Rijst opwarmen in de magnetron

03-07-2008 17:16 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het volgende:



Gisteren heb ik een gerecht gemaakt wat je serveert met rijst.

Ik had teveel rijst gekookt en er is nog een heleboel saus over.



Dus, wat doe ik? ik schep de rijst op een bord, doe daar de saus over en zet het bord in de magnetron.



Nu zit mijn wederhelft te zeuren op de bank dat dat niet kan, rijst kan niet opgewarmd worden in de magnetron, hij neuzelt over bacterieen enz. Er moet Verse Rijst worden gekookt.



Ja doei!



Heb het mijn hele leven zo gedaan, als er rijst over was en nog nooit hebben mijn exman of kinderen daarover geklaagd.



Dus, kan het? Of heeft die man die hier op de bank ligt gelijk?

Hij zegt ook dat het de 'smaak' van de rijst beinvloedt.



Doen jullie het ook? Of pleur je al die rijst weg en kook je Verse Rijst?

Of warm je het anders op?
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Even van internet geplukt:



I've heard that reheating rice can cause food poisoning. Is this true?

It's true that you could get food poisoning from eating reheated rice. But it's not actually the reheating that's the problem – it's the way the rice has been stored before reheating.



Uncooked rice can contain spores of Bacillus cereus, bacteria that can cause food poisoning. When the rice is cooked, the spores can survive. Then, if the rice is left standing at room temperature, the spores will germinate into bacteria. These bacteria will multiply and may produce toxins (poisons) that cause vomiting or diarrhoea. Reheating the rice won't get rid of these toxins.



So, the longer cooked rice is left at room temperature, the more likely it is that bacteria, or the toxins they produce, could stop the rice being safe to eat.



It's best to serve rice when it has just been cooked. If that isn't possible, cool the rice as quickly as possible (ideally within one hour) and keep it in the fridge for no more than one day until reheating.



Remember that when you reheat any food, you should always check that it's piping hot all the way through, and avoid reheating more than once.
Alle reacties Link kopieren
neemt niet weg dat ik ook rijst gewoon lekker weer opwarm in de magnetron :-)



en ik vind nasi opbakken in de koekenpan zodat het een lekker krokant laagje krijgt ook zo lekker!
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef op 03 juli 2008 @ 18:16:

Nee, ook niet!



Zie het Long Distance topic op relaties, daar staat het,
Mail. xmv.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Lassie minuutje magnetronrijst: zie hun site



I rest my case :-p
Alle reacties Link kopieren
Je kan nasi of rijst prima opwarmen gewoon op het vuur in een pannetje, zo blijft de voedingswaarde ook behouden wat van magnetron ernstig ter discussie staat.

En dat Lassie met magnetronrijst komt is om te verdienen aan de gemakzucht van de mensen, eten uit de magnetron is gewoon niet net zo voedzaam als eten uit het pannetje.
Alle reacties Link kopieren
Huh? Hoe kan magnetronrijst nou minder voedzaam zijn?



Enne.. ik heb begrepen dat als je groenten stoomt in de magnetron ze juist meer vitaminen behouden dan da je ze kookt...
Alle reacties Link kopieren
Vinyl schreef op 03 juli 2008 @ 18:03:

*verzamelt vast M&M's om deze samen op te eten, als afscheidsritueel*
Ik denk dat de rijst de bodem van mijn maag bereikt heeft. Dit lijkt me wel een gepast moment om met de M&M's te komen...
Alle reacties Link kopieren
Die Lassie magnetronrijst is goor!





Ik heb altijd goede pandanrijst.
Al een account? Log dan hier in.
Yas, hij is ex militair...



Dreig met een blik struik! Doe maar de "kip ratatouille" variant, ik heb nog nooit gehoord dat iemand dat goed te eten vond.



Daarna vind ie jouw magnetronrijst weer helemaal de bom X-D
Alle reacties Link kopieren
Tientje79 schreef op 03 juli 2008 @ 19:12:

[...]





Ik denk dat de rijst de bodem van mijn maag bereikt heeft. Dit lijkt me wel een gepast moment om met de M&M's te komen...
X-D
Alle reacties Link kopieren
Pruttel X-D
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Mmmm, ik heb nog een pan zelfgemaakte nasi van gister op het fornuis staan, met de deksel erop. Ik wil dat eigenlijk vanavond gewoon gaan eten, ik vraag wel of mijn zus wil posten als ik er niet meer ben. ;-) Vind het gewoon zonde om het weg te gooien, is zo lekker!
Als je rijst niet op mag warmen vanwege die sporen, dan zou half Indonesië doodziek zijn.

Nasi Goreng hoor je te maken van rijst van gisteren.
pruttel schreef op 03 juli 2008 @ 20:01:

Yas, hij is ex militair...



Dreig met een blik struik! Doe maar de "kip ratatouille" variant, ik heb nog nooit gehoord dat iemand dat goed te eten vond.



Daarna vind ie jouw magnetronrijst weer helemaal de bom X-D
Whahaha ik vind dat toch best te kanen, blikkies struik!
Alle reacties Link kopieren
Ik warm al jaren mijn rijst op in de magnetron en ben er nooit ziek van geworden. En pandanrijst is inderdaad het lekkerst.
Alle reacties Link kopieren
misschicken schreef op 04 juli 2008 @ 13:12:

[...]



Whahaha ik vind dat toch best te kanen, blikkies struik!
Struik lijkt net op hondenvoer. Struik is vies geef mijn portie maar aan Fikkie.

Alle reacties Link kopieren
Brrrr.



Het is toch geen oorlog, dan eet je Struik dingen.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef op 04 juli 2008 @ 21:48:

Brrrr.



Het is toch geen oorlog, dan eet je Struik dingen.
Ja en dan pas als de oorlog al heeel lang duurt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
MIjn vader was militair en nam nog wel eens wat mee naar huis, het zal gewenning zijn hahaha
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef op 03 juli 2008 @ 19:54:

Die Lassie magnetronrijst is goor!.
Dat is nog een understatement!!!! ;-)
Alle reacties Link kopieren
misschicken schreef op 05 juli 2008 @ 13:44:

MIjn vader was militair en nam nog wel eens wat mee naar huis, het zal gewenning zijn hahaha




Mijn vriend is ex militair, dus heus wel rotzooi gewend, maar zo pietluttig!

In Bosnie had ie een keer een functie als hoofd keukengroep en daar is ie spastisch gaan doen over bacterien kennelijk.



Ik maar steeds zeggen, je moet gehard worden, ik word nergens ziek van, ik eet in Afrika de meest foute dingen maar ik ben er aan gewend en nooit aan de diarree. Nooit. Nooit voedselvergiftiging.

Dus ik doe niet zo hysterisch over eten.

Hij wel, en dan brult ie steeds dingen over 'voedsel en veiligheid'.

Daar heeft ie cursussen voor gedaan bij defensie.



Nou, zonder mij, ik doe er mooi niet aan mee!
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Joeysmiles schreef op 05 juli 2008 @ 13:46:

[...]





Dat is nog een understatement!!!! ;-)




Ik wil trouwens helemaal geen Lassierijst.

Ik wil pandanrijst van de Toko.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat je ging zeggen: "Ik wil Bolletje!" ;-)
Alle reacties Link kopieren
Of Surinaamse rijst, zo'n grote zak. Lassie is vies.
Alle reacties Link kopieren
Als ik te veel heb gooi ik het ook soms in de vriezer, als ik weer eens alleen eet, even in de magnetron en smullen maar.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven