Restaurant gezocht Parijs Oudjaarsavond

21-10-2025 10:18 12 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoals de titel zegt: wij gaan rond Oud en Nieuw naar Parijs. Oudjaarsavond wil ik graag naar een restaurant, om vervolgens tegen 23.00u de stad in te gaan. We zijn nog niet vaak in Parijs geweest. Wat is een leuk restaurant om de avond door te brengen?
Het hoeft niet heel chique, ik vind een gezellige sfeer belangrijker. Wie heeft er een leuke tip voor ons?
Bistro-achtig iets?

https://www.lebongeorges.paris/
La Coupole of Bofinger. Prachtige ouderwetse brasseries

Verwacht overigens niet te veel van Oud en Nieuw in Parijs. Er is vuurwerk op de Champs Elysee maar daar is het zo druk dat ik niet aanraad daar heen te gaan.
Ben een keer bij een jazz restaurant geweest, wee niet of het je ding is.

Maar sowieso reserveren. (ben een paar keer met oud en nieuw in Antwerpen en in Italie geweest, restaurants zitten dan stampvol, alle plaatsen bezet, waarom is hier alles gesloten met oud en nieuw?)
Wij waren bij de Sacre Coeur tijdens de jaarwisseling (zelf bubbels en glazen meenemen) en hadden daarvoor gegeten in een leuk restaurant ergens in Montmartre, Chez Marie
je zal zeker moeten reserveren en er zijn ook veel locaties dicht op ouderjaarsavond. De fransen vieren dat echt een stukje anders dan de nederlanders..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Galileogalilei schreef:
21-10-2025 11:14
Ben een keer bij een jazz restaurant geweest, wee niet of het je ding is.

Maar sowieso reserveren. (ben een paar keer met oud en nieuw in Antwerpen en in Italie geweest, restaurants zitten dan stampvol, alle plaatsen bezet, waarom is hier alles gesloten met oud en nieuw?)
Omdat wij van oudsher oud&nieuw thuis vieren? Wie de kip en wat het ei is weet ik niet.
Dank voor de reacties zover. Sacre Coeur idee klinkt goed, ouderwetse brasseries ook.
Vorig jaar waren we in Gent en daar inderdaad gemerkt dat reserveren noodzakelijk is.
Musée d'Orsay is ook al vastgelegd!
Oh ja, zeker reserveren. De Parijzenaren gaan uitgebreid uit eten op die avond.
Ik ben een week voor jou in Parijs, ben ook al een lijstje restaurants aan het maken voor kerstavond :-)
Niet heel feestelijk want heel basic traditionele Franse gerechten, maar wel heel sfeervol Bouillon Julien of Bouillon Chartier
Reserveren inderdaad en wees erop voorbereid dat met Oud en Nieuw in restaurants meestal een vast feestmenu geserveerd wordt. De Fransen eten traditioneel voor Oud en Nieuw oesters, foise gras en garnalen en zo, en drinken champagne. En natuurlijk is dat vrij prijzig.

Ik vond Oud en Nieuw in Parijs bij familie niet bijzonder.
Bouillon Julien ziet er heel mooi uit! Helaas niet meer te reserveren voor 31-12, maar wel een die ik op mijn lijstje heb gezet.
Bouillon Chartier doet niet aan reserveringen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven