Schoonmaken houten snijplank

07-01-2009 15:39 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft zo'n grote houten snijplank, misschien is het zelfs wel een hakblok. Enfin. Ik heb daarop lekker vet vlees gesneden en daardoor zitten er nu vlekken op de plank. Heeft iemand ervaring hoe je die eruit kan krijgen? Ik zat zelf te denken aan schuren met grof zeezout, maar misschien haalt dat niks uit. Vind het nogal lullig van mezelf dat ik zijn plank waar hij zo zuinig op is, heb verknald, dus ik hoop op een goede tip! Tnx!
bleh het is controversieler dan ik dacht, hierrr meer info en linkjes:

http://www.reluctantgourmet.com/cutting_board.htm
quote:quattro35 schreef op 07 januari 2009 @ 22:07:

Je eet wel vis? Zelfgeschoten Wild? Vlees alleen in 't weekend?Ik eet af en toe vlees. En dan is het altijd biologisch of scharrelvlees.
[quote]AgentL schreef op 07 januari 2009 @ 23:02:

[...]

Ik eet af en toe vlees. En dan is het altijd biologisch of scharrelvlees.[/quote]

Wild is én scharrelend én biologisch!

*Vraagt zich af of "biologisch" ook automatisch "diervriendelijk" betekent*

Hoewel beesten de nek omdraaien om ze op te eten per definitie niet echt diervriendelijk is
Ik gebruik ook liever kunstof.
Nouja, dat bleek dus ook: houten plank voor groenten en kruiden, vlees op de plastic plank. Wist ik veel.. Ga dit weekend met citroen en zeezout aan de slag! Oja, gewoon met water lukt niet, het is er al helemaal ingetrokken zeg maar.
Ik heb alle tips kunnen gebruiken om mijn houten snijplank nu eindelijk eens uit de schuur te halen om hem schoon te maken, hij ligt nu op de theedoek met zout en zout erbovenop! Mijn vraag is aan Anoniem42: ik kreeg hem niet meer schoon omdat hij helemaal plakte van de zonnebloem-olie, terwijl mij dit in de winkel was geadviseerd, heb ik dan teveel olie gebruikt?

Nu heb ik warm water en soda gebruik en hij plakt gelukkig niet meer! Kan je druivenpit-olie in de supermarkt halen?

Alvast bedankt,

Nicole

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven