Simpel maar lekker drie gangen menu voor 2

23-07-2010 22:30 12 berichten
Morgen wil ik lekker uitgebreid koken voor mijn man. We zijn namelijk 6 jaar samen.

Ik wil er graag iets speciaals van maken. Maar ik wil een groot deel van de voorbereiding (vooral het voor en nagerecht) 's middags doen, zodat ik niet de hele avond in de keuken sta.

Qua menu wil ik in ieder geval iets met kaas en rundvlees doen.

Hopelijk hebben de kookgekken hier tips voor mij!
Alle reacties Link kopieren
Vis? Garnalen of zalm?

Carpacciobonbon?

Risotto met bospaddestoelen, parmezaan en biefstuk?

Na: chocolade taart met frambozen of aardbeien?

Semifreddo, pannacotta?
...
Zie topic van topic(s) van (romantische) etentjes voor 1, 2, 6, 9 personen in de index. Klinkt lullig, is goed bedoeld. Er staan (in de hele index) zo ontzettend veel etentjes tips.

Je kunt zelfs zoeken op (rund)vlees), kaas,voorgerechten, hoofdgerechten, toetjes, amuses. Op wat niet eigenlijk...

Succes met voorbereiden en eet smakelijk op jullie 6 jaar (haha, ik ben pas 1,5 jaar onderweg)
spinazie-cambozolasoep

italiaanse runderstoof met risotto, versgebakken ciabatta (om te dippen) en een simpele salade

mangoclafoutis (jawel, daar issie weer)
ben je dan niet een beetje laat haha? gefeliciteerd iig

en inderdaad op dat topic staan leuke dingen
Haha ik ben laat ja!

Eigenlijk zouden we uit eten, maar ik heb zin om zelf te koken.

Het toetje wordt sowieso de aardbeientrifle van MV als ik me niet vergis
Voorgerecht: timbaaltje van zalm:

Men neme greookte zalm in stukjes. Toevoegen: dille, komkommerblokjes, creme fraiche, zp. In vormpje (timbaaltje, maar klein glas kan bv ook). Koud wegzetten en als uitserveren omkeren op een bordje met blaadje sla erbij.

Hoofdgerdecht:

Biefstuk met roquefortsaus.

Saus: stukje rf van 100 gram laten smelten in een pannetje met wat creme fraiche erbij.
quote:thee schreef op 23 juli 2010 @ 22:41:

Zie topic van topic(s) van (romantische) etentjes voor 1, 2, 6, 9 personen in de index. Klinkt lullig, is goed bedoeld. Er staan (in de hele index) zo ontzettend veel etentjes tips.

Je kunt zelfs zoeken op (rund)vlees), kaas,voorgerechten, hoofdgerechten, toetjes, amuses. Op wat niet eigenlijk...

Succes met voorbereiden en eet smakelijk op jullie 6 jaar (haha, ik ben pas 1,5 jaar onderweg)Ik snap je verwijzing op zich wel, maar over vrijwel ieder onderwerp is al wel een keer een topic geweest. Op die manier sterft de etenspijler een beetje uit. Ik vind het juist leuk om mee te denken en naar iets passends te zoeken.
...
Iets met asperges
Het is uiteindelijk geworden:

Voorgerecht

Knoflooksoep

Hoofgerecht

Biologische varkenshaas a la jamie olivier met rabarber

Nagerecht

Aarbeientrifle
Klinkt lekker! De knoflooksoep, komt die van het forum? Waar kan ik dat recept vinden?
Klinkt goed, en nog gefeliciteerd!

p.s ik heb binnenkort voor mijn verjaardag heerlijk dinsdag geboekt, heb er veel zin in!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven