Rijstpap en rijstevlaai
dinsdag 14 september 2010 om 22:54
Hallo,
Vandaag hebben we witte rijst gegeten. We hebben veel over. Ik wil hier rijstpap van maken. Ik weet dat ik er melk, vanille, suiker, ei, custard etc. in kan doen, maar wat is lekker hoeveel van elk?
Ik heb vaker rijstpap gekookt van dessert-rijst, dan staat er keurig op hoeveel melk je erbij moet doen, maar zo van een restje...?
Dan nog wat: ik heb wel eens geprobeerd een rijstevlaai te maken. De vulling krijg ik nooit voor elkaar. Ik heb al verschillende recepten geprobeerd maar het lukt gewoon niet.
Wie o wie heeft er lekkere recepten?
Vandaag hebben we witte rijst gegeten. We hebben veel over. Ik wil hier rijstpap van maken. Ik weet dat ik er melk, vanille, suiker, ei, custard etc. in kan doen, maar wat is lekker hoeveel van elk?
Ik heb vaker rijstpap gekookt van dessert-rijst, dan staat er keurig op hoeveel melk je erbij moet doen, maar zo van een restje...?
Dan nog wat: ik heb wel eens geprobeerd een rijstevlaai te maken. De vulling krijg ik nooit voor elkaar. Ik heb al verschillende recepten geprobeerd maar het lukt gewoon niet.
Wie o wie heeft er lekkere recepten?
dinsdag 14 september 2010 om 23:21
dinsdag 14 september 2010 om 23:23
dinsdag 14 september 2010 om 23:24
Oven vaste schaal met wat boter invetten, laagje suiker erin, rijst erover, vanille erover, suiker erover, half room half volle melk erover tot net niet helemaal onder. afdekken met alu-folie, in oven 180c voor 30 minuten, folie eraf, met bruine suiker bestrooien en kaneel, terug in de oven zonder folie voor 10 minuten.
Van andere site - gewoon ff googlen op restje rijst rijstepap
Van andere site - gewoon ff googlen op restje rijst rijstepap
woensdag 15 september 2010 om 00:15
Ik heb laatst van gekookte rijst rijstepudding gemaakt:
Ze gaan in het recept wat ik had (Turkse sutlac) uit van 1 liter melk op 150 gram rijst. Normaal kook je de rijst eerst in water maar dat deel sloeg ik dus over.
Ik had iets meer rijst gedaan.
Dat zat nog in de pan.
Een liter melk erop. Roeren, een paar scheppen suiker, blijven roeren tot het behoorlijk dik was.
In een schaal gedaan, af laten koelen en afgemaakt met kaneel.
Heel erg simpel maar wel lekker.
Ze gaan in het recept wat ik had (Turkse sutlac) uit van 1 liter melk op 150 gram rijst. Normaal kook je de rijst eerst in water maar dat deel sloeg ik dus over.
Ik had iets meer rijst gedaan.
Dat zat nog in de pan.
Een liter melk erop. Roeren, een paar scheppen suiker, blijven roeren tot het behoorlijk dik was.
In een schaal gedaan, af laten koelen en afgemaakt met kaneel.
Heel erg simpel maar wel lekker.
donderdag 16 september 2010 om 23:07
quote:sabbb schreef op 16 september 2010 @ 19:20:
Kuzu wat bedoel je dat je de rijst kookte in die melk? Dus het was ongekookte rijst?
Ik had gekookte rijst. Was gewoon van het avondeten van de dag ervoor.
Die rijst heb ik gewoon zo gelaten, een liter melk erop gedaan en dus die suiker en dat gekookt. Tot het indikte.
Met ongekookte rijst moet je het eerst in water koken.
Als het water dan bijna verdwenen is, doe je de melk er bij.
Kuzu wat bedoel je dat je de rijst kookte in die melk? Dus het was ongekookte rijst?
Ik had gekookte rijst. Was gewoon van het avondeten van de dag ervoor.
Die rijst heb ik gewoon zo gelaten, een liter melk erop gedaan en dus die suiker en dat gekookt. Tot het indikte.
Met ongekookte rijst moet je het eerst in water koken.
Als het water dan bijna verdwenen is, doe je de melk er bij.