riblappen zijn nog niet gaar!

02-10-2010 18:03 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
riblappen staan al anderhalf uur te sudderen maar zijn nog niet mals. Nu ben ik geen ervaren riblappen bereider... komt dit nog goed?
Oh ik dacht eerst dat TO sabb was, die had twee dagen geleden riblappen opgezet

Ik heb toevallig ook vandaag Rendang gemaakt. Het vlees heb ik om 13.00 opgezet en om 18.00 hebben we gegeten.

Ik heb gewoon boemboe gekocht bij de toko en 2 blikjes kokosmelk. Was lekkerrrrr Bij de c1000 zag ik naderhand ook boemboe maar toen had ik ze al gekocht.

Ik had wel 2 kilo runderriblappen.
Na het aanbakken, heb je er toen warm of koud water bij gegooid? Als je er koud water bij gemikt hebt, dan kan het daar fout gegaan zijn, daar wordt je vlees taai van. Altijd water eerst koken en het er heet bij gooien.
668, the neighbour of the Beast
Ja dat hoorde ik idd, want daar schrikt t vlees van... Nou heb er t biertje zo over uitgegoten. dat had ik dus niet moeten doen! Ik geef t nog een half uurtje.. :(
Met bier doe ik dat ook wel hoor, maar dan op kamertemperatuur, en niet op koelkasttemperatuur. Met bier wordt 't minder gauw taai, in mijn ervaring.

Wat voor bier heb je erbij gedaan?
oud bruin en t was op kamertemp! nou, wat kan er dan mis zijn gegaan? begrijp r niets van..
Karma.
hahahhahaaaaaa oh shit!

( had ik laatst toch niet mn portomonaiie op straat aan dat touwtje moeten weg trekken toen een omaatje hem op wilde rapen)
Zie. Daar heb je het he

Ik ben nog iets creatiefs aan het verzinnen voor wat ik met mn riblappen ga doen, trouwens.
Nou Marels, aan mij moet je dus duidelijk geen advies vragen
Bobbi, je kan beter naar Friet van Piet of naar Ed Kroket gaan en laat het gewoon zo nog effe een uur, misschien wel 2 uur op het vuur staan. Hoe langer, hoe beter en dan het vuur uit zetten en een nachtje laten afkoelen. Morgenochtend in de koelkast, 's avonds opwarmen en je hebt het lekkerste rundvlees dat je ooit nog zal proeven.
Eensch met Jacoba. Morgen is 't veel lekkerder, gewoon lekker lang laten staan.

Wat was jouw recept dan Bobbi?
Bij ons maakt mijn schoonmoeder altijd riblappen klaar.

Dat komt omdat ze de sleutel van ons huis heeft.

Soms eten we dan geen vlees, omdat mijn vriendin wat lingerie heeft laten slingeren
quote:spaarvarken schreef op 02 oktober 2010 @ 19:20:

Bij ons maakt mijn schoonmoeder altijd riblappen klaar.

Dat komt omdat ze de sleutel van ons huis heeft.

Soms eten we dan geen vlees, omdat mijn vriendin wat lingerie heeft laten slingeren Euweeeeeh......Juist ja.....
Met oud bruin, knoflook, tijm, rozemarijn, laurier, zout, peper en een beetje suiker (en cola)...

als ik m zelf niet maak... erg lekker!

Mijn bezoek komt net binnen dus ik ga ze even een heerlijk patatje van Piet patat aanbieden ;)

Super bedankt voor de adviezen!
Ik doe rundvlees, boemboe voor rendang (mengen met 400 ml water), cola, bruine suiker, ui en paprika. Vlees aanbraden, de rest erbij in de pan en laten sudderen. Uurtje of drie, vier. Daarna afkoelen en in de koelkast. Meestal doe ik er nog groente door (kool , tauge etc) bij het opwarmen. Lekker!
Ik heb gister/vandaag riblappen gemaakt en dat was voor het eerst. Na 50 min proefde ik en het en ik vond het zo vies bah! Ik dacht dat het niet meer ging goedkomen dus heb het na 1,5 uur maar van het vuur gehaald. Vandaag toch maar nog 1,5 uur op het vuur gezet, en ze waren heerlijk geworden.
Ongelooflijk maar waar! Het was uiteindelijk niet zo mals dat t vlees uit elkaar viel maar toch heel erg lekker, godzijgeprezen!

Nogmaals bedankt..

Dit vind ik zo fijn van het forum!
Haha gelukkig kwam het toch nog goed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven