Wat was jouw favoriete kinderserie?
dinsdag 21 oktober 2025 om 19:53
Ik kijk momenteel een film over Hallo Spencer (een Duitse kinderserie die ik als kind geweldig vond) en mijn kind kwam toevallig langs. Terwijl ik haar probeerde uit te leggen wat er nou zo magisch was aan een Duitstalige poppenserie over regionale journalistiek mét een draak, werd ik een beetje meewoedig (komt ook door de film).
En dat is geen gezellige stemming. Een topic over je favoriete kinder- of jeugdserie vrolijkt ongetwijfeld op.
Dus: wat vond jij geweldig? Had je een dekbedovertrek van Bassie en Adriaan of een crush op Drazic? Wijze lessen opgedaan van kindertelevisie?
En dat is geen gezellige stemming. Een topic over je favoriete kinder- of jeugdserie vrolijkt ongetwijfeld op.
Dus: wat vond jij geweldig? Had je een dekbedovertrek van Bassie en Adriaan of een crush op Drazic? Wijze lessen opgedaan van kindertelevisie?
Si abra la puerta hay lobos.
dinsdag 21 oktober 2025 om 19:55
dinsdag 21 oktober 2025 om 19:56
dinsdag 21 oktober 2025 om 19:56
Platvoet en zijn vriendjes. Kutfilm.
dinsdag 21 oktober 2025 om 19:57
dinsdag 21 oktober 2025 om 19:58
Ik ben niet superveel jonger dan jij, maar mijn gummibeertjesdekbedovertrek was echt een dierbaar bezit.
Deze serie kwam op Nederlandse televisie, maar ik kan me alleen nog maar het geweldige intro herinneren: https://youtu.be/GoN-qHoqg30?feature=shared
Si abra la puerta hay lobos.
dinsdag 21 oktober 2025 om 20:00
Pieter Post, Pieter Post, verdiend de kost, met zijn rode wagentje.
Kind keek dat ook nog. Zo leuk.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
dinsdag 21 oktober 2025 om 20:01
dinsdag 21 oktober 2025 om 20:01
dinsdag 21 oktober 2025 om 20:08
Ik keek laatst een quiz op tv en wist toen het antwoord op een vraag door één van de liedjes van Bassie & Adriaan. Dat zegt wel veel, denk ik. Ik weet niet of ik het nou zo leuk vond om die serie te kijken, maar die liedjes over andere landen (en talen) ploppen nog steeds weleens in mijn hoofd op en dus ook tijdens cruciale momenten als een quiz op tv.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in