Schoonmaken houten snijplank
woensdag 7 januari 2009 om 15:39
Mijn vriend heeft zo'n grote houten snijplank, misschien is het zelfs wel een hakblok. Enfin. Ik heb daarop lekker vet vlees gesneden en daardoor zitten er nu vlekken op de plank. Heeft iemand ervaring hoe je die eruit kan krijgen? Ik zat zelf te denken aan schuren met grof zeezout, maar misschien haalt dat niks uit. Vind het nogal lullig van mezelf dat ik zijn plank waar hij zo zuinig op is, heb verknald, dus ik hoop op een goede tip! Tnx!
woensdag 7 januari 2009 om 22:13
bleh het is controversieler dan ik dacht, hierrr meer info en linkjes:
http://www.reluctantgourmet.com/cutting_board.htm
http://www.reluctantgourmet.com/cutting_board.htm
woensdag 7 januari 2009 om 23:09
[quote]AgentL schreef op 07 januari 2009 @ 23:02:
[...]
Ik eet af en toe vlees. En dan is het altijd biologisch of scharrelvlees.[/quote]
Wild is én scharrelend én biologisch!
*Vraagt zich af of "biologisch" ook automatisch "diervriendelijk" betekent*
Hoewel beesten de nek omdraaien om ze op te eten per definitie niet echt diervriendelijk is
[...]
Ik eet af en toe vlees. En dan is het altijd biologisch of scharrelvlees.[/quote]
Wild is én scharrelend én biologisch!
*Vraagt zich af of "biologisch" ook automatisch "diervriendelijk" betekent*
Hoewel beesten de nek omdraaien om ze op te eten per definitie niet echt diervriendelijk is
vrijdag 11 mei 2012 om 10:17
Ik heb alle tips kunnen gebruiken om mijn houten snijplank nu eindelijk eens uit de schuur te halen om hem schoon te maken, hij ligt nu op de theedoek met zout en zout erbovenop! Mijn vraag is aan Anoniem42: ik kreeg hem niet meer schoon omdat hij helemaal plakte van de zonnebloem-olie, terwijl mij dit in de winkel was geadviseerd, heb ik dan teveel olie gebruikt?
Nu heb ik warm water en soda gebruik en hij plakt gelukkig niet meer! Kan je druivenpit-olie in de supermarkt halen?
Alvast bedankt,
Nicole
Nu heb ik warm water en soda gebruik en hij plakt gelukkig niet meer! Kan je druivenpit-olie in de supermarkt halen?
Alvast bedankt,
Nicole