Rijst opwarmen in de magnetron

03-07-2008 17:16 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het volgende:



Gisteren heb ik een gerecht gemaakt wat je serveert met rijst.

Ik had teveel rijst gekookt en er is nog een heleboel saus over.



Dus, wat doe ik? ik schep de rijst op een bord, doe daar de saus over en zet het bord in de magnetron.



Nu zit mijn wederhelft te zeuren op de bank dat dat niet kan, rijst kan niet opgewarmd worden in de magnetron, hij neuzelt over bacterieen enz. Er moet Verse Rijst worden gekookt.



Ja doei!



Heb het mijn hele leven zo gedaan, als er rijst over was en nog nooit hebben mijn exman of kinderen daarover geklaagd.



Dus, kan het? Of heeft die man die hier op de bank ligt gelijk?

Hij zegt ook dat het de 'smaak' van de rijst beinvloedt.



Doen jullie het ook? Of pleur je al die rijst weg en kook je Verse Rijst?

Of warm je het anders op?
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Joeysmiles schreef op 05 juli 2008 @ 17:53:

Ik dacht dat je ging zeggen: "Ik wil Bolletje!" ;-)
:rofl:
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Even ter opheldering, als je rijst haalt bij de chinees, dan mag je dat niet meer opwarmen. Maakt niet uit of je dat in een magnetron opwarmt, of in een pannetje. Dat ligt niet aan de rijst, maar aan de werkwijze van een chinees.



Bij de chinees laat men de rijst vaak een dag drogen bij kamertemperatuur! Tijdens het drogen van de rijst bij kamertemperatuur ontkiemen de sporen van Bacillus cereus tot nieuwe bacteriën. De volgende dag wordt de rijst voor gebruik opgewarmd of gebakken. Dus de rijst is al 1 keer opgewarmd. De stelregel is, nog meer dan 1 keer opwarmen.



Als je zelf de rijst gekookt hebt thuis mag het wel, zonder problemen. Zolang je de rijst netjes gekoeld bewaard in de koelkast.
Alle reacties Link kopieren
Vinyl schreef op 03 juli 2008 @ 18:59:

Huh? Hoe kan magnetronrijst nou minder voedzaam zijn?



Enne.. ik heb begrepen dat als je groenten stoomt in de magnetron ze juist meer vitaminen behouden dan da je ze kookt...




In de magnetron wordt de energetische waarde aangetast, oftewel, je krijgt dood voedsel uit de magnetron, het voedt niet. Voeding bestaat niet alleen uit vitaminen, ook uit levenskracht, de energie, dat wat in vers voedsel zit. Hoeveel mensen hebben geen last van vermoeidheid ondanks dat ze geen vitaminetekort hebben? Dat komt dus omdat ze de levenskracht van verse voeding missen.

Het is zelfs zo dat gezonde vetten worden getransformeerd in de foute transvetten....helaas pindakaas. Dus ik ben een tegenstander van magnetrongebruik. Opwarmen in een pannetje gewoon op het vuur is beter.

Goede voeding bestaat niet alleen uit een analyse van vitaminen en andere stoffen, het gaat ook om de som der delen, het geheel dus...daarom werkt vers voedsel ook beter dan voedingssupplementen. Er zit in voedsel namelijk ook allerlei andere stoffen die je nodig hebt, die samenwerken met elkaar, in de magnetron worden cellen vernietigt. Er zijn hier allerlei onderzoeken in gedaan maar die zijn in de doofpot gestopt...tja, commercie, uiteindelijk draait alles om het geld, en niet om de waarheid. Denk gewoon logisch na.

Eet smakelijk |-)
Alle reacties Link kopieren
kreeft1 schreef op 06 juli 2008 @ 21:56:

Even ter opheldering, als je rijst haalt bij de chinees, dan mag je dat niet meer opwarmen. Maakt niet uit of je dat in een magnetron opwarmt, of in een pannetje. Dat ligt niet aan de rijst, maar aan de werkwijze van een chinees.



Bij de chinees laat men de rijst vaak een dag drogen bij kamertemperatuur! Tijdens het drogen van de rijst bij kamertemperatuur ontkiemen de sporen van Bacillus cereus tot nieuwe bacteriën. De volgende dag wordt de rijst voor gebruik opgewarmd of gebakken. Dus de rijst is al 1 keer opgewarmd. De stelregel is, nog meer dan 1 keer opwarmen.



Als je zelf de rijst gekookt hebt thuis mag het wel, zonder problemen. Zolang je de rijst netjes gekoeld bewaard in de koelkast.
Goh dit is nieuw voor mij. Ik warm regelmatig chinees voor een 2e keer op en nooit ziek van geworden, maar goed dat hangt natuurlijk ook van je weerstand af, als je vooral gezond eet kan je lichaam er wel tegen om een keer iets minder hygiënisch te eten...denk ik dan. Maar, hoe kom je aan die wijsheid? Hier heb ik echt nog nooit van gehoord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven