Sinterklaas 'diner'

30-11-2012 21:22 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat gaan jullie eten met pakjesavond?

Ik heb de tent vol en zet een buffet neer: stamppot, vega erwtensoep, rookworst (zowel vlees als vega), spekjes, stoofvlees, tafelzuren, versgebakken brood, gezouten roomboter en katenspek.
Wij hebben twee meiden van 10 en 8 jaar en gaan woensdag ook gourmetten. Vinden we heerlijk. Wij frobelen met brie, rode wijn, creme fraiche etc. De meiden maken mini burgertjes, omeletjes, gratineren met kaas. Heerlijk!

Het uitpakken van kadootjes duurt ongeveer een uurtje, dus meer dan genoeg tijd om uitgebreid te tafelen.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Zoals altijd maakt mijn moeder uiensoep en ik eiersalade. Vraag ons niet waarom! Lekker stokbroodjes erbij en andere smeerseltjes. Pepernoten en ander snoepgoed. Banketstafen uit de oven, vaak nog een hartige snack en dan is het wel weer welletjes.

We zetten alles op een grote lage tafel, (was vroeger eettafel, poten korter gemaakt) voor de enorme openhaard, berg kados erbij en pakjesavond kan beginnen!! Zo gezellig!
Wij ook gourmetten, met kinderen. Om 19 uur pakjes, om 20 uur eten, om ongeveer 21 uur /21:30 in bed. Ze mogen later naar school de volgende dag, dus dat scheelt.
Fijn dat ze later naar school mogen.. Hier helaas niet.

Wij hebben als diner soep (tomaten, kip en groenten) en een saucijzenbroodje erbij. Verder brood (met een spiegelei of een tosti).. Verder veel pepernoten en choco letters enzo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven