Restaurant in Antwerpen gezocht

23-09-2010 16:15 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Graag jullie tips!

Wij gaan met een grote groep (ca. 35 personen) in december een dagje/nachtje naar Antwerpen en aan mij de eer om dit te organiseren. Hotel en programma is rond... nu alleen nog een goed restaurant.

- op loopafstand van het Centraal Station

- rolstoeltoegankelijk

- geschikt voor groepen

- we hebben geen budget, mag best chique/duur zijn

(maar uiteraard ook gezellig!)

Zelf ben ik helemaal niet bekend in Antwerpen... alvast bedankt voor jullie tips!

Groetjes!
Het Elfde Gebod.

Een zaak die helemaal vol staat met Mariabeelden. Origineel, lekker eten, bijzondere sfeer (niet religieus ofzo). Erg gaaf!
Het elfde gebod is volgens mij erg klein... Of heb ik dat nu mis? Ik koop altijd van die Capitool gidsjes als ik een weekendje ergens heen ga. Niet echt nodig, welk handig. Staan ook altijd leuke restauranttips in.
de peerdestal. Is heerlijk eten, wel wat duurder, maar goed en gezellig. rolstoeltoegankelijk, weet ik niet, volgens mij wel.

Ultimatum, gezellig cafe waar je ook goed kunt eten, wel weer wat simpeler.
quote:JanneJip schreef op 23 september 2010 @ 16:21:

Het Elfde Gebod.

Een zaak die helemaal vol staat met Mariabeelden. Origineel, lekker eten, bijzondere sfeer (niet religieus ofzo). Erg gaaf!

Heb je gelezen aan welke eisen het moet voldoen? Het elfde gebod is op geen enkele manier rolstoel vriendelijk. Je komt al niet eens binnen. Daarnaast is het m.i niet geschikt voor groepen en hoewel de entourage leuk is, is het gewoon, heel gewoon, eetcafe eten.

echt dichtbij centraal weet ik niets echt leuks. Beter zit je op het zuid of op de kaaien.

Kijk eens hier voor recensies en foto's, is een goede leidraad: Zone03 oude centrum

Tip maar niet echt in het centrum:

Hangar 41 super lekker eten, goede locatie (wel zeker 20 min lopen maar dat is het waard!). Als de rolstoeler rookt kan hij geen sigaret roken in de rokerslounge maar soit.)

succes!
Het elfde gebod is niet rolstoeltoegankelijk de toiletten zijn boven en geen lift .
Bij Centraal vind ik het geen gezellige buurt. Je kunt best gaan eten bij Grote Markt/Groenplaats in de buurt. Zelf eet ik graag bij Brasserie Noord op de Grote Markt, maar ook 't Vermoeide Model is leuk (zit in straatje vlakbij Grote Markt en Groenplaats)

Als je dus bij Centraal in de buurt 'n hotel hebt kun je best naar 't centrum gaan voor gezelligheid en lekker eten. Er rijden ook bussen/trams mocht je niet zelf willen rijden omdat je wil kunnen drinken.
In 't Elfde Gebod kun je natuurlijk eerst 'n aperitief gaan doen, want 't is wel 'n bezienswaardigheid!
Wat die rolstoel betreft ga je volgens mij overal wel 'n probleem krijgen want meestal zijn de toilletten ofwel boven ofwel beneden.
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe!

Ik zoek eigenlijk een restaurant als Parkheuvel of Karel V, maar hoeft natuurlijk niet per se een sterrenrestaurant te zijn.

Lastig ben ik he

Overigens is 20 minuten lopen geen probleem!
La Luna is dan wellicht wat voor jullie (heeft inmiddels toevallig 1 ster gekregen ook nog) http://www.laluna.be/
Elninjoo, dit is perfect, dank je wel!

Ik ga ze meteen een mailtje sturen!
quote:Bubbell schreef op 23 september 2010 @ 20:33:

Elninjoo, dit is perfect, dank je wel!

Ik ga ze meteen een mailtje sturen!Laat je ons t.z.t. ook weten hoe het was?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven