schoongemaakte oven & cupcakes

25-11-2010 16:08 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net in mijn schoonmaakwoede mn oven schoongemaakt met zo''n sterk ovenmiddel, alle korsten zijn er nu wel af (ieuw) maar nou stinkt de oven..... Nu moet ik alleen wel over een halfuur cupcakes er in bakken?

Iemand een tip? Zodat ik niet straks met schoonmaakmiddelcakes zit? Of valt het allemaal wel mee?
Ik zou het niet doen persoonlijk, eerst een dagje luchten.
Oven open zetten en de afzuigkap aan.

Over een halfuur eens kijken hoe het met de stank is.
Je oven een halfuur op de allerhoogste stand zetten met een bakje azijn erin. Daarna deurtje open zetten en je cakejes smaken heerlijk hoor.
Kun je hem niet afnemen met een vochtige doek?

Misschien een scheutje azijn op de doek. Dan is al het schoonmaak middel er wel uit lijkt me.
quote:Elmira schreef op 25 november 2010 @ 16:11:

Ik zou het niet doen persoonlijk, eerst een dagje luchten.

Ik MOET wel, ik ben jarig vandaag, straks komen er vrienden en dan heb ik geen gebak! heheh Of ik moet even naar de winkel en een diepvries appeltaart halen.

Zoiezo moet ik ook nog kip, en hartige bladerdeeg hapjes in de oven doen.

Ik ga de azijn/halfuur aan truc proberen!

Thanks!
Relaxe!
Gefeliciteerd!
quote:mutsy20 schreef op 25 november 2010 @ 16:35:

[...]

Ik MOET wel, ik ben jarig vandaag, straks komen er vrienden en dan heb ik geen gebak! heheh Of ik moet even naar de winkel en een diepvries appeltaart halen.

Zoiezo moet ik ook nog kip, en hartige bladerdeeg hapjes in de oven doen.

Ik ga de azijn/halfuur aan truc proberen!

Thanks!

Mijn moeder heeft dit ooit gehad, ze heeft toen snel wat simpel beslag gemaakt.Ze heeft hier toen heel wat vanilleextract in gedaan.

Hup de oven in, redelijk bakken(kwartiertje en dan eruit halen)

Het gebak gooide ze weg, het was dan ook gewoon om de oven weer gebakwaardig te laten ruiken.

Hoop dat je hier wat aan hebt!
Hoe laat begint je feestje? Ik zit nu al te kwijlen bij de gedachte aan cupcakes en hartige hapjes...

Gefeliciteerd trouwens!
en, is het gelukt?
jaaah!

Met dat azijn er in was het echt binnen 20 minuten weg, eerst dacht ik nog even dat er een azijn lucht hing, maar dat is ook niet zo :D

Ze zijn echt super fout en kinderachtig! Ik heb glazuur gemaakt met verschillende voedingskleurstoffen en een prinsessen versiersels van oetker.

Iets aangebakken aan de zijkanten i.v.m gasoven (bij mij worden dus de randen altijd sneller bruin dan het midden)

En de keuken zit onder met cakespatters door eigenwijze vriend.

bedankt voor de felicitaties trouwens, hoe kan ik een foto uploaden?
quote:mutsy20 schreef op 25 november 2010 @ 16:35:

[...]

Thanks!

En die wilde je opwarmen met.......?

Juistem!
Goed trucje he?

Veel plezier en gefeliciteerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven