salades

28-04-2010 09:51 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben op zoek naar wat recepten voor salades voor bij de barbeque. en dan bedoel ik niet van die salades als in: tomaat, komkommer, sla, dressing.

voorbeelden van wat ik bedoel zijn bijvoorbeeld coleslaw (van de kfc). oh en mijn oma maakte altijd de heerlijkste aardappelsalade met ei en mayonaise.. recepten? of een lekkere wortelsalade + dressing, zoiets
Spaanse bonen salade: (sorry, geen exacte hoeveelheden, want ik doe altijd maar wat met salades)

Blik spaanse bonen

Stukjes tomaat

Uitje snipperen

Peterselie fijnhakken

Knoflookje persen

Stuk chorizo worst in stukjes snijden en uitbakken in koekepan (net als spekjes)

Dressing maken van beetje olie/azijn, peper/zout.

Alles door elkaar husselen.

(kan overigens ook heel goed als maaltijdsalade)
O, en bij een bbq hou ik eigenlijk nog het meest van een traditionele griekse salade (zonder sla).

Komkommer, tomaat, paprika, ui, feta, olie/azijn, gedroogde mediteraanse kruiden en eventueel peper/zout

Die smaakt het lekkerst als je hem 's middags al gemaakt hebt... kunnen de smaken even goed intrekken, zonder dat het een slappe hap wordt.
Leuke site: www.saladesenzo.nl
...
1 witte kool schaven, bestrooien met zout en een half uur wegzetten.

Ondertussen: 1 winterwortel raspen, 1 uitje heel fijn snipperen

rozijnen wellen in warm water

sausje maken van een 4 delen mayo, 1 deel ketchup, paprikapoeder, veel versgemalen peper, een eetlepel azijn en wat water.

Na een half uur de kool afspoelen, alles door elkaar mengen en in een afgesloten bak een dag in de koelkast bewaren.

Goddelijk

Ik ben dol op coleslaw
IJsbergsla met aardbeien, brie, gezouten cashewnoten en honing-mosterd dressing. Erg lekker!!
quote:xxxS schreef op 28 april 2010 @ 10:16:

niemand een recept voor aardappel salade met mayonaise, ui, aardappels en gekookte eieren?

die vond ik altijd zo lekker..

mijn aardappelsalade

inhoud: aardappels kort gekookt in blokjes, uitgebakken spekjes, gekookte eieren, doperwtjes met worteltjes, mais, augurk in blokjes en ui gesnipperd. Mayo met peper en een flinke scheut kerrie. Bij ons altijd een hit!

Ik gril altijd groenten als bijgerecht. Gourgette, aubergine, maiskolfjes en gele paprika in plakjes of schijfjes snijden. Even alles apart grillen in de grilpan. Alles doorelkaar, af laten koelen, dressing: olijfolie,knoflookpasta, citroensap, peper en zout. Dressing erdoor mengen en dan wat pijnboompitten en wat parmazaanse kaas erover als alles is afgekoeld. MMMMMM!!!

succes!
quote:bloembloem schreef op 04 mei 2010 @ 16:34:

IJsbergsla met aardbeien, brie, gezouten cashewnoten en honing-mosterd dressing. Erg lekker!!Oe dat klinkt lekker!
.
.
quote:Star10 schreef op 29 april 2010 @ 11:17:

Spaanse bonen salade: (sorry, geen exacte hoeveelheden, want ik doe altijd maar wat met salades)

Blik spaanse bonen

Stukjes tomaat

Uitje snipperen

Peterselie fijnhakken

Knoflookje persen

Stuk chorizo worst in stukjes snijden en uitbakken in koekepan (net als spekjes)

Dressing maken van beetje olie/azijn, peper/zout.

Alles door elkaar husselen.

(kan overigens ook heel goed als maaltijdsalade)Bedoel je niet gewoon reuzebonen, die witte?
Heb ook nog een héérlijke en simpele aardappelsalade:

Ingrediënten

1 kg Roseval aardappelen (géén andere!)

250 ml crème fraîche

Bosuitjes (3 ofzo, naar eigen inzicht)

1 limoen

Peper en zout

Bereiden:

Was de aardappels (schil niet verwijderen!)

Snij de aardappels in blokjes

Kook de aardappels met een beetje zout lekker gaar

Giet de aardappels af

Snij de bosuitjes fijn

Meng de aardappels met de bosuitjes en crème fraîche door elkaar.

Voeg naar smaak limoensap, peper en zout toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven