vlees zou ik gaan voor vlees dat even kan blijven staan: maw niet rood of rose moet zijn. Boeuf a la bourguignon, indisch of hollands stoofvlees.
Pasta of aardappelsalade. Soep en stokbrood ofzo.
donderdag 29 maart 2012 om 17:51
Ik zou max. 3 soorten vlees doen met wat salades, stokbrood en soep. Prima toch? Meeste mensen eten toch maar 1 of 2 stukjes vlees, zoveel keuze lijkt me niet nodig (en duur!)
Bij een communiefeest kun je misschien nog wat speciaal voor de kinderen maken? Bijvoorbeeld krulfrieten of van die aardappelkroketjes in de vorm van een smiley?
Bij een communiefeest kun je misschien nog wat speciaal voor de kinderen maken? Bijvoorbeeld krulfrieten of van die aardappelkroketjes in de vorm van een smiley?
donderdag 29 maart 2012 om 17:51
quote:irene35 schreef op 29 maart 2012 @ 17:46:
Die satetjes , hoe marineren jullie die dan ?
En dan gewoon bakken in een pan en daarna op stokjes doen .
Warm houden in zoon aubain marie (?) bak?
Of zit ik nu helemaal verkeerd.
Ik zou ze in stukjes marineren en dan aan stokjes doen om te bakken/grillen in de oven.
Of bedoelde je dat niet/wilde je een recept?
Ik zou ze in stukjes marineren en dan aan stokjes doen om te bakken/grillen in de oven.
Of bedoelde je dat niet/wilde je een recept?
donderdag 29 maart 2012 om 17:58
Je kunt ook een pastasalade serveren met vis erdoor.
Gemarineerde kipkluifjes, of deze:
http://www.kayotic.nl/blog/honey-glazed ... acon-bites
Deze zijn ook heerlijk:
http://www.kayotic.nl/blog/sausage-onio ... oom-kabobs
En idd goede sate met de saus apart en stokbrood erbij.
Een huzaren en of aardappelsalade, en een salade met rucolo tomaat en mozzarella.
Gemarineerde kipkluifjes, of deze:
http://www.kayotic.nl/blog/honey-glazed ... acon-bites
Deze zijn ook heerlijk:
http://www.kayotic.nl/blog/sausage-onio ... oom-kabobs
En idd goede sate met de saus apart en stokbrood erbij.
Een huzaren en of aardappelsalade, en een salade met rucolo tomaat en mozzarella.
donderdag 29 maart 2012 om 18:05
quote:irene35 schreef op 29 maart 2012 @ 17:46:
Mix van:
Olie
Ketjap
Knoflook
Sambal
Gember(saus)
Vlees in stukken snijden die makkelijk op de prikker te rijgen zijn.
Nacht in een de marinade laten liggen, daarna de saté rijgen en bakken.
Je kunt de saté warm houden door ze rechtop in een smalle pan met pindasaus te zetten.
Mix van:
Olie
Ketjap
Knoflook
Sambal
Gember(saus)
Vlees in stukken snijden die makkelijk op de prikker te rijgen zijn.
Nacht in een de marinade laten liggen, daarna de saté rijgen en bakken.
Je kunt de saté warm houden door ze rechtop in een smalle pan met pindasaus te zetten.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
donderdag 29 maart 2012 om 18:08
donderdag 29 maart 2012 om 18:56
Ik heb van m'n leven satevlees nog niet gemarineerd, gewoon lekker kruiden (kip of varkenshaas) en de pindasaus doet de rest.
Zeker met een grotere groep (vanaf 25 pers) zou ik juist zeker wel minstens 3 soorten vlees doen, zeker als er geen vegatariers bij zijn.
Ik had een paar weken terug een luxe koud en warm buffet. Er was veel vis, maar dat was volgens mij allemaal bij de koude gerechten (zalm, paling, haring, garnalen etc.) met stokbrood, div. salades, sauzen, etc.
Bij warm was er kipfilet, varkenshaas, rundstoofiets. Varkenshaas werd wel in saus geserveerd maar niet te veel en er stond aanvullende saus naast. Kip was naturel met pindasaus erbij, ook nog iets (gehaktballetjes?) in zoetzure saus. Verder aardappelkroketjes, patat, gebakken (niet gefrituurde) aardappelschijfjes en nog wat dingen. Genoeg salades, fruitsalade van vers fruit.
Dit was wel in een zaaltje (met ook nog dessertbuffet) en voor 35 personen. Het was top verzorgd.
Moet/wil je alles zelf maken of heb je hulp? Heb je veel tijd? Voldoende koelruimte etc.?
Persoonijk vind ik hartige taart niet zo passen bij een warm buffet.
Succes! Lijkt me leuk om te maken!
Ook niet onbelangrijk: hoe laat staat het buffet gepland en vanaf hoe laat zijn de gasten er. Heb je taart/iets anders bij de koffie, nog hapjes etc.? Dat is wel mede bepalend voor de hoeveelheden die je nodig hebt.
Nog een tip, zet niet alles tegelijk op tafel maar van alles iets en vul evt. bij zodat je niet alles hoeft weg te gooien wat overblijft.
Zeker met een grotere groep (vanaf 25 pers) zou ik juist zeker wel minstens 3 soorten vlees doen, zeker als er geen vegatariers bij zijn.
Ik had een paar weken terug een luxe koud en warm buffet. Er was veel vis, maar dat was volgens mij allemaal bij de koude gerechten (zalm, paling, haring, garnalen etc.) met stokbrood, div. salades, sauzen, etc.
Bij warm was er kipfilet, varkenshaas, rundstoofiets. Varkenshaas werd wel in saus geserveerd maar niet te veel en er stond aanvullende saus naast. Kip was naturel met pindasaus erbij, ook nog iets (gehaktballetjes?) in zoetzure saus. Verder aardappelkroketjes, patat, gebakken (niet gefrituurde) aardappelschijfjes en nog wat dingen. Genoeg salades, fruitsalade van vers fruit.
Dit was wel in een zaaltje (met ook nog dessertbuffet) en voor 35 personen. Het was top verzorgd.
Moet/wil je alles zelf maken of heb je hulp? Heb je veel tijd? Voldoende koelruimte etc.?
Persoonijk vind ik hartige taart niet zo passen bij een warm buffet.
Succes! Lijkt me leuk om te maken!
Ook niet onbelangrijk: hoe laat staat het buffet gepland en vanaf hoe laat zijn de gasten er. Heb je taart/iets anders bij de koffie, nog hapjes etc.? Dat is wel mede bepalend voor de hoeveelheden die je nodig hebt.
Nog een tip, zet niet alles tegelijk op tafel maar van alles iets en vul evt. bij zodat je niet alles hoeft weg te gooien wat overblijft.
donderdag 29 maart 2012 om 19:39
Er komen zo rond de 30 volwassenen en ongeveer 15 kinderen, misschien nog iets meer.
Ik heb wel hulp , maar het is wel de bedoeling dat ik alles de dag er voor lan maken.
Op de dag zelf heb ik daar natuurlijk geen tijd voor .
Ik ga dan denk ik voor de sate met appart satesaus.
De varkenshaas in roomsaus.
En rund ..
Rijst .
Daarnaast nog die huzaren salade en stokbrood ,
Lijkt me meer dan genoeg.
De communie is om half 12
Daarna heb ik een stapeltaart,
En broodjes, met ham , kaas , en iets als boterhamworst.
Die broodjes en koffie worden door een vriendin verzorgt terwijl wij in de kerk zitten .
Na die broodjes wilde ik hooguit wat borrelnootjes op tafel zetten misschien een ijsje voor de kinderen , of een snoepje, dat ligt nog een beetje aan het weer.
Ik kan me wel van andere communies herinneren dat ik echt honger had als we uit de kerk kwamen .
Ik heb wel hulp , maar het is wel de bedoeling dat ik alles de dag er voor lan maken.
Op de dag zelf heb ik daar natuurlijk geen tijd voor .
Ik ga dan denk ik voor de sate met appart satesaus.
De varkenshaas in roomsaus.
En rund ..
Rijst .
Daarnaast nog die huzaren salade en stokbrood ,
Lijkt me meer dan genoeg.
De communie is om half 12
Daarna heb ik een stapeltaart,
En broodjes, met ham , kaas , en iets als boterhamworst.
Die broodjes en koffie worden door een vriendin verzorgt terwijl wij in de kerk zitten .
Na die broodjes wilde ik hooguit wat borrelnootjes op tafel zetten misschien een ijsje voor de kinderen , of een snoepje, dat ligt nog een beetje aan het weer.
Ik kan me wel van andere communies herinneren dat ik echt honger had als we uit de kerk kwamen .
vrijdag 6 april 2012 om 12:27
Doe je dan alleen rijst en niet iets van patat/gebakken krieltjes of zo?
Maar als 11.30 de communie is, is dat dan de begintijd? Als je dan nog broodjes doet en koffie met iets erbij en daarna nog buffet? Hoe laat wil je dat laten beginnen dan?
Qua rundvlees zou je een rollade kunnen doen. Vantevoren klaarmaken en dan die middag (in folie) langzaam verwarmen in de oven? Of die koud serveren, kan ook prima.
Bij de huzarensalade/stokbrood zou ik toch ook wel iets van kruidenboter doen en evt. een 2e broodsoort. Ciabatta of een lekker Turks brood.
Of nog iets erbij dat vooral op de kinderen gericht is. Afhankelijk hoe oud ze zijn, maak je ze misschien blijer met een broodje knakworst of zo?
Maar als 11.30 de communie is, is dat dan de begintijd? Als je dan nog broodjes doet en koffie met iets erbij en daarna nog buffet? Hoe laat wil je dat laten beginnen dan?
Qua rundvlees zou je een rollade kunnen doen. Vantevoren klaarmaken en dan die middag (in folie) langzaam verwarmen in de oven? Of die koud serveren, kan ook prima.
Bij de huzarensalade/stokbrood zou ik toch ook wel iets van kruidenboter doen en evt. een 2e broodsoort. Ciabatta of een lekker Turks brood.
Of nog iets erbij dat vooral op de kinderen gericht is. Afhankelijk hoe oud ze zijn, maak je ze misschien blijer met een broodje knakworst of zo?